Gå til innhold

Ny Pc. hjelp til deler.


Anbefalte innlegg

Enda en kar som trenger ny pc :p nei altså. jeg skal ha hk,cpu,skjermkort og ram. resten har jeg.

 

har sett litt rundt om kring og lurer mye på hva som vil yte mest og er det gunstig å kjøpe nå eller kommer det noe nytt rett rundt hjørnet som jeg ikke veit om ?.

 

sett litt på amd 64 fx-60 og pentium d 950 3,4ghz. intel sin cpu har da 4 mb cache mot amd sine 2mb cach.. jeg ville da tru at intel sin nye cpu ville lede i denne samenhengen eller?

 

ram .. ddr2 tenker jeg. pc4200 burde vel holde i massevis så lenge jeg ikke har tenkt til å overklokke noe som jeg ikke skal .

 

skjermkort .. tja.. 7800 gt.. eller er det noen som har noe bedre forslag ? gidder ikke kjøre sli .. ser ikke helt vitsen i det.. så lenge man ikke SKAL ha best i 3dmark eller 0 fps i alle spill :p

 

kabinett blemte jeg kanskje å nevne.. det trenger jeg og.. fundert mye på silverline.. rent og pent kabinett i aluminium. slikt liker jeg.

 

Trenger litt hjelp som sagt med oppsette.. hva er best :p

 

pcen kommer hovedsakelig til å bli brukt som en gaming pc.

Endret av HuGo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag:

CPU: AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte 8950 kr

Hovedkort: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16 1849 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1549 kr

Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2895 kr

Totalt: 15243 kr

 

Vil du bruke så mye penger?

 

Selv om AMD64 har mindre cache og lavere klokkefrekvens, så har den en langt bedre arkitektur enn Pentium4 / D, som er mindre avhengig av klokkefrekvens og cache for å oppnå ytelse. I dag gir AMD mest ytelse for pengene. Så langt kan du ikke kjøpe DDR2 til AMD, dessuten er det ikke noen ytelsesfordel med forholdsvis lave frekvenser.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...