Gå til innhold

Om du hadde ~60k til stuesystem...


Anbefalte innlegg

...hva ville du ha snekret sammen?

 

Jeg funderte litt på hvor mye penger folk legger igjen i stueunderholdning!

LCD/Plasma: 20-30k

Stereo: 10-20k

DVD m/HD: 5k

PC: 10-20k

 

Stuesystem innebærer at det skulle kunne erstatte TV og stereo og fortsatt dekke alle behov til spill og dill...

 

Personlig ville jeg dyttet i hop noe slikt.

Kom gjerne med innspill.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=13321

 

PS! Jeg vet kjøleløsningen ikke er ferdig, men jeg ville kjørt vann, og jeg fant ikke noe passende...

Endret av yno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ha PC og DVDm/HD? Det blir jo mye samme funksjoner. Jeg ville kuttet ut en av dem

5500673[/snapback]

 

Det var ikke et forslag til hva jeg ville ha, men ting folk typisk bruker penger på :).

Kjenner flere som har oppsett omtrent som det jeg har satt opp over som eksempel.

 

Jeg er jo helt klart av den oppfatning at et system av det slaget jeg har spesifisert ville dekke alle behov og flere til..

Lenke til kommentar

Ja her var det mye overpriset dilldall. Ingenting av det som var satt opp der, var på noen som helst måte en god erstatning for en hjemmekino. Jeg så bare en haug med de dyreste komponentene slengt sammen for å trekke opp prisen høyest mulig. Da tenker jeg spesielt på LaCie disken til 6000 kr eller hva det nå var. kjøper man 4x 250gb disker havner man fint ned på 3500,-

Lenke til kommentar
Ja her var det mye overpriset dilldall. Ingenting av det som var satt opp der, var på noen som helst måte en god erstatning for en hjemmekino. Jeg så bare en haug med de dyreste komponentene slengt sammen for å trekke opp prisen høyest mulig. Da tenker jeg spesielt på LaCie disken til 6000 kr eller hva det nå var. kjøper man 4x 250gb disker havner man fint ned på 3500,-

5501702[/snapback]

 

 

Hehe, jadda, men fire disker internt trekker mye strøm, avgir mye varme og støyer betraktelig. LaCie er ekstern og påvirker ikke PCen med varme, er pen og se på og kan lett taes med om det skulle være ønske om det.

 

Når det gjelder komponentene så er det et par der som trekker prisen grundig opp, og skulle jeg bygget ville jeg aldri ha brukt 9k på CPU, eller 5,5k på grafikk. Du får en fin x2-4200 til under 3k, og netshop har 7800 gtx til 3,5k denne uken. Det er -10k bare der. I tillegg er to 150GB systemdisker i raid overkill. Minnet er dyrt på grunn av lav latency. og lydkortet et par modeller over det som trengs. Alt i alt er det mye som tilsier at det er mulig å gjøre en slik PC mye billigere.

 

Poenget var vel snarere at den er noe av det kraftigste du får i dag, og det koster, men ikke mye mer enn det folk allerede har investert i stua si... :-)

 

Misforstå meg rett, jeg har en dyr stereo selv ;-)

Endret av yno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...