Gå til innhold

Ny spill PC til 15000-18000,-


Anbefalte innlegg

Anbefaler dette kabinettet.

5512958[/snapback]

 

 

jeg ville ikke ha kjøpt det kabinettet.. litt dårlig med plass i det ?

5514447[/snapback]

 

Det er svært nok for den "gjennomsnittlige" person vil jeg tro. Visst du ikke skal ha 20 HD'er så går d vel bra :)

 

Edit: Stygge linken funker jo ikke. Det er helt lik url som det skjermkortet :hrm:

 

Sånn.

Endret av Zyko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har selv dette på ønskelista. Synes det er et balansert og godt oppsett. Legg unna resten av pengene til oppgraderinger når spillene kommer. Ingen grunn til å dytte penger ut av vinduet på å maskinvare som ikke trengs ennå. Du får garantert mer for pengene ved å oppgradere når det faktisk trengs.

Lenke til kommentar
Ville tatt noe lignende Andrulls forslag, men:

 

-Byttet prosessor med opteron 165 og scythe Ninja kjøler+ 12cm. vifte

-IKKE kjøpt raptor disk.

-og vurdert et Lian Li kabinett

 

Fordi: Opteron prossessoren kan visst klokkes noe enormt. Med den kjøleren kan du nok komme opp på nivå med 4800+ (Den har like mye cache og)

 

Og raptor diskene får ikke altfor gode resultater, og dette spiller tilnermet ingen rolle i spill

5512766[/snapback]

 

Kunne ikke vert mer enig, Opteron 165 er en genial overklokker til en meget gunstig pris (2500kr billigere) og raptor disk er totalt unødvendig (ekstrem dyrt, 2500! brukt heller den gamle 250gigen + en ny 250 gig til 8-900) Da sparer du fort 3000 som du heller sparer eller bruker til et fett lydkort/vannkjøling :)

 

Angående skjermkort ser som sagt x1900xt veldig bra ut. Vent en uke eller to så har prisen muligens falt ned mot 43-4400?

 

Husk at hvis du skal overklokke er det viktig med en kraftig og stabil PSU og et godt hovedkort (alla asus sli premium)

 

eller lykke til

Lenke til kommentar
Ville tatt noe lignende Andrulls forslag, men:

 

-Byttet prosessor med opteron 165 og scythe Ninja kjøler+ 12cm. vifte

-IKKE kjøpt raptor disk.

-og vurdert et Lian Li kabinett

 

Fordi: Opteron prossessoren kan visst klokkes noe enormt. Med den kjøleren kan du nok komme opp på nivå med 4800+ (Den har like mye cache og)

 

Og raptor diskene får ikke altfor gode resultater, og dette spiller tilnermet ingen rolle i spill

5512766[/snapback]

 

Det er delig å ha en rask harddisk i og med at det faktisk er den størrste flaskehalsen uansett. Du vil få mye lavere loadetider i spill, windows loader mye raskere, programmer åpnes raskere osv.. Og selfølgelig vil kopiering av filer også gå fortere. Det er en såpass kritisk del at jeg ville absolutt vurdert en raptor.

Har du nok med minne så vil du ikke få noe mer fps i spill, men man har jo ikke bare lyst på en "fps pc" eller hva?

 

 

Yoa, Opteron prossesorer klokker kjempebra de, men du å huske på at det kommer helt ann på om du er heldig med ditt eksemplar. Du må i tilleg ha skaffet en god del informasjon om overklokking og lære mye for å kunne gjøre det. I tilleg må du sette av en god del tid for å prøve/feile.

NB: Det er også store farer med overklokking, og prosesoren kan bli ødelagt!

 

Og hvis du er en skikkelig noob på overklokking kan du nok ikke forvente så alt for høye hastigheter. Og det med cachen er fullstendig overvurdert. Tror det var snakk om ca 1-2fps mer i spill med 1mb cache forskjell!

Men er du villig til å ta "sjansen",har nok tid og har lyst til å lære mer og liker å tweake pcen så er det kurrant kjøp. Til "ola og kari" så ville jeg nok ha godt for 4600+. (husk at også disse kan klokke et godt stykke, og er du heldig her også, så kan nok disse klokke minst like bra) så hvis du finner ut at du har lyst å f.eks klokke på et senere tidspunkt, så må du ikke ha en opteron får å gjøre det. ;)

 

 

Et lian li kabinett holder god standard, og er å anbefale hvis du ikke har bestemt deg for kabinettet i første post. :thumbup:

 

Hei!

 

Har selv dette på ønskelista. Synes det er et balansert og godt oppsett. Legg unna resten av pengene til oppgraderinger når spillene kommer. Ingen grunn til å dytte penger ut av vinduet på å maskinvare som ikke trengs ennå. Du får garantert mer for pengene ved å oppgradere når det faktisk trengs.

 

Et oppsett med 1024mb med ram blir ALLLTFOR dårlig!

Et oppsett med 1024mb ram passer flott inn i et system med 6600/GT 3000/3200+

Og trenger du virkelig 250gb til?

