Knopfix Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hei Venter Nextphone(6500\750) fra NGT til uken. Får modemet Speedtouch 546i med i Nextphone pakken. 546i har jo både router og modem men jeg ønsker å bruke Dlink DGL-4300 til router i stedet. Har skjønt det sånn at NGT er litt sære på oppsettet hvis jeg ikke bruker deres router. Regner med at 546i må settets i bridge modus hvis den kan settes til det ved bruk av NGTs linje,men bruker NGT PPPoE slik som Telenor,hvis ikke hvordan konfigurerer jeg da routeren i stedet for PPPoE? Trenger litt tips til hvordan dette skal settes opp i forhold til IP telefon og QOS også. Har nå Telenor uten IP telefon og da bruker jeg Speedtouch 510 i bridge modus og DGL-4300 til PPPoE,enkelt og greit,håper det blir like lettvint med NGT. Er dette lettvint eller blir det mye surr med porter og brannmur osv?
agvg Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 NGT har brukt PPPoA som er langt mer kundeuvennlig enn PPPoE, dog så vil jeg tro de går over til PPPoE så er du heldig kan det hende du kan bruke opp igjen modemet du har bare sette det opp med litt andre verdier og riktig login på routeren. Hvis ikke så må du sjekke om du kan sette opp 546 i passtrough-modus med en eller annen templates til det.
Knopfix Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 Har fått routeren men montøren kommer ikke før onsdag. Har satt inn modemet på den andre nettverkskortinngangen for å sjekke info. Logger meg inn på routeren med 10.0.0.1 og går til bredbåndsforbindelse\internettjenester og ser 4 forskjellige alternativer til internettjenster hvor en prøver å koble seg på,den heter Type B_1 og er av typen PPPoE så jeg regner med at det er den jeg skal bruke til onsdagen. Det gamle speedtouch 510 må jeg levere inn til Telenor igjen så da må jeg finne ut av hvordan Speedtouch 546i skal konfigueres.Vil ikke rote med innstillingene til routeren før jeg har sjekket at nettet fungerer til onsdag. Når det er sjekket så må jeg altså prøve å sette den i passtrough-modus? Har ikke vært borti det før og hva menes med å sette opp en templates til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå