Gå til innhold

Hva er AutoCAD

xanonymx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

Nå er det en stund siden jeg har brukt programmet og jeg har det heller ikke innstallert. Når det gjelder en "grunnmur" er det kanskje mulig å tegne en veldig lav første etasje (du kan lage vegghøyden så lav du vil om jeg ikke husker feil) og deretter tegne på en etasje 2 som egentlig blir 1'ste?

Pipe er jeg enda mer usikker på, men om det ikke finnes noe ferdig, hva med å tegne pipen som et eget "rom" i 1'ste etasje og lage vegghøyden så stor at den kommer ut gjennom taket?

Aner ikke om det funker... Bare et tips!

Lykke til!

Edit: Har innstallert og testet, og det med pipa fungerer faktisk!

Om du ikke allerede har gjort det, kan du under "Tools - Setting" velge at du vil åpne flere databser med innredning etc. Dessuten finnes det flere steder på nettet hvor du kan laste ned andre "gjenstander" både gratis og mot betaling.

Endret av trn100

Har dessverre ingen anelse :( Er hverken arktitekt eller ingeniør, men kanskje du kan finne noe på nettet ved å søke etter NS eller Norsk Standard?

Edit: Ser faktisk ut til at det kun er 2 etasjer man kan lage, så da er vel tanken med en underetasje for grunnmuren sin del litt dum. Men det finnes muligheter til å endre noen egenskaper for vegg med baselevel etc., men aner dessverre heller ikke hvordan dette virker...

Endret av trn100

Det vil jeg tro det gjør.... F.eks. ved å bruke 1'st floor som kjeller og plassere "landskapet" oppe på veggen et sted.... Men igjen, kjenner ikke programmet all verden. Du får eksperimentere litt ;)

Her er det forresten en del ferdige hus som du kan hente litt inspirasjon fra!

Endret av trn100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...