Gå til innhold

Atec 37" LCD TV - HD Ready


Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe meg denne !

 

Noen synspunkter?

 

Ateci 37" LCD TV - HD Ready - 1366x768, Tekst-TV, DVI, Scart

 

Fantastisk design og meget god bildekvalitet til en utrolig pris.

Endelig så er 37" LCD tilgjengelig i en prisklasse som passer de fleste uten at det går ut over bildekvaliteten.

 

* HDTV ready (720p, 1080i)

* 16 : 9 Wide screen

* 1366 x 768 Resolution

o 1000:1 Contrast(Dynamisk)

* 8ms responstid

* 2 TV-tunere integrert

* Bilde i bilde PIP / POP

* Dimensjoner: 1085x304x635mm

* Vekt: 23,5kg

* Innganger: VGA inngang og DVI m/HDCP, 1x S-VIDEO , 2xComponent(Y,Pb,Pr), 3xComposite, 2xScartpost-81447-1138728360_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har siklet litt på denne de siste ukene:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=40327

 

Den har ekte 1920x1080 oppløsning, Linux operativsystem, altså prosessor, ram etc er inkludert i pakken. Den har minnekortleser, nettverksplugg (vanlig TP 100 Mbit/s). Noe jeg tolker til at den kanskje har programvare for avspilling av video (DivX, DVD, etc) via nettverket. Hvis jeg setter fantasien i sving så kanskje den også har mulighet for TimeShift og opptak via nettverket.

 

Edit: Jeg lagde en egen tråd om denne skjermen her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=532749

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Eh, les testen på www.pcworld.no, 42" versjonen får gjennomgå. Tror ikke denne er noe spesielt bedre. Selv om prisen er meget bra.

 

Telcontar

5534926[/snapback]

 

Hmmz :hmm:

 

Ser den hadde 12ms, 500kontrast.. Denne har jo 8ms, 1000kontrast?

 

 

Men uansett, fikk tv`n hjem i dag... å jeg har bare 1 ting å si.... JEG LIKER DEN :dribble:

 

Er ingen hi-fi freak, men må si jeg ble meget fornøyd når jeg koblet den opp til Xbox360 min.... nam nam...

 

Men takk for inlegg uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har siklet litt på denne de siste ukene:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=40327

 

Den har ekte 1920x1080 oppløsning, Linux operativsystem, altså prosessor, ram etc er inkludert i pakken. Den har minnekortleser, nettverksplugg (vanlig TP 100 Mbit/s). Noe jeg tolker til at den kanskje har programvare for avspilling av video (DivX, DVD, etc) via nettverket. Hvis jeg setter fantasien i sving så kanskje den også har mulighet for TimeShift og opptak via nettverket.

 

Edit: Jeg lagde en egen tråd om denne skjermen her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=532749

5539287[/snapback]

 

Nei Simen1!

 

Dette er en ATEC og ikke en ACER :)

Lenke til kommentar
jirre: Det var bare et forslag til et alternativ.. Ikke noen beskrivelse av skjermen trådstrter spurte om var ok.

5544711[/snapback]

 

 

Nå som tv`n har kommet hjem prøvde jeg å koble den opp med min pc !!

 

jeg koblet pc`n til med en dvi kabel, å alt funket fett, lyden koblet jeg sammen med en sånn kabel jack lr.no, som puttes inn der hodetelefonen skal inn! Detter en Bærbar pc

altså ! Alt fungerte fett :w00t: helt til jeg skulle se en film !! da hoppet tv rett til fullskjerm, å så fikk jeg ikke gjort noen ting!! Ikke pauset filmen, ikke stoppet filmen eller no !! men så fort jeg gikk bort til den bærbare igjen så så alt bra ut der !! Det jeg lurer på da er om det er mulig å få tv`n til å ikke hoppe i full screen! Planen min hadde vært at jeg kunne sitte i sofaen å slappe av med trådløst tastatur + mus å bare kose meg, men når jeg uansett må reise meg opp å klikke på pc`n hver gang jeg skal se en film så er meningen med alt litt borte ! Så om noen vet hva som kan gjøres hadde jeg vært evig takknemelig :yes:

Lenke til kommentar
jirre: Det var bare et forslag til et alternativ.. Ikke noen beskrivelse av skjermen trådstrter spurte om var ok.

5544711[/snapback]

 

 

Nå som tv`n har kommet hjem prøvde jeg å koble den opp med min pc !!

 

jeg koblet pc`n til med en dvi kabel, å alt funket fett, lyden koblet jeg sammen med en sånn kabel jack lr.no, som puttes inn der hodetelefonen skal inn! Detter en Bærbar pc

altså ! Alt fungerte fett :w00t: helt til jeg skulle se en film !! da hoppet tv rett til fullskjerm, å så fikk jeg ikke gjort noen ting!! Ikke pauset filmen, ikke stoppet filmen eller no !! men så fort jeg gikk bort til den bærbare igjen så så alt bra ut der !! Det jeg lurer på da er om det er mulig å få tv`n til å ikke hoppe i full screen! Planen min hadde vært at jeg kunne sitte i sofaen å slappe av med trådløst tastatur + mus å bare kose meg, men når jeg uansett må reise meg opp å klikke på pc`n hver gang jeg skal se en film så er meningen med alt litt borte ! Så om noen vet hva som kan gjøres hadde jeg vært evig takknemelig :yes:

5550455[/snapback]

 

 

det er vel programmet du bruker til å se dvd som hopper til fullskjerm automatisk og ikke tven. jeg bruker bare trykke 2 ganger på venstre museknapp til å velge mellom fullskjerm og liten skjerm

 

powerdvd og vlc fungerer- iallfall fint til sånt11111111111111111

Lenke til kommentar
jirre: Det var bare et forslag til et alternativ.. Ikke noen beskrivelse av skjermen trådstrter spurte om var ok.

