Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i Dlink dl-624...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standardporsten som azureus vil ha er 6881, men dette kan jo stilles:

Å sette inn ein regel i d-linken er ikkje vanskeleg, men om du bruker windows sin firewall og UPnP-devices i nettverk så vil det automatisk bli lagt til regel om at portene azureus bruker blir åpna i d-linken også.

Lenke til kommentar

Merkelig...

 

Hadde gjort akkurat som det stod i veiledningen på portforward.com... Men like fullt så fungerer det ikke.

Jeg benytter meg ikke av noen software firewall (windows firewall, norton security, o.l), så jeg syns det er litt merkelig.

 

Har prøvd å forwarde portene 6969, 6881, 10000, 49155 - inget hell.

 

På den andre siden; så sto det i veiledningen at jeg måtte benytte meg av statisk ip. Og jeg benytter meg av at routern deler ut iper, men jeg får alltid den samme (192.168.0.100) så jeg kan ikke skjønne at jeg må endre på dette (??)

Lenke til kommentar

Har du fleire maskiner på nettet eller?

 

For viss du sitter med fleire så kan statisk dhcp for iallefall maskina med azureus vere ein god ting.

Ein kan også sjekke portene i azureus i menyen, er eit valg der for Nat-"eit eller anna"

 

Her er iallefall oppsettet for eine regelen min på min dlink.

post-13439-1139161405_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har bare en pc på nettverket, så jeg tror ikke statisk ip er nødvendig i mitt tilfelle.

Skal teste litt fram og tilbake med det jankee sier, fordi det virker ikke som om det har noe effekt hva jeg enn foretar meg i dlinken... Kan det forresten ha noe å si at jeg Dynamisk ip adress isteden for vanlig PPPoE når det gjelder WAN oppsettet?

Lenke til kommentar

Det var jo også eit poeng som eg hadde heilt gløymt.

Kva isp har du og kva modem er det som står foran Dlinken?

Tenkte ikkje på det sjølv då eg sitt med ein modem utan NATing.

 

Med eit modem /router som har NATing så kjører du dobbelt opp, viss oppsettet skal fungere så må du:

Forwarde azureus-porten frå modem til dlink og så forwarde frå dlinken til maskina.

 

Eit anna alternativ er å gå forbi dlinken som NAT og DHCP og la ISPen modem/router gjere jobben.

Då vil du berre trenge portforwarding i modemet/routeren og ikkje i Dlinken.

 

Det du gjer då er å deaktivere dhcp-funksjonen i dlinken og la ein kryssa kabel frå modemet/routren gå inn i ein av dei fire lan-portene til dlink.

 

Dermed vil ipen deles ut frå ispen utstyr og ikkje dlinken, og du slepp dobbel NATing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...