Gå til innhold

Siemens sxg75 Progs / Tips / Guider


Anbefalte innlegg

Oki står i bruksannvisningen at 256 er max, men det er jo flott at det funker hos dere,

men det fung desverre ikke hos meg.

Noen som har noe forslag til hva jeg bør prøve??

Har SanDisk MMCmobile 512 mb.

Får ikke kopiert filer over på kortet (Via Bluetooth) har ikke kortleser så det har jeg ikke fått prøvd.

 

Bugge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har kjøpt meg en SXG75 som kommer med feilmeldingen "unknown error (1)" i oppstarten. I enhetsbehandling står det at aktiv profil er "software update" og siste økt er "Komm.-/konf.feil. ".Noen som har vært borti noe slikt ?

Den har vært helt fin i ca en uke, men begynte med dette i dag.

Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe ang den FIX som skal komme til vår kjære mobil tlf

SXG 75 ?

Litt lei dette nr tullet.

 

Bugge :thumbdown:

5597902[/snapback]

Tipper det tar en stund før de leverer noen fix.. Dessverre, for denne telefonen har så mange bugs at det er på grensen til hva som er akseptabelt!

 

Uansett, jeg lurer på om noen har fått til kommunikasjon mellom telefonen og Mobile Phone Manager (MPM) over Bluetooth? På min finner jeg bare 3 tjenester; "Inbox", "Dial Up Networking" (Som windows ikke finner driver til) og "Voice Gateway". Ingenting som MPM kan bruke. Fungerer fint med IR, og har bestilt kabel som idiotisk nok er nødvendig for å installere java-sw fra pc.

 

Og, er det noen som har klart å få kontakt med GPS-modulen over BT? Har hørt noen fikk det til via USB, det skal jeg teste når kabelen lander i postkassa.

 

Ringte support i dag og stilte disse spm men de hadde ikke peiling. På nettsidene finnes heller ingen info overhodet.

 

Ser ut som om de har lansert et produkt uten å ha noen som helst struktur på service og support.

 

Jeg er i grunnen lite imponert over Siemens så langt men lar tvilen komme dem til gode inntil ny firmware er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Fikk endelig USB-kabel i dag :) (Bestilte i går kl 15.30 på komplett.no, levert i dag kl 10.00 i ei bygd på vestlandet)

Uansett, HURRA!

Nå får jeg kontakt med MPM, jeg kan bruke mobilen som GPS til PCen og jeg får installert Java-programmer! Helt utrolig at ikke de kan legge ved kabelen og heller øke prisen på tlf med 100,- (Som helt sikkert er 10x produksjonskost på kabelen)

 

Nå gjelder det bare å finne artige programmer, driver og tester Spot for navigasjon.

--Daniel

Lenke til kommentar

Jeg stryker desverre denne av listen min nå. Det blir for mange bugs og for mye greier. Alt blir sikkert fikset etterhvert, men slike irritasjonsmoment vil jeg ikke med viten og vilje utsette meg for. Satser alt på Nokia 6280 nå. Får lese noen flere tester av den og sjekke stabiliteten skikkelig.

 

Men nå er det jo annonsert mye gøy da.........men hvor lenge skal man vente liksom....??.....

Lenke til kommentar
Fikk endelig USB-kabel i dag :)  (Bestilte i går kl 15.30 på komplett.no, levert i dag kl 10.00 i ei bygd på vestlandet)

Uansett, HURRA!

Nå får jeg kontakt med MPM, jeg kan bruke mobilen som GPS til PCen og jeg får installert Java-programmer! Helt utrolig at ikke de kan legge ved kabelen og heller øke prisen på tlf med 100,- (Som helt sikkert er 10x produksjonskost på kabelen)

 

Nå gjelder det bare å finne artige programmer, driver og tester Spot for navigasjon.

--Daniel

5611838[/snapback]

 

Jeg har prøvd 3d tracker, GPSviewer / wayviewer og et par andre GPS programmer på min SXG75, men ingen av de klarer å få kontakt med GPS'en ( bortsett fra det medfølgende VDO Dayton programmet ).

Hvis du får Spot til å fungere så må du si ifra ( legg gjerne ut en link til meg også :-) )

 

En annen ting jeg sliter med er; å få kontakt med den BT remote Controllen....noen som har prøvd litt der?

Lenke til kommentar
Fikk endelig USB-kabel i dag :)  (Bestilte i går kl 15.30 på komplett.no, levert i dag kl 10.00 i ei bygd på vestlandet)

Uansett, HURRA!

Nå får jeg kontakt med MPM, jeg kan bruke mobilen som GPS til PCen og jeg får installert Java-programmer! Helt utrolig at ikke de kan legge ved kabelen og heller øke prisen på tlf med 100,- (Som helt sikkert er 10x produksjonskost på kabelen)

 

Nå gjelder det bare å finne artige programmer, driver og tester Spot for navigasjon.

