Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg heller ikke.. det er akkurat som lock-ace sier. Det er kun i forstadene og i byene i sør-sverige som får de linjene. Resten av Sverige har mye værre linjer enn oss. Er bare ett par dager siden jeg snakket med en montør om dette. Han hadde vært på kurs med andre fra norden. Bakkenettet i Sverige er generelt langt dårligere enn i Norge.. det er kun de utvalgte områdene som har de linjene.

 

@aarmo

Hvor mange er det som skal kunne få det?? Tviler på at det blir så mange. Sist jeg sjekka bor ikke folk akkurat oppå hverandre i Nord Trøndelag heller.

Lenke til kommentar

Sverige har ofte flere husstander over ett enkelt trådpar (noe jeg faktisk ikke har sett i norge) standarden på linjene er også dårligere og det er færre sentraler.

 

Så det overrasker meg at folk synes svenskene har det så fantastisk bra..

 

Blir som å si at imellom storbyene i frankrike så har de TGV tog som går i over 300km/t hvorfor har ikke vi dette imellom Vefsn og glomfjord ? (2 småsteder for de som ikke er lokalkjent)

Lenke til kommentar

@klorin

 

Du har rett at vi i Nord Trøndelag ikke bor oppå hverandre. Men NTE sitt mål er å gi alle i nord trøndelag tilbud om bredbånd fra de. Selv bor jeg ikke så veldig sentralt, vi er ca 40 hustander her jeg bor. Men likevel har NTE lagt fiber.

 

De har også bygget ut i Stjørdal, Steinkjer, Namsos og holder på i Levanger her jeg bor.

Lenke til kommentar
Er det noen som sitter på en 2.5mbit linje til 399kr mnd og blir bitre og irriterte når de ser dette:

 

Bredbandsbolaget 100Mbit

5526770[/snapback]

 

Tilbudet er ikke bare fantastisk:

4.5 Vissa Tjänster har en begränsad trafikkvot

per kalendermånad. Sådan trafikkvot framgår av

Beställningsvillkoren. Abonnenten har inte rätt att

föra vidare outnyttjad trafikkvot till nästkommande

kalendermånad. För det fall att trafikkvoten överträds

så äger Bredbandsbolaget rätt att strypa

Abonnentens uppkoppling, varvid Överföringshastigheten

kommer att understiga avtalad Överföringshastighet

under resterande del av kalendermånaden.

För det fall att Abonnenten önskar

kan Abonnenten istället köpa till extrakapacitet

enligt vad som framgår av de vid var tid gällande

villkoren för extrakapacitet.

 

I tillegg til dette har BBB veldig begrenset dekning med de høye hastighetene sine. De aller fleste i BBB sitt nett sitter med opptil 8mbit ADSL som høyeste tilgjengelige hastighet.

 

Skulle ønske dette "Sverige har det så mye bedre" tullet om bredbånd kunne baseres litt mer på faktiske forhold og ikke hva en tror vi har her.

Lenke til kommentar
ok. så norge er å fortrekke framfor sverige når det gjelder bredbånd.

er du bosatt i stocholm, göteborg, karldstad, malmø etc. vs. oslo. kr.sand. tr.heim. bergen. stavanger. hvem får raskest og billigst internett?

5529999[/snapback]

 

Er det noen som har sagt at Norge er bedre? Ikke det nei. At ca. 15% av befolkningen i storbyene har dekning for 100mbit gjør derimot ikke Sverige stort bedre heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...