Gå til innhold

EQ2. Tenker på å begynne.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå spillt wow for mye og jeg har blitt lei. Med Xfire på over 1700 timer var jeg vel dømt til å bli lei. Jeg sliter med å finne spill jeg orker å spille, men Everquest 2 har jeg altid hatt lyst til å prøve. Jeg lasta ned trial i går, og etter mange timers update kom det at skjermkortet mitt var for old:P(nye pcen er på rep) Så da fikk jeg ikke prøvd det. Men jeg har noen spm jeg ikke har funnet svar på hos eldre poster.

 

- Hva er den beste classen?

- Hvor lang tid tar det å bli lvl 60?

- Er det auction houses?

- Er det equippment som på wow som er vanskelig å få tak i som epic items?

- Og hva bruker man penger på i EQ2?

- Er det langt å gå for å komme steder? og kan noen lage portals eller har du en slags "heartstone" lignende ting?

- Er "landet" like stort som på wow?

- Dropper instance bosser loot?

 

 

Kommer sikkert på mere men ikke atm. Setter pris på hvis noen svarer.

 

Og Hvis noen har bilder av deres high lvl char's så vis meg please. Vil se hvordan armor modellene ser ut og sånt.

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøve å hjelpe deg jeg da.

 

1) Det er ikke noe "beste class", alle klassene er forskjellige og for de som liker å gjøre skade med magi er Wizard og Warlock best, mens for de som føler for å tåle alt + litt til så er guardian et pent valg (guardian gjør minimalt med skade).

2) For å bli lvl 60 må du ha expansion pack, og det tar god tid spesielt for nye folk som ikke vet helt hvor man får den beste xpen osv.

3) Det er et broker system, du kan selge items fra ditt eget hus, ikke AH som i wow.

4) Det er jo legendary items, disse er mer slit å få en vanlige treasured items osv. Du kan jo få legendary items til en lvl 17 char, dette er jo selvfølgelig lettere en å skaffe legendary til en lvl 50+.

5) Du bruker penger på items, hest, hus, eindeler og mat. Det vanlige med andre ord.

5) Du har et griffin system som funker ganske fett, du kan fly fra et sted til et annet inne i zonen. Reising tar litt lengre tid en i WoW, men du trenger ikke gå til byen like ofte. Du har noe som kalles "Call of the overlord" som lar deg teleporte tilbake til hjemmstedet ditt.

6) Landet er ganske stort, muligens ikke like stort som wow men i allefall ganske nærme. Føler at det er mer å gjøre i hver zone i Eq2 en det er i WoW.

7) Ja.

Lenke til kommentar

EQ2 er noe ja...

 

kan egentlig ikke utale meg så mye fordi jeg ikke har prøvd WoW enda men...

 

Det tar sinnsykt langt tid å levle:/ og det er kjedeli å knø på førsteøya før du slipper te the real world:/

 

eneste grunnen til at jeg valgte EQ2 ovenfor WoW var fordi en kompis sku også kjøpe det å det er mer realistisk i forhold til karakterer osv:/

men nu angre æ litt nu sett kompisn min å nerde WoW den slasken...

Lenke til kommentar

EQ2 er artig det, nettopp begynt å spille igjen, trengte noe jeg kunne spille for å ha et avbrek fra WoW :p

 

EQ2 er ikke noe dårligere enn WoW, du har fler muligheter om hva du kan gjøre i EQ2 enn WoW vil jeg si, og grafikken ja, den er nydelig =)

 

Uansett som sakt ingen klasser er "best", det fins ingen klasse som kan ta alle enkelt, hvis dere skjønner.

Jeg spiller som Monk nå og syns det er virkelig artig, tror ikke Monkene gjør mest dmg, men det er veldig gode å soloe med, altså de er flinke til å holde seg ilivet, og i grupper kan de enten ta rollen som DPS, eller en tanker.

 

 

Edit: Prisen for en månede er 14dollar eller noe om jeg husker rett, og er helt klart verdt det.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Av scoutene så er klassen med mest damage Ranger. Sykt morsomt å spille. Også de andre scout klassene biter bra fra seg, men bard-klassene (troubadour og dirge) er mer rettet mot gruppespill og vil ligge litt nede på skadestatistikken. De gjør andre klasser gode, så for en gruppe er en Troubadour eller Dirge gull verdt.

Lenke til kommentar

Beste melee dps er vel Assassin med Swashbuckler og Brigand hakk i hel.

