Gå til innhold

Hjelp!!


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Jeg lurer på om det går å legge in en film fra et Hi8-kamere og inn på PC-en min..

 

Jeg lurer på hvilket utsyr jeg trenger og hvor dyrt det ca. vil bli=)

 

takk for hjelpen..

 

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du, jeg går og lurer på det samme, så jeg har tenkt å prøve denne :

Trust USB Audio/Video Editor Digital

For overføring fra Videokamera. den koster bare ca. 800,- etter det jeg har lest passer den greit hvis du skal lage fks.Video cd. Det skal jeg, senere når det blir billig med DVD brennere skal jeg ha digital videokamera og Dvd brenner. Da blir det dvd, det blir morro!

 

Mvh Egil.På denne linken kan du se selv, eller gå direkte til trust, der står det mere om denne.

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...24&GrpID=2&s=pl

 

[ Denne Melding var redigert av: egils på 2001-12-04 23:26 ]

Lenke til kommentar

Ja, det er jo det den er til. Du kan ikke overføre digitale signaler med denne. Sånn som jeg har forstått det skal den konvertere signalene i den lille boksen slik at det som kommer inn på pc'en er ferdig behandlet.Men det var ikke så veldig mye info egentelig om denne boksen, har ikke funnet noe på nettet ennå.Jeg skal bestille denne i dag, og prøve den ut, så kan jeg jo fortelle deg etterpå hvordan den virket OK?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Den overnevnte saken kan bare gjøre videocapture i opp til 352x288. Hvis dette er nok kan man vel heller kjøpe et billig TV-kort til 500,- og få tuner i tillegg (disse kommer dog som oftest uten videoredigeringssoftware).

 

Kort som kan digitalisere til MPG i full PAL oppløsning koster rundt 4000,- (Pinnacle Studio DV) og oppover. For de med mye harddiskplass som kan komprimere i ettertid koster Pinnacle DC10 'bare' ca. 2000,-

 

http://www.pinnaclesys.de/uk/

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg trodde pinnacle produktene ikke kunne ta analoge signaler inn. Mente jeg så på dette for en stund tilbake. Hvis hensikten med et slikt produkt er å konvertere analoge singaler til pc bør man kanskje vurdere om det heller er smartere å kjøpe et nytt dv kamera som har innebygget analog inn og spille dem over på dv format. Da er det enkelere å få det over til pc. Et slikt kamera får man nå til ca. 8000 kroner kan jeg tenkte meg. Jeg var også skeptisk til dette omtalte produkt i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...