Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Domene på jobben / arbeidsgruppe hjemme


Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb pc som er meldt opp mot domenet på jobben. Når jeg sitter hjemme kobler jeg meg til jobben med VPN.

 

Problemet mitt er at hjemme har jeg flere maskiner koblet sammen i nettverk, dvs i samme arbeidsgruppe.

 

Noen som vet hvordan jeg kan kombinere arbeidsgruppe og domene? Jeg vil så gjerne få koblet jobb pc'en opp mot pc'ene hjemme uten at jeg mister tilkoblingen til jobbens domene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hei! Saksa denne fra et nettsted kaldt TechRepublic. Mulig det løser våre problemer?

 

MVH Oldstone

 

I set up all of our mobile laptops on a workgro...

I set up all of our mobile laptops on a workgroup that is the same name as our network domain. The user is created as a local user on the laptop, but the individual also has a network login.

 

With this setup, the user is able to view the other computers on the network, and if they need to access them, they are prompted for an authenticated domain login at that time. Otherwise, they should be able to change workgroups at will in the other locations without having to dual-boot, reboot, or switch profiles.

Posted: 05/20/2005 @ 07:53

 

Posted: 05/16/2005 @ 07:10

JerryRBP 2

Job Role: Networking / LAN Administration

Location: MILWAUKEE, WI

Member since: 11/03/1999

 

 

Jeg har en jobb pc som er meldt opp mot domenet på jobben. Når jeg sitter hjemme kobler jeg meg til jobben med VPN.

 

Problemet mitt er at hjemme har jeg flere maskiner koblet sammen i nettverk, dvs i samme arbeidsgruppe.

 

Noen som vet hvordan jeg kan kombinere arbeidsgruppe og domene? Jeg vil så gjerne få koblet jobb pc'en opp mot pc'ene hjemme uten at jeg mister tilkoblingen til jobbens domene.

5525710[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...