Gå til innhold

Forslag til ny laptop til 12000kr


pesu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Personlig hadde jeg gått for denne Asus A6Ja!

 

Denne har 512mb Ram og Intel Core Duo prosessor! Det vil si prosessor med dobbel kjerne! Og med det skjermkortet (ATI Mobility Radeon X1600 256mb) vil du nok klare og kjøre de nye spillene.

 

Etterhvert kan du sette inn 1gb Ram og samt oppgradere harddisk til en raskere en!

For den prisen (12000+) er det et must! Skjermen er upåklagelig, en WXGA 15.4'' skjerm med hele 1680*1050!

 

Sitter med samme skjerm her (men bare en WSXGA, ikke stor forskjell mellom WXGA) på min Acer TravelMate 8103WLMi. Digg skjerm! Gigabit nettverk er med også, samt en 1,3 mpix Kamera er på toppen av skjermen (bilde er feil)

 

Jeg tror nok ikke du vil angre på dette kjøpet her du :thumbup: !

 

Gi tilbakemelding på hva du faller for da, vil gjerne vite det :D !

 

onyX

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å kjøpe en laptop, men vet ikke hva som er bra...

Budsjettet mitt er 12000kr

Jeg skal bruke den til noe spilling, og ellers surfing på internett og "kontorarbeid".

 

Kan noen komme med noen anbefalinger??

 

Takk!  :)

5558682[/snapback]

 

Jeg sikla litt etter denne (550710) på SHG.no sine sider

 

kommer på vel 300,- mer en ditt budsjett..

Men endte opp med en Whitebox CL77 angrer ikke men budsjettet ble sprengt med vel 8 lapper. :D

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Personlig hadde jeg gått for denne Asus A6Ja!

 

Denne har 512mb Ram og Intel Core Duo prosessor! Det vil si prosessor med dobbel kjerne! Og med det skjermkortet (ATI Mobility Radeon X1600 256mb) vil du nok klare og kjøre de nye spillene.

 

Etterhvert kan du sette inn 1gb Ram og samt oppgradere harddisk til en raskere en!

For den prisen (12000+) er det et must! Skjermen er upåklagelig, en WXGA 15.4'' skjerm med hele 1680*1050!

 

Sitter med samme skjerm her (men bare en WSXGA, ikke stor forskjell mellom WXGA) på min Acer TravelMate 8103WLMi. Digg skjerm! Gigabit nettverk er med også, samt en 1,3 mpix Kamera er på toppen av skjermen (bilde er feil)

 

Jeg tror nok ikke du vil angre på dette kjøpet her du :thumbup: !

 

Gi tilbakemelding på hva du faller for da, vil gjerne vite det :D !

 

onyX

5559258[/snapback]

 

WXGA er ikke 1680x1050. A6J leveres vel bare med WXGA?

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Personlig hadde jeg gått for denne Asus A6Ja!

 

Denne har 512mb Ram og Intel Core Duo prosessor! Det vil si prosessor med dobbel kjerne! Og med det skjermkortet (ATI Mobility Radeon X1600 256mb) vil du nok klare og kjøre de nye spillene.

 

Etterhvert kan du sette inn 1gb Ram og samt oppgradere harddisk til en raskere en!

For den prisen (12000+) er det et must! Skjermen er upåklagelig, en WXGA 15.4'' skjerm med hele 1680*1050!

 

Sitter med samme skjerm her (men bare en WSXGA, ikke stor forskjell mellom WXGA) på min Acer TravelMate 8103WLMi. Digg skjerm! Gigabit nettverk er med også, samt en 1,3 mpix Kamera er på toppen av skjermen (bilde er feil)

 

Jeg tror nok ikke du vil angre på dette kjøpet her du :thumbup: !

 

Gi tilbakemelding på hva du faller for da, vil gjerne vite det :D !

 

onyX

5559258[/snapback]

 

WXGA er ikke 1680x1050. A6J leveres vel bare med WXGA?

