Gå til innhold

Tre-kabinett, materiale og tips tas imot.


Anbefalte innlegg

Heisann! Det er ganske mange her som jobber med tre og liknende materiale så jeg lurte på om dere kunne komme med noen tips til et kabinett.

 

Hvilket materiale er best å jobbe med? (behandling (saging og montering) lakkering (hva blir finest å se på) solid (hva bør et kabinett tåle?)

Og hvor tykt bør materialet du jobber med være? (Temperaturer osv)

Blir det lett skadet?

 

Hva må man prøve å unngå når man jobber med tre (under lakkering, saging, montering (skruer/spiker)?

 

Har altså hatt veldig lyst til å bygge meg et kabinett av tre ganske lenge det er pga at jeg får kabinettet slik jeg vil ha det og helt geniale kjøle løsninger.

 

Har alle pc-deler jeg trenger.

 

Innkjøpsliste:

Hoved-kort brett

 

Kabel strømper

 

UV-lys Uvitende hvor mange som trengs

 

Plexi trengs, har ikke noen "lokale" glass-mestere, bor litt utenom den verdenen.. Denne får jeg se litt mere på.. Jeg skal ha vindu på kabinettet.

 

Mere "stasj" må vel til.

 

Har ingen faste planer på hvordan kabinettet vil se ut men det kommer seg. Når jeg får lønn ;)

 

*edit*

Fiksa litt på topic.

Skal også nemnes at kabinettet skal bygges slik at vannkjøling får plass =)

Endret av Ole J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket materiale er best å jobbe med? (behandling (saging og montering) lakkering (hva blir finest å se på) solid (hva bør et kabinett tåle?)

Og hvor tykt bør materialet du jobber med være? (Temperaturer osv)

Blir det lett skadet?

 

Hva må man prøve å unngå når man jobber med tre (under lakkering, saging, montering (skruer/spiker)?

5513127[/snapback]

Finerplater og hobbyplater er gode å jobbe med, og ser ganske bra ut hvis du ikke skal lakkere. Kabinettet bør vel tåle at du sitter på det + litt til?

Jeg ville brukt 10-12mm finer, og 12-18mm hobbyplate.

 

Skruer anbefales, og du bør borre først for å unngå sprekker i treverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...