Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Wrt54g- mer effekt?


Anbefalte innlegg

Har satt opp en slik en i nettverket, men signalet (på den andre enden av huset) vaker mellom veldig lav og ingenting.

 

Har hørt at Sveasoft har firmware oppgraderinger som gjør det mulig å justere opp sendeeffekten, men etter det jeg kan se har de ikke oppgraderinger til v5, som er det jeg har.

 

Noen som har peil på hvordan å presse ut mer sendeeffekt uten å måtte kjøpe 6dbi antenner osv? (har prøvd pringles-varianten :) )

Endret av Kamuflasjelampe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt opp en slik en i nettverket, men signalet (på den andre enden av huset) vaker mellom veldig lav og ingenting.

 

Har hørt at Sveasoft har firmware oppgraderinger som gjør det mulig å justere opp sendeeffekten, men etter det jeg kan se har de ikke oppgraderinger til v5, som er det jeg har.

 

Noen som har peil på hvordan å presse ut mer sendeeffekt uten å måtte kjøpe 6dbi antenner osv? (har prøvd pringles-varianten :) )

5547107[/snapback]

 

Det går nok ikke an på V5 av routeren. Hvis jeg var deg, ville jeg levert inn routeren (om du har angrerett på den enda) og skaffet meg en WRT54GL (WRT54G V. 4) eller en WRT54GS (samme som GL, men med SpeedBooster). Med de kan du øke sendestyrken fra standard 28mW helt opp til 251mW

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det som står i forrige innlegg.

Har selv et usb-kort i pc'en min, og det angrer jeg egentlig på at jeg kjøpte i det hele tatt. Har selv en Linksys WRT54G versjon 3.1, som jeg egentlig er veldig godt fornøyd med. Problemet mitt var signalstyrken, så jeg lastet ned Tarifa firmware og skrudde deretter opp sendestyrken. Etter at jeg gjorde det har jeg aldri hatt problemer med den. :D

Så alternativ firmware er absolutt å anbefale, men da må du først få deg en Linksys med Linux som tidligere nevnt. Antenne med forsterkning er sikkert bra, men personlig ville jeg holdt meg til en Linksys-ruter som kan tweakes i alle mulige varianter.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med det som står i forrige innlegg.

Har selv et usb-kort i pc'en min, og det angrer jeg egentlig på at jeg kjøpte i det hele tatt. Har selv en Linksys WRT54G versjon 3.1, som jeg egentlig er veldig godt fornøyd med. Problemet mitt var signalstyrken, så jeg lastet ned Tarifa firmware og skrudde deretter opp sendestyrken. Etter at jeg gjorde det har jeg aldri hatt problemer med den. :D

Så alternativ firmware er absolutt å anbefale, men da må du først få deg en Linksys med Linux som tidligere nevnt. Antenne med forsterkning er sikkert bra, men personlig ville jeg holdt meg til en Linksys-ruter som kan tweakes i alle mulige varianter.

5548823[/snapback]

 

 

Bruker et Dlink dwl 520 pci kort. Den er vel ikke så veik eller?

Tror jeg går for en wrt54gs, og returnerer wrt54g'en.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med det som står i forrige innlegg.

Har selv et usb-kort i pc'en min, og det angrer jeg egentlig på at jeg kjøpte i det hele tatt. Har selv en Linksys WRT54G versjon 3.1, som jeg egentlig er veldig godt fornøyd med. Problemet mitt var signalstyrken, så jeg lastet ned Tarifa firmware og skrudde deretter opp sendestyrken. Etter at jeg gjorde det har jeg aldri hatt problemer med den. :D

Så alternativ firmware er absolutt å anbefale, men da må du først få deg en Linksys med Linux som tidligere nevnt. Antenne med forsterkning er sikkert bra, men personlig ville jeg holdt meg til en Linksys-ruter som kan tweakes i alle mulige varianter.

5548823[/snapback]

 

 

Bruker et Dlink dwl 520 pci kort. Den er vel ikke så veik eller?

Tror jeg går for en wrt54gs, og returnerer wrt54g'en.

5550387[/snapback]

 

Det kommer du nok ikke til å angre på. Anbefaler DD-WRT firmware til WRT54GS'en din... www.dd-wrt.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...