Gå til innhold

Rare "prikker" på skjermen


hce

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppgradert PCen min ganske mye

 

gått fra Abit 440BX hovedkort -> Abit IT7 MAX

P3 750@1Ghz -> P4 2.0Ghz (uklokket ei så lenge)

luftkjøling -> vannkjøling (cpu og gpu)

 

CPU holder rundt 33 grader i wintendo-leking, og rusler 3-4 grader oppover når den jobber.

 

Skjermkort: ASUS G3 Ti500. Dette fungerte bra i min forrige P3 maskin (selv om jeg overklokket 1,5V til 3,3V).

 

Problemet er at innimellom får jeg nå små "prikker" med rare farger, ofte noe av vinduet som sitter igjen når jeg flytter på vinduet, eller skroller i det, eller lignende.

 

Jeg har modifisert skjermkortet, har montert Termaltake minneribber (limt fast med AS compound) i tillegg til Dangerden vannkjøling. GPU har temp på ca 40 grader (målt med asus smartdoctor).

 

Noen som vet hva som er galt? Kan det være drivere som har blitt rare når jeg oppgraderte hardware og ikke gadd reinstallere wintendo? Har tenkt å reinstallere når jeg får ny disk, men vil gjerne vente på den først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter veldig pris på om noen kan uttale seg om det er grafikkkortet mitt som takker for seg... eller om det er buggy windows.

 

Har nå reinstallert windows med siste drivere og problemet fortsetter. Windows "låser" seg innimellom, men da er det bare å minisere/maksimere vinduet så er alt "bra" igjen...

 

Skjermen blinker også innimellom.

 

Hvis det viser seg å være skjermkortet vurderer jeg å anskaffe et gainward G4 Ti4200 golden sample, vet noen om DangerDen sin GPU kjøler passer på dette kortet?

Lenke til kommentar

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-09-21 02:22):

Quote:


hce skrev (2002-09-15 21:09):


Hvis det viser seg å være skjermkortet vurderer jeg å anskaffe et gainward G4 Ti4200 golden sample, vet noen om DangerDen sin GPU kjøler passer på dette kortet?



Om du klokker ned skjermkortet får du det samme da.

 

Ja :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Sveinl skrev (2002-09-22 00:08):

Dette må være driverne etter mitt syn.


Prøv å oppdater dem så tenker jeg det funker skikkelig. Hadde samme problemet selv etter bygging av ny maskin. NB!! enkelte oppdager bug med de aller nyeste driverne. Hxis det skjer deg, prøv med 30.82-versjonen.


Sjekk
for nettopp disse driverne.


 

Reinstall av windows, mens windows starter opp for første gang opplever jeg litt rare streker på skjermen.

 

Later som ingenting, og setter igang med SP3 til Win2k. Mens det holder på kommer masse streker, både horisontalt og vertikalt på skjermen.

 

Skrudde av strømmen og venter på pakke med nytt kort :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


tankbug skrev (2002-09-22 20:54):

samme skjedde med meg da jeg modda kortet mitt, tror jeg var litt slurvete med AS'n, kom dritt ned i ram-connectera. Så det var slutten på det kortet


 

Er litt synd å sende et ASUS GeForce3 Ti500 til agp-himmelen, det gjorde en utmerket jobb i alt jeg foret det med :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...