Gå til innhold

Chip til PlayStation 2


glotón

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt med litt informasjon. Jeg har lovt å sjekke litt for en kamerat mulighetene til chip på PlayStation 2. Jeg har selv Xbox, og har derfor ingen erfaring med Ps2 chipping. Først og fremst, er det mulig? Og i så fall, hvor kan man få gjort det, og hvor mye koster noe slikt?

 

Det er primært for å kunne spille brente spill, og spill med annen sone, kjøpt f.eks i USA/México.

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper noen kan hjelpe meg litt med litt informasjon. Jeg har lovt å sjekke litt for en kamerat mulighetene til chip på PlayStation 2. Jeg har selv Xbox, og har derfor ingen erfaring med Ps2 chipping. Først og fremst, er det mulig? Og i så fall, hvor kan man få gjort det, og hvor mye koster noe slikt?

 

Det er primært for å kunne spille brente spill, og spill med annen sone, kjøpt f.eks i USA/México.

 

På forhånd takk for all hjelp!

5519358[/snapback]

ja det er mulig med ps2

det er folk/firmaer som gjør det på qxl.no

Lenke til kommentar
Håper noen kan hjelpe meg litt med litt informasjon. Jeg har lovt å sjekke litt for en kamerat mulighetene til chip på PlayStation 2. Jeg har selv Xbox, og har derfor ingen erfaring med Ps2 chipping. Først og fremst, er det mulig? Og i så fall, hvor kan man få gjort det, og hvor mye koster noe slikt?

 

Det er primært for å kunne spille brente spill, og spill med annen sone, kjøpt f.eks i USA/México.

 

På forhånd takk for all hjelp!

5519358[/snapback]

ja det er mulig med ps2

det er folk/firmaer som gjør det på qxl.no

5519383[/snapback]

 

Takker, det høres bra ut. Hvor finner jeg et sted hvor fok monterer denne chipen? Eller må man bare vente å se om det dukker opp noe på f.eks. Qxl?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som vet om noen som gjør dette i Bergen ?

5705683[/snapback]

 

Hei,

Jeg vet det er en "nettbutikk" i Bergen som jeg har sett flere ganger men jeg husker ikke adressen

 

Hvis jeg ikke husker feil så la de mer vekt på de rimligere chip alternativene enn foreks Matrix Infinity.Men det finnes ivertfall. Så da vet du det :)

 

www.spillchip.com i Oslo (nei, jeg jobber ikke der).

 

Hyggelig kar og topp service.

5534533[/snapback]

Hyggelig å lese positiv feedback. Takk.

 

Slenger meg inn på listen med anbefaling av spillchip.com

Bra service, rask jobb, og hyggelig fyr, ikkeno bullshit.

5544395[/snapback]

Bra du er fornøyd :)

Lenke til kommentar
QUOTE(Floxer @ 05/03-2006 : 17:40)

Noen som vet om noen som gjør dette i Bergen ?

 

 

 

I Bergen er det en dyktig modder med god kundesupport www.mediacenter.no/indexps2.htm

 

annbefales

5711383[/snapback]

Ja, dette var den butikken jeg tenkte på også.

De bruker en Matrix klone (myth chip), men du får de sikkert til å installere en skikkelig Matrix hvis du spør om det, men blir sikkert noen hundre dyrere men absolutt verdt pengene

Lenke til kommentar
Hvorfor er det Matrix som anbefales egentlig?

5717551[/snapback]

 

Fordi den er veldig stabil og støtter firmware oppgraderinger + at team matrix er flinke med oppdateringer.

 

DMS4 og Crystal Chip er også gode alternativer, men personlig foretrekker jeg Matrix.

 

Jeg har aldri opplevd en defekt Matrix chip, men det har jeg opplevd med både Crystal og Dms4 tiltross for at 95% av chippene jeg har installert har vært Matrix.

 

DMS4 (spesielt den gamle brikken) er stor og tar stor plass inni ps2. Egner seg dårlig på slim modellene. Den nye DMS4SE er mindre, men fremdeles kan man lese om masse tull med chippen og feilproduksjon av batcher på www.dms3.com

 

Crystal Chip lages av samme folka som QOOB chippen på gamecube, er kjent for å være stabil men sliter med mye BUGS i firmwaren sin og oppdateringer kommer sjeldent. Den har noe funksjonalitet ikke Matrix og Dms har, men som sagt, firmwaren er kjent for å være buggete.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Er det noen som kjenner til "MODBO V1.1 BRIKKE"?

 

http://www.playteconline.com/ps2.htm - nummer 6 ovenfra

 

Virker veldig ålreit..

det står MODBO brikke, men på siden der de beskriver litt mer grundig står det "MYTH LITE 600 eller Mars Action A752". Etter hva jeg har forstått, er ikke Myth-brikken en kopi/klone av matrix infinity?

 

Uansett, er dette bra chip'er? modbo, myth, mars action?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...