MostlyLurkin' Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hei! Har en 86` 740 TIC, som oljelampa lyser på når turtallet er under 15-1600... Noen som har peil på hva dette kan være? Endret 3. februar 2006 av Nordz
eab Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 For lite oljetrykk. Enten lite olje, for tykk olje eller dårlig pumpe. Hvis ikke oljetrykksbryteren er defekt
Hardflip Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 For lite oljetrykk. Enten lite olje, for tykk olje eller dårlig pumpe. Hvis ikke oljetrykksbryteren er defekt 5543494[/snapback] bestemor sa det var oljepumpa, samme problemet på hennes
MostlyLurkin' Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 har nettopp bytta olje, så tviler på at det er det. Men hvor mye tror du det koster og få ordna? Takk for svar btw!
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Peila olja da? Husk å tørk av pinnen første gang du tar den opp..
Kakerlakken Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Kan være dårlig olje, tette kanaler Du bør prøve å bytte olje og filter før du gjør noe annet. Gjerne to skift tett etter hverandre. (prøv en 5W/50 olje som er litt tjukkere ved normal drift) Høres motor ok ut ellers? Er ikke spesielt varm? Oljepumpen din kan være dårlig/slitt, sjekk for lekkasjer. Hjelper ikke dette tar du en tur til et Volvo-verksted og får dem til å sjekke giveren i motorblokka.
Hardflip Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Peila olja da? Husk å tørk av pinnen første gang du tar den opp.. 5543554[/snapback] Skrev at han akk. hadde bytta olje da.
MostlyLurkin' Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 Har akkurat bytta filter også... Lyser fortsatt under 15-1600. Men noen som vet pris på rep?
eab Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hvilken olje brukte du? Var feilen der før oljebytte også?
MostlyLurkin' Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 Feilen var der før også ja... Jeg vet ikke åssen olje, fikk hjelp til å bytte... Siden jeg ikke har peil på bil!
Stjernestøv Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Motor høres ok ut ellers ja! 5543673[/snapback] Bytt Oljetrykks-bryteren.... Hvis du har tilgang til utstyr for å måle trykket kan du alltids det, men erfaringsmessig går disse motorene mange 100-tusener før det blir noe slitasje å snakke om. Giveren sitter under eksosmanifolden. Ny fås billig både org og på mekonomen.
Beinet1 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Ta ned bunnpanna og sjekk silen til oljepumpa. Jeg opplevede på golfen min at forige eiger hadde brukt loctite flenstettning på bunnpanna. "strengen" av loctite som låg på innsiden av bunnpanna hadde løsnet og satt seg i silen på oljepumpa og da mistet jeg oljetrykket under 2000-2500 omdr. Men det kan jo også være oljetrykksbryteren, men jeg hadde sjekket silen i oljepumpa om jeg var deg
MostlyLurkin' Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Ta ned bunnpanna og sjekk silen til oljepumpa. Jeg opplevede på golfen min at forige eiger hadde brukt loctite flenstettning på bunnpanna. "strengen" av loctite som låg på innsiden av bunnpanna hadde løsnet og satt seg i silen på oljepumpa og da mistet jeg oljetrykket under 2000-2500 omdr. Men det kan jo også være oljetrykksbryteren, men jeg hadde sjekket silen i oljepumpa om jeg var deg 5559531[/snapback] Takk for tipset! Er ikke bryteren, har fått sjekka oljetrykket, og det var lavere enn det skal være
ARXco Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Ble oljefilteret også byttet sammen med oljen? Gammelt filter kan jo være tett, da slipper det gjennom lite olje, men med høyere turtall (og høyere trykk fra pumpa) går det i bypassmodus og slipper forbi oljen, da slukker lampa. Oljepumper slites ikke så fort som mange vil ha det til, de er vel den mest velsmurte og robuste komponenten i de fleste motorer. Har en mistanke om at mange verksted "forenkler" forklaringen til kunden med "bytte av oljepumpe" når de kanskje bare har gjort ren silen, renska ut slam og satt på nytt filter...
