Gå til innhold

Finne skjult nummer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget med skjult nummer er å skjule seg tydeligvis. Men det var ikke det jeg spurte om, var det?

5549656[/snapback]

 

=P hehe, jeg vet hva du spurte om, men hvis man kan finne ut nr når man ringer "SKJULT" så er det ikke vits med SKJULT nr! Les det jeg skriver også!

 

Og nei, jeg vet ikke om det går ann :innocent:

Lenke til kommentar

Skjult nummer er ikke så skjult som man skulle tro :thumbup:

 

Det vil si, nummeret er synlig helt frem til siste sentral før den du ringer. Og samtidig blir det sendt en del informasjon om HVORFOR nummeret ikke vises, feil, manglende tjeneste eller skjult.

 

Mange telefoner viser faktisk hvorfor, og ikke kun "Skjult nummer". Noe som kan være greit, da det virker mest suspekt at noen skjuler det, en av noen mangler tjensten, eller feil oppstår.

 

Operatørene kan dermed fint finne frem nummeret til hvem som ringer, men i følge lovverket skal det foreligge en anmeldelse.

 

Så om du blir trakassert eller noe lignende, kan du anmelde forholdet, og da vil politiet kunne finne nummeret. Men du vil ikke får det utlevert av den grunn.

Lenke til kommentar

Det du må gjøre i denne sammenhengen er å politianmelde saken, kun da kan telefon operatøren gi ut informasjonen.

 

Dette var den informasjonen telenor kundeservice ga meg i samband med en liknende sak. Men det visste seg å være en sentral, dette fant de ut etter politianmeldelsen. Telefonen ringte 4 gonga i døgnet, der avsender var skjult.

 

Så mitt svar er politianmeld visst du vil vite hvem det er, hør med operatøren først hva du må gjøre.

 

Telenor er på en eller annen måte taushetsbelagt/ikke lov å gi ut sånn info, sikkert operatører generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...