5560529[/snapback]

 

Åja, hehe, sorry! :)

 

Så det nå at WSXGA og WXGA alikevel ikke er like. WXGA 15.4'' har en max oppløsning på 1280*800. Bommet der... :)

 

Tilgi meg for at jeg tok feil!

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på de to skjermene?

 

Hva slags harddisk er anbefalt å kjøpe i ettertid? Har det mye å si (ikke tenk på plassen, men hastigheten)

 

Og forresten, holder det med at jeg kjøper en 512MB RAM brikke i tillegg, så jeg har 1024MB RAM?

Eller burde jeg kjøpe en 1024MB brikke, så jeg har 1536MB?

(så klart, mer RAM er alltid bra, men er det vits??)

Endret av SUXBlade
Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på de to skjermene?

 

Hva slags harddisk er anbefalt å kjøpe i ettertid? Har det mye å si (ikke tenk på plassen, men hastigheten)

 

Og forresten, holder det med at jeg kjøper en 512MB RAM brikke i tillegg, så jeg har 1024MB RAM?

Eller burde jeg kjøpe en 1024MB brikke, så jeg har 1536MB?

(så klart, mer RAM er alltid bra, men er det vits??)

5576552[/snapback]

Sitter med 2048 i minne jeg, angrer ikke, bør helst unngå å blande ram brikker. 512 + 1024 funker ok men 2 like funker bedre!

Lenke til kommentar
Ok, tror jeg greier meg med 1024MB!

 

Men hard disk hastigheten... Burde jeg oppgradere??

Merker jeg godt at det bare er 4200rpm? eller gjør det ikke så mye??

5578074[/snapback]

Noen som veit noe?

5581094[/snapback]

 

Kommer litt an på hva du bruker den mest til, skal du redigere mye video mm. så blir det nok litt kjipt men ellers den nok levelig vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på de to skjermene?

 

Hva slags harddisk er anbefalt å kjøpe i ettertid? Har det mye å si (ikke tenk på plassen, men hastigheten)

 

Og forresten, holder det med at jeg kjøper en 512MB RAM brikke i tillegg, så jeg har 1024MB RAM?

Eller burde jeg kjøpe en 1024MB brikke, så jeg har 1536MB?

(så klart, mer RAM er alltid bra, men er det vits??)

5576552[/snapback]

 

Sitter med min egen A6Ja. Tok litt lengre tid en jeg hadde regnet med å få inn windows, men det kan like gjerne være automasjonen av instalasjonen (!) som treg disk. Har ikke merket noe til det ellers, WoW funker helt problemfritt (lave loading-tider osv.), eneste jeg har testet hittil som bruker disken noe særlig, da. Men kjøper jeg ny disk blir det en 500gb ekstern, ikke noe internt. Jeg savner rett og slett ikke noe hastighets messig ved mitt bruk. (Kjøpte med en 1024 brikke, da. med de prisene som er i dag så er det nesten like greit, og minne får man aldri nok av ;))

Lenke til kommentar

Hei igjen SUXBlade.

 

De fleste bærbare følger med 512mb RAM. Men det produsentene gjør er å sette i 256*2 RAM brikker, slik at begge plasser blir opptatte. Slik var det på min Acer, så pass på når du skal bestille RAM senere. Da må du eventuelt kjøpe da 512*2 brikker, skjønner?

 

Det med harddisk er jo en fordel at den er rask! I min Acer sitter det en 80gb 5400rpm hraddisk, og jeg må si at jeg ble overasket over hvor treig den var til å starte opp første gangen jeg prøvde bærbaren. Da trodde jeg at det var noe galt med bærbaren, men fant fort ut hva feilen var når jeg tenkte på harddisken og kjørte noen tester.

 

Jeg personlig vurderer sterkt å bytte til en 7200rpm disk med 8mb cache. Denne her bør vel gjøre susen! Koster 1000,-. Og pluss 1gb RAM så klart.

 

Lykke til med valget! Den Asus'en er god!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...