--Daniel

5611838[/snapback]

 

Jeg har prøvd 3d tracker, GPSviewer / wayviewer og et par andre GPS programmer på min SXG75, men ingen av de klarer å få kontakt med GPS'en ( bortsett fra det medfølgende VDO Dayton programmet ).

Hvis du får Spot til å fungere så må du si ifra ( legg gjerne ut en link til meg også :-) )

 

En annen ting jeg sliter med er; å få kontakt med den BT remote Controllen....noen som har prøvd litt der?

5619323[/snapback]

 

BTremotecontrol krever widcomm for å fungere det får du ofte ved å installere driverene som fulgte med bluetoothadapteren.

Jeg har enda ikke greid å styre pcen min med det, men på skolen er det en pc i klasserommet ved siden av som det fungerer glimrende på. Desverre kan man bare styre musa med dette programmet.

 

Jeg har greid å få Bluetooth Remote Control 1.0 til å fungere på min telefon.

Med dette programmet kan du styre mus (med bilde av skrivebordet på mobilskjermen :D), styre winamp, windows mediaplayer og itunes, skru av pcen, restarte pcen, aktivere skjermsparer. etc. :D

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er skikkelig skuffet over at sxg75 ikke har shufflefunksjon i mediespilleren en gang! Dette resulterer i at jeg må høre på de samme sangene fra toppen og ned hver eneste gang!

 

Dessuten, hvordan får man spilt av KUN sanger fra minnekortet uten at man må sette på hver sang manuelt når hver er ferdig?

 

Savner også veldig thumbnail-funksjon når man skal se bilder.

 

Først og fremst er det mp3-spilleren jeg er veldig skuffet over. Designet; alt for stor tekst gjør at alle titler ruller. Er det noen her som vet om en java applikasjon som kan erstatte den innebygde mp3spilleren? Har lett en del, men ikke funnet noe...

Lenke til kommentar

Har hatt SXG75 i nesten 1 måned nå... er veldig fornøyd. Har også vært i kontakt med BenQ angående bugfix. I løpet av kort tid kommer det en oppdatering av FW som bla fikser prefiks(+47) problemet og forbedrer MediaPlayer. Intil videre har jeg lagret nummeret for hver kontakt to ganger... fort gjort å kopiere nummer i MS Outlook.

 

Det kommer heller ikke til å være problem med oppdatering.. du bare laster ned fra "Software Update" profilen i "Device Manager" og den oppdaterer programvaren i telefonen. Så er det bare restart... og telefonen er oppdatert. M.a.o. det fungerer slik som Windows update...

 

Til deg som har testet MMCmobile på SXG75... telefonen støtter kun minnekort av typen RS-MMC, altså ikke MMCmobile. Selv bruker jeg et 512MB kort av merket TwinMos. Fungerer bra.. eneste at indeksering av filene tar litt tid for hver gang du tar ut kortet og setter det inn igjen.

 

Noen ting jeg er misfornøyd meg på SXG75 er at GPS-programmet kun er trial versjon... meningen er liksom å betale for hver rute du planlegger. Muligens finnes det crack. :D Kvaliteten på videoopptak kunne også vært noe bedre...

 

Ellers så vil jeg anbefale å heller bruke OperaMini i steden for nettleseren til Siemens. http://www.opera.com/products/mobile/operamini/

Lenke til kommentar

yaci: RS-MMC er det som bør brukes, men den støtter også MMC og SD-kort. Disse vil riktignok stikke noe ut så er mest for overføring av data f.eks mellom jobb-PC og hjemme-PC (via mobilens Bluetooth).

 

Slik 'Windows Update' oppdatering har Siemens hatt i 2 år forresten, er bare de andre merkene som henger veldig mye etter :)

Lenke til kommentar

yaci; er det virkelig sant?

 

bekreftet benq/siemens virkelig at de ville forbedre mediaplayeren i den første oppdateringen?

 

dette er jo helt i tråd med hva jeg har tenkt hele tiden. benq har jo også ventet med å legge ut informasjon om mediespilleren i den interaktive presentasjonen på de engelske sidene. Der står det fortsatt at den kommer snart. Ikke så mye å skryte av så lenge den ser så simpel ut. Benq valgte vel bare til slutt å lansere den littegrann "uferdig" med håp om at vi kunne tåle noen mangler de første ukene...

 

Det er tydelig at benq ikke er helt fornøyd med den selv. og siden den nye BenqSiemens-telefonen EF-81 skal ha identisk UI med samme mediaplayer er det jo viktig å få en medieplayer som ser litt proffere ut.

 

Noen snakker om at SXG75 skal være en businessmobil, men dette forstår ikke jeg. Den er da ment like mye for underholdning.

 

Får de en shuffle/repeat i medieplayeren blir alt så mye bedre, synes nå jeg.

 

Får de i tillegg ordnet opp i de alvorligste bugsene, blir i tillegg alle de andre folkene her inne glade. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...