 

 

En annen versjon ville nok vært å kjøpe en dårligere cpu (og spare mer penger) for så å kjøpe et 1900xt (crossfire edition) slik at du sitter med 2 skjermkort. Da snakker vi FPS! :tease:

Men med 2 skjermkort så ville jo cpuen igjen vært altfor dårlig til å håndtere kreftene til 2 skrermkort! :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Vil berre sei at det eigentleg ikkje er vits å begynde å sette sammen data no, visst du skal kjøpe i Mars fordi då har det komt masse nye ting og det meste har gått ned i pris etc.

5517811[/snapback]

 

Sånn er det alltid i denne brasjen egentlig. Men karnskje litt mer nå, men ikke noe veldig revolusjonerende. AMD kommer ut med ny platform, som sikkert ikke blir noe av før sommeren, og så kommer nvidia med nytt skjermkort (men det kommer jo ny toppmodel hvert kvartal uansett).

Og selv om det kommer nye ting om noen måneder så blir det vanskelig å få takk på + ekstreme priser + forsinkelser. Dette har vi sett før!? :hrm:

 

Et annen oppset ville ha vært dette!:

 

Totalt ca 18 300kr

 

341165

ATI Radeon X1900XT, 512MB GDDR3, VIVO, Dual DVI, PCI-Express, Full Retail

 

810889

Super Lanboy, Miditower, Aluminium, USB/Firewire Front, No PSU, Silv

 

510266

G5, Gaming Optical Mouse, Laser

 

310882

A8R-MVP, ATI CrossFire, Socket 939, 6 Channel Surround Audio, GLAN, Firewire, SATAII RAID, CrossFire PCI-Express, Dual DDR400

 

350930

TwinX 2x1024 MB PC4000 DDR550 - TWINX2048-4000PT

 

820148

RS-550-ACLY 550W, Ultra Lownoise 15-23 db, Active PFC, Temp. Auto Control

 

520475

Media Keyboard Elite, Multiemedia keys, Black, NO

 

750696

SHW-16H5S-05C, DVD±RW, DVD±Rx16, Internal, Dual Layer ± x8/x4, Lightscribe, Black, Bulk

 

320950

Athlon64 X2 4600+, 2.4 GHz, Dual Core, 2x512KB Cache, Socket 939, BOX

 

420452

Samsung SP P120 250GB, SATAII, 8MB

 

730259

Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic

 

320974

Asetek VC Ultra Low Noise For S754/S939

 

Oppsettet har nå lydkort en stillegående og god kjøler + en stillegående og realitvit god harddisk på 250gb. :thumbup:

 

NB: De selger ikke opteron på shg.

Og hvis du har planer om å overklokke funker det flott med den cpuen du har, men antagelivis bedre med opteronen. Men hvis du ikke er så kjent på det punktet synes jeg du vil bli tilfredstillt med 4600+ en. + at du har en mye bedre utgangspunkt for å komme høyt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Vil berre sei at det eigentleg ikkje er vits å begynde å sette sammen data no, visst du skal kjøpe i Mars fordi då har det komt masse nye ting og det meste har gått ned i pris etc.

5517811[/snapback]

 

Vet, men liker å se hvor mye PC jeg kan få for penga. Gleder meg så mye at jeg tjuvstarter litt.

 

 

@Andrull, har ikke noen planer om å overklokke. Blir vel ikke før high-end maskinen plutselig blir low-end jeg kanskje begynner å tenke på å klokke.

 

@wil, har en 200gb harddisk fra før, satser på å kjøpe meg en 200/250/300gb harddisk sammen med ny pc'en. 80gb'en selger jeg sammen med gammelmaskinen.

 

----

Tror dere jeg kan få 3-4000kr for dataen min nå(specs i førstepost)?

Lenke til kommentar

AMD Athlon XP 2500+ 1,83 GHz

Sapphire Radeon 9600 Atlantis

512 ram

280gb lagringsplass (en hd på 200gb og en hd på 80gb)

 

Har satt sammen en priskalkulasjon på delene (selv om jeg ikke vet noe særlig om de andre delene). Kalkulasjon av ny pris (noen komponenter finnes ikke så jeg tar ca pris, hvis de hadde solgt komponenten i netshoppen)

 

512mb ram: maks 400kr

ati 9600:koster 700

280gb-200gb: ca 450kr

kabinett: antar ca 450kr

strømforsyning: 300kr

tastatur og mus: litt god standard ca 250kr

amd XP 2500+:450kr

hovedkort: ca 350kr

skjerm crt:700kr

Totalt: 4050

 

Uten skjerm:3350

Men siden det er snakk om gammel pc vil jeg nok tippe ca 2500-2700kr med skjerm og 2000-2500 uten skjerm. :roll:

Det er en hard bransje! :(

Lenke til kommentar
Men er 450w nok til X1900XT, AMD X2 +4600 + div andre ting? Kan jo hende jeg skal overklokke også.

5539947[/snapback]

Man har jo karnskje lyst på crossfire og da holder langt ifra 450W, + at det blir uansett sikkert litt i det minste laget uansett. Sånn i W så holder det fint, men det kommer helt ann på hvor mange Ampere på 12volt railen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...