Gå til innhold

Hvordan yter Pentium M (ULV)?


A!1

Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser på ultraportable maskiner, de som er mest aktuelle har en Pentium M (ULV) prosessor. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.

 

Hvordan er ytelsen på en Pentium M (ULV) på 1.0-1.2GHz ?

Er det mulig å se DVD-filmer, MPEG4 filmer o.l. i fullskjerm?

Viss en skulle sammenligne ytelsen med en stasjonær prosessor, hva ville de tilsvart?

Holder de til å vise Java, Flash o.l. i nettsider?

Holder de til å vise oppblåste filmklipp i 1920x1200 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder pentium m, har det vel vært vanlig å si at 1 ghz P-m = 2 ghz P4.

 

ULV, står vel for ultra low volt.

 

Det går nok helt fint å se dvd, java, filmklipp osv. Med en pentium m basert maskin på 1-2 ghz. Grensen for å se film og slikt på pc, når det kommer til mhz. Har jeg etter egne erfaringer erfart til å være rundt 400-500 mhz, med en amd k6-2 cpu.

Lenke til kommentar
Når det gjelder pentium m, har det vel vært vanlig å si at 1 ghz P-m = 2 ghz P4.

 

ULV, står vel for ultra low volt.

 

Det går nok helt fint å se dvd, java, filmklipp osv. Med en pentium m basert maskin på 1-2 ghz. Grensen for å se film og slikt på pc, når det kommer til mhz. Har jeg etter egne erfaringer erfart til å være rundt 400-500 mhz, med en amd k6-2 cpu.

5488443[/snapback]

 

Har selv en m1,5 som ikke er så veldig mye tregere enn min xp2800.

Den laster faktisk inn windows fortere.

Spiller alt fra need for speed most wanted til civilization4 på laptop'en uten problemer.

 

PS! Jeg så film helt fint på min gamle p3 450mhz maskin med 128mb ram

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Jeg husker at jeg så divx-filmer på en PII 400MHz en gang i tiden... men det hakket av og til og oppløsningen jeg hadde på skjermen var vel 1024x768 eller noe slikt...

 

Ser jo allerede at viss jeg ser et 720x576 xvid klipp blåst opp til 1920x1200 på skjermen jeg har nå så er prosessorbruken på min Pentium M 780 2.26GHz allerede oppe i rundt 50%... (med MPC og xvid-filter) Dette er en cpu som yter tilsvarende en FX-57.

 

Det jeg egentlig var interessert i var ytelsen til Pentium M Ultra Low Voltage prosessorer på 1.1 eller 1.2GHz og om disse er gode nok til å se film med på min Dell 2405FPW skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...