Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alle MP3'ene mine er borte


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel p3 stående i et skap som jeg bruker som lagringsenhet. Her ligger alt jeg har av mp3'er, samt backup av arbeid, programmer osv. I morges, da jeg skulle hente noen album over til laptopen, fant jeg til min store forskrekkelse at mappen med mp3'er var borte :cry:

Jeg fløy inn, koblet til skjerm og sjekket maskinen fysisk. Ingen mp3'er..

Det rare er at jeg har en annen mappe på denne partisjonen med backups, og denne mappen er fortsatt synlig i windows eksplorer. Når jeg sjekker ledig plass, i tilfelle mp3'ene skulle være slettet, ser jeg at hardisken fortsatt er full som om mp3'ene fortsatt ligger der. Hva i all verden kan ha skjedd? Jeg har selfølgelig trippelsjekket

backup mappen for å se om jeg ved et uhell har dratt mp3 mappen inn i backup mappen eller at mappen ved et uhell har blitt skjult. Men nei, mp3ene er ikke å finne noe sted :ermm:

Kan noen anbefale et program jeg kan bruke til å sjekke innholdet på disken i dos el?

Vil helst styre unna disk recovery programmer forløpig, siden disse ofte korrupterer data ved gjennopprettelse..Setter stor pris på all hjelp.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å gå i kjør, skrive CMD, og i det ledetekstvinduet skriver du: DIR "underbanen til mp3-mappe".

F.eks hvis mappen er "C:\filer\mp3\" så skriver du "DIR C:\filer"

Eventuelt gjøre det samme med en bootdisk, selvom jeg tror det har lite for seg.

Tviler på at recoveryprogrammer korrupterer data som ER på disken, men det kan hende at det ikke klarer å gjennoprette fullstendig, slik at den "nye" filen blir korrupt.

Dersom du bruker et recoveryprogram så husk å installere det på en annen partisjon.

Lenke til kommentar

Hmm..bootet i safe mode og skrudde av skjul beskyttede operativsystemfiler. Nå vises

recycled mappen i explorer. Men inne i den finner jeg ingenting :hmm:

Properties viser likevel at denne mappen er på 30 gb.

 

Jeg bør vel legge til at jeg har hatt problemer med NAV og avinstallerte dette for en tid tilbake. Men det kommer fortsatt opp en feilmelding hver gang jeg starter maskien, selv om jeg har slettet alle spor etter NAV jeg har funnet, inkludert registre.

 

En annen ting er at det er mulig denne mappen er slettet via en ftp klient. Da havner ikke dataen synlig i søppelbøtten på maskinen hvor filene ble slettet..

 

EDIT: Sannsynligvis har kjæresten min slette mappen ved en feiltagelse via ftp fra sin maskin. Dermed har (heldigvis hele) mappen havnet rett i recycle mappen uten at det er mulig å gjennopprette denne fra søppelkorgen på vertsmaskinen.

Merkelig at den ikke vises selv om alle skjulte/system mapper og filer vises.

Fant heldigvis Easy Recovery på en backup disk og kjører dettet. Så langt ser det ut til at jeg skal klare å gjennopprette hele mappen uten skader :)

 

/me skrur av muligheter for å slette ting via ftpserveren :p

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...