5544711[/snapback]

 

 

Nå som tv`n har kommet hjem prøvde jeg å koble den opp med min pc !!

 

jeg koblet pc`n til med en dvi kabel, å alt funket fett, lyden koblet jeg sammen med en sånn kabel jack lr.no, som puttes inn der hodetelefonen skal inn! Detter en Bærbar pc

altså ! Alt fungerte fett :w00t: helt til jeg skulle se en film !! da hoppet tv rett til fullskjerm, å så fikk jeg ikke gjort noen ting!! Ikke pauset filmen, ikke stoppet filmen eller no !! men så fort jeg gikk bort til den bærbare igjen så så alt bra ut der !! Det jeg lurer på da er om det er mulig å få tv`n til å ikke hoppe i full screen! Planen min hadde vært at jeg kunne sitte i sofaen å slappe av med trådløst tastatur + mus å bare kose meg, men når jeg uansett må reise meg opp å klikke på pc`n hver gang jeg skal se en film så er meningen med alt litt borte ! Så om noen vet hva som kan gjøres hadde jeg vært evig takknemelig :yes:

5550455[/snapback]

 

 

det er vel programmet du bruker til å se dvd som hopper til fullskjerm automatisk og ikke tven. jeg bruker bare trykke 2 ganger på venstre museknapp til å velge mellom fullskjerm og liten skjerm

 

powerdvd og vlc fungerer- iallfall fint til sånt11111111111111111

5551117[/snapback]

 

 

Ok!

Men det som skjer er at samme om jeg bruker vlc eller media player, eller bare rett å slett skal se en film på nett som f.eks www.kontraband.com der det ligger masse filmklipp, så hopper den i fullskjerm på tv`n ! når jeg kikkker på den bærbare så er den fortsatt bare en liten rute ! Kan det være noe med Driver til skjemkortet? Det virker som om så fort det er noe form for film eller lign så blir alt stort, å da får jeg ikke gjort noen ting med den trådløse tastaturet eller musa... Prøver alle knapper febrliskt, prøver oxo "ctrl alt del" . i vlc når du trykker på musa, skal ikke den da gå i pause? He he prøver så godt jeg kan å forklare prb mitt, men føler jeg ikke får det helt frem :ermm:

Lenke til kommentar
jirre: Det var bare et forslag til et alternativ.. Ikke noen beskrivelse av skjermen trådstrter spurte om var ok.

5544711[/snapback]

 

 

Nå som tv`n har kommet hjem prøvde jeg å koble den opp med min pc !!

 

jeg koblet pc`n til med en dvi kabel, å alt funket fett, lyden koblet jeg sammen med en sånn kabel jack lr.no, som puttes inn der hodetelefonen skal inn! Detter en Bærbar pc

altså ! Alt fungerte fett :w00t: helt til jeg skulle se en film !! da hoppet tv rett til fullskjerm, å så fikk jeg ikke gjort noen ting!! Ikke pauset filmen, ikke stoppet filmen eller no !! men så fort jeg gikk bort til den bærbare igjen så så alt bra ut der !! Det jeg lurer på da er om det er mulig å få tv`n til å ikke hoppe i full screen! Planen min hadde vært at jeg kunne sitte i sofaen å slappe av med trådløst tastatur + mus å bare kose meg, men når jeg uansett må reise meg opp å klikke på pc`n hver gang jeg skal se en film så er meningen med alt litt borte ! Så om noen vet hva som kan gjøres hadde jeg vært evig takknemelig :yes:

5550455[/snapback]

 

 

det er vel programmet du bruker til å se dvd som hopper til fullskjerm automatisk og ikke tven. jeg bruker bare trykke 2 ganger på venstre museknapp til å velge mellom fullskjerm og liten skjerm

 

powerdvd og vlc fungerer- iallfall fint til sånt11111111111111111

5551117[/snapback]

 

 

Ok!

Men det som skjer er at samme om jeg bruker vlc eller media player, eller bare rett å slett skal se en film på nett som f.eks www.kontraband.com der det ligger masse filmklipp, så hopper den i fullskjerm på tv`n ! når jeg kikkker på den bærbare så er den fortsatt bare en liten rute ! Kan det være noe med Driver til skjemkortet? Det virker som om så fort det er noe form for film eller lign så blir alt stort, å da får jeg ikke gjort noen ting med den trådløse tastaturet eller musa... Prøver alle knapper febrliskt, prøver oxo "ctrl alt del" . i vlc når du trykker på musa, skal ikke den da gå i pause? He he prøver så godt jeg kan å forklare prb mitt, men føler jeg ikke får det helt frem :ermm:

5551430[/snapback]

 

 

 

OK Problem løst !

 

Ny driver er tingen :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...