Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stabil Linksys WRT54G v.5 Umulig?


Anbefalte innlegg

En kollega har kjøpt seg en problematisk WRT54G v5. (Denne versjon er angivelig uten Linux og har mindre minne og har derfor ikke mulighet for flashing med 3 part softvare). Har installert siste orginale versjon firmware ver. 1.00.6 downloaded fra Linksys.com.

 

Problemet er at denne kobler fra nett og pc frekventerende. Må resette routeren og pc`ene for å oppnå kontakt med router igjen. Det kan være timer, dager eller inntil en uke mellom hver utkobling. Dette gjelder både wireless og kabel. Den benyttes med PPPoE som oppkobling til telenor adsl.

 

HAR SØKT I FORUMET UTEN Å FINNE NOEN TRÅD MED LØSNING PÅ PROBLEMET. Har også gått gjennom dslreports.com. Finner ingen løsning men ser at mange har problemet med utkobling og reset på v.5. Den beskrives av mange som "junk" router som kan kastes.

 

Har selv en Linksys WRT54G v.2.2 som har kjørt stabilt uten nedkobling i 2 år (med HyperWRT firmware og 251mv sendestyrke) - og den har fungert perfekt med både PPPoE til telenor og nå mot bluecom, så jeg har intet negativt å si om Linksys generelt.

 

Noen med erfaring her?

 

Skulle vel være en grei garantisak når den ikke fungerer mot PPPoE? Noen som har hatt problem med retur av v.5 kjøpt i butikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også hatt store problemed med min Linksys WRT54G v.5...

 

Bugs:

 

Hvis det var trafikk på WLAN siden så var ping tidene mot WAN vanvittig tregt.

Hvis det var trafikk på WLAN siden så ble ping tidene mot routeren noen ganger tregt.

 

DHCP serveren eller routeren henger seg innimellom.

 

Jeg oppgraderte firmwaren på den og har snakket med supporten hos linksys men ingen bedring.

 

Linksys v2 - 4 :love:

Linksys v5 :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...