 

Ellers er, som nevnt ovenfor, Bruiser et meget godt valg om du også vil ha mulighet til å stå imot en støyt. En riktig utstyrt og spilt bruiser kan være main tank for det aller, aller meste =)

 

Bruiseren min (Iksar Female, så lita som jeg fikk henne ;p) er den karakteren jeg koser meg mest med =)

Lenke til kommentar

Ranger har for øyeblikket best dps i grupper, men dette behøver ikke gjelde neste månede siden Sony justerer spillet fortløpende. Sony sier hvertfall at "tier 1 damage" klasser skal være ranger,assassin,wizard og warlock. Conjurer (og kanskje necromancer? husker ikke) er ikke i tier 1, men de ligger tett oppunder ranger i dps. Har selv spilt en level 60 ranger siden starten og har mye moro med den klassen. Har også en level 35 berserker jeg jobber med av og til siden jeg ønsket en klasse som både gjør mye skade og tåler mye juling.

 

Veldig mye er endret i EQ2 siden starten, og begynnerøya ble totalt endret forrige uke. Før startet du som en fighter,scout,mage eller priest deretter måtte du gjennom en subklasse på level 10 før du valgte profession du ønsket å spille på level 20 (f.eks. scout->predator->ranger/assassin). Nå begynner du rett på "ranger/assassin" fra level 1 og får unike skills som passer valget ditt. Å nå level 10-20 tar ikke så lang tid, så det kan være greit å teste litt forskjellige alternativer for å se om du liker spillestilen før du bestemmer deg. Kan også være greit å lese litt på forumene til de forskjellige klassene.

 

I starten tok forflytning mellom lokasjoner endel tid, nå er ikke det noe problem lenger etter at båtruter er endret og åpnet for alle levels samt at flere soner har fått utbygd transportmulighet.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Ranger har for øyeblikket best dps i grupper, men dette behøver ikke gjelde neste månede siden Sony justerer spillet fortløpende. Sony sier hvertfall at "tier 1 damage" klasser skal være ranger,assassin,wizard og warlock. Conjurer (og kanskje necromancer? husker ikke) er ikke i tier 1, men de ligger tett oppunder ranger i dps. Har selv spilt en level 60 ranger siden starten og har mye moro med den klassen. Har også en level 35 berserker jeg jobber med av og til siden jeg ønsket en klasse som både gjør mye skade og tåler mye juling.

 

Veldig mye er endret i EQ2 siden starten, og begynnerøya ble totalt endret forrige uke. Før startet du som en fighter,scout,mage eller priest deretter måtte du gjennom en subklasse på level 10 før du valgte profession du ønsket å spille på level 20 (f.eks. scout->predator->ranger/assassin). Nå begynner du rett på "ranger/assassin" fra level 1 og får unike skills som passer valget ditt. Å nå level 10-20 tar ikke så lang tid, så det kan være greit å teste litt forskjellige alternativer for å se om du liker spillestilen før du bestemmer deg. Kan også være greit å lese litt på forumene til de forskjellige klassene.

 

I starten tok forflytning mellom lokasjoner endel tid, nå er ikke det noe problem lenger etter at båtruter er endret og åpnet for alle levels samt at flere soner har fått utbygd transportmulighet.

 

Lykke til!  :-)

5582438[/snapback]

Hvordan er det med soloing i EQ2?

 

Ikke det at jeg har noe i mot groups, men jeg kan ikke fordra spill hvor soloing ikke er et alternativ.

Lenke til kommentar
koster det real money for å kjøpe hest hus og mat osv? :(

5584544[/snapback]

 

 

nope, har du betalt for en månde kan du spille i en månde, for å skaffe deg hest, mat og alt det der så må du drepe monstere, gjøre oppdrag osv... koster altså ikke real money.

 

 

 

tacomodo: svar på spørsmålet ditt, det er fult mulig å soloe seg igjennom mange leveler i EQ2 hvis jeg ikke tar helt feil så er etter min mening EQ2 det mest solo venlige spillet så langt, men hvis du absolutt skal inn i en instance eller lignende så må du ty til å gruppe med noen, fins også en del mobs som kalles Heroic, med 1, 2 eller 3 piler på seg, som kan være ganske vansklig å ta alene.

 

Uansett, ja det er fult mulig å soloe en del i EQ2.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
koster det real money for å kjøpe hest hus og mat osv? :(

5584544[/snapback]

 

 

nope, har du betalt for en månde kan du spille i en månde, for å skaffe deg hest, mat og alt det der så må du drepe monstere, gjøre oppdrag osv... koster altså ikke real money.

 

 

5585028[/snapback]

ok bare høyrte ein kamerat sa det, virka litt sprøtt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...