ZanZel Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) hva er pagefila og hvor finner jeg den? Det er en fil windows bruker til å skrive data til når den har brukt opp rammen.. sånn ca.. My computer -> properties -> Advanced -> Performance settings -> Advanced -> Virtual Memory -> Change så tar du bare og hvisker bort det tallet som står på C: og setter akkurat det samme på D: Endret 5. februar 2006 av ZanZel
blue_boy Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 hva er pagefila og hvor finner jeg den? Det er en fil windows bruker til å skrive data til når den har brukt opp rammen.. sånn ca.. My computer -> properties -> Advanced -> Performance settings -> Advanced -> Virtual Memory -> Change så tar du bare og hvisker bort det tallet som står på C: og setter akkurat det samme på D: 5553560[/snapback] er dette trygt?? har det noe å si at OS ligger på C:?
ZanZel Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) er helt trygt.. bare å kjøre på å bytte! Har ingenting å si at os'et ligger på c: (når det bare er snakk om en fysisk harddisk allikevel.. ) Endret 5. februar 2006 av ZanZel
Jarmo Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) hva er pagefila og hvor finner jeg den? Det er en fil windows bruker til å skrive data til når den har brukt opp rammen.. sånn ca.. My computer -> properties -> Advanced -> Performance settings -> Advanced -> Virtual Memory -> Change så tar du bare og hvisker bort det tallet som står på C: og setter akkurat det samme på D: 5553560[/snapback] >sett ingen på C: og systemstyrt på D:> start opp.. Dritt dette der, når man hiver inn en ekstra minnebrikke så klarer ikke windows å sette opp riktige verdier for pagefile... Endret 5. februar 2006 av jarmo
blue_boy Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 (endret) ok, men skal jeg 1.hviske bort det tallet som står på C: og sette akkurat det samme på D: eller 2.sette ingen på C: og systemstyrt på D:> start opp.. ? Endret 5. februar 2006 av blue_boy
Jarmo Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 er helt trygt.. bare å kjøre på å bytte! Har ingenting å si at os'et ligger på c: (når det bare er snakk om en fysisk harddisk allikevel.. ) 5553582[/snapback] Jepp ! helt riktig....
ZanZel Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) ok, men skal jeg1.hviske bort det tallet som står på C: og sette akkurat det samme på D: eller 2.sette ingen på C: og systemstyrt på D:> start opp.. ? det kan du egentlig velge helt selv.. er ingen større forskjell.. det er fordi det tallet som står der allerede er satt inn av windows.. og hvis du velger systemstyrt vil den bare sette inn det tallet en gang til.. sånn ca Endret 5. februar 2006 av ZanZel
Jarmo Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 ok, men skal jeg1.hviske bort det tallet som står på C: og sette akkurat det samme på D: eller 2.sette ingen på C: og systemstyrt på D:> start opp.. ? 5553594[/snapback] Nr2, D:> systemstyrt> start opp maskinen...
blue_boy Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 ok har gjort det nå... fikk mer plass på C: nå har jeg 1,99 GB på C så det holder for denne ganga. en gang til vil jeg takke alle sammen, for at jeg endelig ikke får opp den jæ*** meldinga fra windows om at det er lite plass på C og at bla bla...
BorN Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Mange nyttige råd som kommer opp her! Har faktisk bare et par hundre MB igjen på F: selv...
blue_boy Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Mange nyttige råd som kommer opp her! Har faktisk bare et par hundre MB igjen på F: selv... 5553638[/snapback] ja! jeg syns det var skikkelig kult av folka her å ta seg tid for å hjelpe meg
Jarmo Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) ok har gjort det nå... fikk mer plass på C: nå har jeg 1,99 GB på C så det holder for denne ganga. en gang til vil jeg takke alle sammen, for at jeg endelig ikke får opp den jæ*** meldinga fra windows om at det er lite plass på C og at bla bla... 5553635[/snapback] Slett vekk unødvendige filer( C: husk å merke av alt) og ta en defrag. etterpå... Endret 5. februar 2006 av jarmo
BorN Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Bruker forresten CCleaner. Den tar alt fra 1KB til 300 MB - alt etter hvor lang tid du rensket sist opp, hvor mye du bruker/laster ned (fra) internett osv... Anbefaler forøvrig programmet til alle som ønsker et 'litt' renere system enn det det er uten. pluss Ad-Aware i tillegg Edit: Går det ann å defragmentere med under 15% diskplass igjen på disken? Får nemlig opp feilmeldingen på bildet. Siden det er et ja/nei spørsmål, må det vel gå ann... Endret 5. februar 2006 av BorN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå