Gå til innhold

Skjermkort og BF2

H.C.S

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg kjøpe dette Sapphire Radeon 9250 kortet. Alle spill fungerer fint, men BF2 vil rett og slett ikke kjøre.

Har testet kortet på flere maskiner, men det vil ikke.

Noen som har kjentskap til dette eller vet om det finns noen patcher eller noe lignende for å fikse dette problemet?

HC

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ett 9250 er ikke mye å kjøre BF2 med, et 9600Pro/XT eller X600 vil jeg si er det absolutte minimum for å få noe som helst utbytte av spillet - men selv det er seriøst 'underpowered'.

Men fungere skal det - oppdater drivere tenker jeg

Endret av PerUlv2
Skrevet

Ok. har selv et FX5200 som BF2 kjører på. da må det nok være driverene. fordi FX5200 er jo et eldre kort enn 9250.

Skrevet (endret)
med alt på LOW og 800x600 oppløsning kjører jeg BF2 uten lagg med mitt gamle 5200FX

5565450[/snapback]

det kan godt funker men hvor blir det av spillegleden at spillet løper som det skal ?

Endret av LWSR54
Skrevet
(LWSR54)
med alt på LOW og 800x600 oppløsning kjører jeg BF2 uten lagg med mitt gamle 5200FX

det kan godt funker men hvor blir det av spillegleden at spillet løper som det skal ?

Når det kjører "uten lag" er spillergleden på plass. alt annet er eye-candy. Morro, men ikke nødvendig.

Skrevet
(LWSR54)

Når det kjører "uten lag" er spillergleden på plass. alt annet er eye-candy. Morro, men ikke nødvendig.

5565562[/snapback]

Det blir på en måte ingen nytelse å spille uten eyecandy. Spillglede kommer når ting ser bra ut, at grafikken blåser av deg håret. Å spille med alt på low, er jo kun spille for og spille. No pleasure

Skrevet

Hallo !

I følge info fra EA :

Battlefield 2 only supports the following video cards:

Radeon X700 (PCIe)

Radeon X600 (PCIe)

GeForce 6600 (PCIe)

GeForce PCX 5900 (PCIe)

GeForce 5800 Series (AGP)

ATI Radeon X800 XT Platinum Edition

ATI Radeon X800 PRO

ATI Radeon 9800 Series

ATI Radeon 9600 Series

ATI Radeon 9550 (RV350LX)

ATI Radeon 9500 / 9700 Series

ATI Radeon 8500 Series

ATI Radeon X300 Series

NVidia GeForce 6800 Ultra

NVidia GeForce 6800 GT

NVidia GeForce 6800

NVidia GeForce FX 5950 Series

NVidia GeForce FX 5900 Series

NVidia GeForce FX 5700 Series

Som du ser står ikke 9250 på denne listen .

jeg ser en mulig sammenheng .....Desverre .

Skrevet (endret)

Vell, den lista di er feil! Radeon 9000 seriene fungerer smertefritt med BF2! Både mobility og vanlig utgaven. Dette kortet har jeg selv så det er ikke no fanteri!

Og dere ser jo at 8500 utgaven støtter dette også, som er dårligere enn alle. Det at noen kort ikke er støttet, er fordi de ikke har støtte for shader 1.4 (eller mer). Har du shader 1.4 eller nyere skal du kunne kjøre det. Jeg tviler på at radeon 9250 ikke har det.

Endret av andrull
Skrevet (endret)

5565450[/snapback]

Selv med alt på high i 800x600 mister du mye detaljer og det, sammen med den lave oppløsningen gjør det vanskelig å få med seg alt som skjer i spillet.

Begynner man å spille bf2 mye innser man ganske fort at man ikke kommer langt uten hardware som ligger i det øvre sjiktet av det som er tilgjenglig i dag.

Endret av PerUlv2
Skrevet (endret)

Diskusjoner om BF2 er spillbart med kortet eller ei hører ikke til denne tråden. Om noen mener det er greit med alt LOW og 800x600 så er det greit, ikke noe å diskutere.

"The 9250 card has a few issues with BF2 but will run it. Try going into the BIOS and setting your AGP aperture to X4, normally issues with this card are because it is set to x8. Hope this helps."

(http://forums.filefront.com/showthread.php?t=236703)

Vet ikke om det fungerer, men verdt et forsøk.

"Anyway, after realising the default driver install for my 9250 doesn't enable 32bit z-buffer depth (found in compatability options out of the way) and that was causing a VPU recovery (thank God for Cats and their alternative to hard crashes) on menu load (so I got the intro vids and then crash) I got it running."

(http://www.eurogamer.net/forum_thread_posts.php?forum_id=1&thread_id=32177&start=750)

Endret av cybirg
Skrevet

Virker som Nvidia's FX serie liker bf2 mye bedre enn gamle ATI kort. Vi prøvde å spille bf2 med ett 9200 kort og da kom det bare en feilmelding om at kortet ikke kunne kjøre bf2 ;)

Skrevet

Radeon 9000 mobility klarer faktisk forskrekkende 1024-1280 på low innstillinger. Du kan dog aktivere geometry og litt sånne snack, uten de voldsome forskjellene i fps. Men selve teksturene kan ikke settes til medium/high hvis du ikke har shader 2.0 eller høyere.

Så radeon 9000 klarer medium/low i 1024 i oppløsning uten noe særig lagg. (2,7ghz P4 northwood)

Sitter nå med 2*6800U i SLI og 4200+, og må si at radeon 9000 faktisk imponerte litt. :D

Skrevet

jeg har hadde samme kortet ;)

funka ikke med meg heller ....

kortet er ganske enkelt for DÅRLI ....

skjermen blir bare svart etter introen? right??

samma som med meg ;)

Skrevet (endret)

er det sånn at du ser menyen, men ikke bilen i bakgrunnen vis det er det så tror jeg det skal hjelpe å slå av anti alashing

Endret av MAXILA
Skrevet
jeg har hadde samme kortet ;)

funka ikke med meg heller ....

kortet er ganske enkelt for DÅRLI ....

skjermen blir bare svart etter introen? right??

samma som med meg ;)

5566373[/snapback]

Noe sånnt... Virker i alle fall ikke ;)

Skrevet
Hallo !

I følge info fra EA :

Battlefield 2 only supports the following video cards:

Radeon X700 (PCIe)

Radeon X600 (PCIe)

GeForce 6600 (PCIe)

GeForce PCX 5900 (PCIe)

GeForce 5800 Series (AGP)

ATI Radeon X800 XT Platinum Edition

ATI Radeon X800 PRO

ATI Radeon 9800 Series

ATI Radeon 9600 Series

ATI Radeon 9550 (RV350LX)

ATI Radeon 9500 / 9700 Series

ATI Radeon 8500 Series

ATI Radeon X300 Series

NVidia GeForce 6800 Ultra

NVidia GeForce 6800 GT

NVidia GeForce 6800

NVidia GeForce FX 5950 Series

NVidia GeForce FX 5900 Series

NVidia GeForce FX 5700 Series

Som du ser står ikke 9250 på denne listen .

jeg ser en mulig sammenheng .....Desverre .

5565593[/snapback]

mange kort som ikke er der som kjører bf da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...