Gå til innhold

Hunter Feign Death -> Freezing Trap Macro hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne her i en tråd kalt "Hunter Macro & FAQ" thread på wow.europe:

"- Enhanced Feign Death (without the need of the Zorlen hunters functions library its independent)

/script t=UnitName("target");if(UnitAffectingCombat("player")) then ClearTarget();PetWait(); PetPassiveMode();CastSpellByName("Feign Death");if(t) then TargetByName(t); end; else CastSpellByName("Freezing Trap(Rank X)"); end "

Fikk den ikke til å virke.. prøvde i duell mot en guildmate.. jeg bare lå der, ingen freezing trap ble lagt ut.

Prøvde å lage en litt enklere selv, som ikke inneholder hvis atte, om atte, pet osv. bare for å starte på basics og få til det jeg vil -> macro som feign death'er så hiver opp freezing trap.

Prøvde meg på :

/cast Feign Death

/cast Freezing Trap Rank X

men skjedde bare FD, kan tenke meg at jeg må reise meg eller noe for å hive den fella, men vet ikke kommandoen.. prøvde på noe ala /script Stand Up.. men det fungerte dårlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gjøre 2 ting i en macro fungerer bare om den første abilitien ikke skaper en global cooldown, noe jeg gjetter Feign Death gjør? om ikke, så:

/cast Feign Death

/cast Freezing Trap(Rank x)

That's it

Skrevet

Har drevet og prøvd mye rart for å få til en slags autmatikk i FD->Retrap selv, men jeg vender alltid tilbake til den "manuelle" måten.

1: Scatter Shot (Hvis du har den) Dette vil også kalle tilbake pet automatisk om du har den på passive.

2: Feign

3: Trap

Fungerer helt ypperlig. Scatter Shot først for å være sikker på at motspilleren ikke kan re-targete deg før du rekker å få ned fella.

Merk at dette ikke vil fungere i PVE, kun for pvp.

Skrevet (endret)

Regner med du satte in ranken du har på Freezing Trap for X ?

Viss ikke, så blir det feil.

Si du har rank 3, da setter du in 3 for X.

Da blir det slik:

("Freezing Trap(Rank 3)")

For at denne macroen skal virke må du trykke mer en en gang, helst spamme, du kommer ikke alltid ut av combat med en gang.

Viss ingen av disse virker, så er det stor nytte å laste ned Zorlen Library, dette gjør det mye enklere å lage macroer selv.

EDIT:

Det du sier om Scatter Shot, viss du er i duel, kan du faktisk legge ned trap uten å bruke FD, dette fordi du ikke angriper target, eller target angriper deg, på 5 sekunder. Ikke sikker på om dette fungerer med World PvP.

Endret av Antatra
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle og enhver må ty til en macro for å få FD+FT kombinasjonen til å virke. Selv har jeg bindet en knapp til Feign Death. Jeg trykker på FD-knappen, beveger meg litt rett etterpå og trykker på Freezing Trap ikonet. Slår absolutt aldri feil!

Skrevet

Den macroen i 1. post er en spam macro.

Du må trykke en gang for å FD og en gang til for å legge trap.

Det andre trykket må komme etter at du har gått ut av combat mode.

Hvis du trykker før det prøver den bare igjen å FD, noe som da er i cooldown.

Skrevet
Det du sier om Scatter Shot, viss du er i duel, kan du faktisk legge ned trap uten å bruke FD, dette fordi du ikke angriper target, eller target angriper deg, på 5 sekunder.

5496288[/snapback]

I 1.9 er det fikset litt. Tar lengre tid før man kommer ut av combat. Før 1.9 kunne en rogue komme ut av combat med Gouge. Dette er ikke lenger mulig i samme grad etter hva jeg hørt, men siden jeg ikke er rogue, kan jeg ikke svare 100% på om dette stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...