Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Girspaken på min Golf II har blitt så slakk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har blitt så sinnsyk slakk. Kan liksom rotere den rundt og rundt når den står i fri, og den er ganske bevegelig når den står i gir og.

 

Dette er egentlig ikke et problem, for den går greit i gir.

Men det jeg lurer på er om dette er et dårlig tegn, eller om det er noe som går an å fikse?!

 

Takker for alle svar.

 

Lars

5560163[/snapback]

 

Jeg mener å ha vært borti at overføringene (mellom girspak og girkasse) kan være et problemområde på Golf (og andre biler) Dvs. at stag/innfestinger/"kuleledd" etc bør skiftes eller strammes opp, eller rett og slett settes på plass igjen. Jeg vil tro du kommer greit til fra undersiden av bilen for å sjekke dette, mulig må du også løsne girspakmansjett og evt. det som måtte være i veien fra innsiden av bilen. Uansett ingen spesielt dyr affære.

 

Vet det er mange Golfere i forumet, så forhåpentligvis får du flere tips. Jeg tror ikke du trenger å være redd for at selve kassen er gåen, men sikker skal man aldri være.....

 

T'Weed

Lenke til kommentar

ah... kan sikkert stemme at det er noe sånt ja. Mener at det var noe som skjedde en gang jeg var ute å kjørte. Kjørte i en bratt oppoverbakke, så girte jeg ned i 1 gir i en sving, og da mente jeg det kom en lyd (som om at noe røk). Siden den gang har den vel vært litt slakk.

 

Men ok, da skal jeg komme meg under bilen for å se hva jeg kan se...

 

Tusen takk!

Om andre har flere innspill, er det bare å fyre løs

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på girspaken sliter jeg med at jeg kan gire rett i Revers-giret uten å trykke giret ned.

 

Åpnet mansjetten og så at fjæren hang ganske løst, så det er vel muligens bare å skifte fjæren som sitter nedi der?

 

Har ikke rukket å kjøpe haynes enda, men er det noen som vet hva jeg må demontere for å komme til fjæren og bytte den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...