MostlyLurkin' Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Ble oljefilteret også byttet sammen med oljen? Gammelt filter kan jo være tett, da slipper det gjennom lite olje, men med høyere turtall (og høyere trykk fra pumpa) går det i bypassmodus og slipper forbi oljen, da slukker lampa. Oljepumper slites ikke så fort som mange vil ha det til, de er vel den mest velsmurte og robuste komponenten i de fleste motorer. Har en mistanke om at mange verksted "forenkler" forklaringen til kunden med "bytte av oljepumpe" når de kanskje bare har gjort ren silen, renska ut slam og satt på nytt filter... 5569338[/snapback] Bytta filteret også ja! Men tror du det kan være silen som er tett eller no sånn?
Stetson Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Ble oljefilteret også byttet sammen med oljen? Gammelt filter kan jo være tett, da slipper det gjennom lite olje, men med høyere turtall (og høyere trykk fra pumpa) går det i bypassmodus og slipper forbi oljen, da slukker lampa. Oljepumper slites ikke så fort som mange vil ha det til, de er vel den mest velsmurte og robuste komponenten i de fleste motorer. Har en mistanke om at mange verksted "forenkler" forklaringen til kunden med "bytte av oljepumpe" når de kanskje bare har gjort ren silen, renska ut slam og satt på nytt filter... 5569338[/snapback] Bytta filteret også ja! Men tror du det kan være silen som er tett eller no sånn? 5572817[/snapback] Kan du ha dårlige lager??
MostlyLurkin' Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Ble oljefilteret også byttet sammen med oljen? Gammelt filter kan jo være tett, da slipper det gjennom lite olje, men med høyere turtall (og høyere trykk fra pumpa) går det i bypassmodus og slipper forbi oljen, da slukker lampa. Oljepumper slites ikke så fort som mange vil ha det til, de er vel den mest velsmurte og robuste komponenten i de fleste motorer. Har en mistanke om at mange verksted "forenkler" forklaringen til kunden med "bytte av oljepumpe" når de kanskje bare har gjort ren silen, renska ut slam og satt på nytt filter... 5569338[/snapback] Bytta filteret også ja! Men tror du det kan være silen som er tett eller no sånn? 5572817[/snapback] Kan du ha dårlige lager?? 5574651[/snapback] Selgeren sa til meg at lager var bytta, så hvis ikke jeg har blitt hustla så er lagera ok.
Stetson Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 -Har den mange km. på nakken?? -Hva var grunnen til at forige eier skifta lager, er dette noe han har slitt med også?? Kan denne motoren ha hatt en lager skjæring og så har en luring satsa på at dette skal gå bra med nye lager uten å slipe tappen? Disse moroene tåler mye juling og mye vannstell før oljetrykket blir dårlig. har ikke hørt om noen dårlig oljepumpe på disse, men har hørt om havari, men da er det 0 oljetykk. Bare noen tips...lykke til :-)
MostlyLurkin' Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Skrevet 10. februar 2006 -Har den mange km. på nakken??-Hva var grunnen til at forige eier skifta lager, er dette noe han har slitt med også?? Kan denne motoren ha hatt en lager skjæring og så har en luring satsa på at dette skal gå bra med nye lager uten å slipe tappen? Disse moroene tåler mye juling og mye vannstell før oljetrykket blir dårlig. har ikke hørt om noen dårlig oljepumpe på disse, men har hørt om havari, men da er det 0 oljetykk. Bare noen tips...lykke til :-) 5580474[/snapback] Står på 276 000. Veiva eller no sånt no hadde blitt slipt... Vet ikke om det er det samme? Jeg har egentlig ikke styra så fælt med den bilen, jeg bare kjører den. Så får jeg folk med litt mere peiling til å ta seg av resten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå