Gå til innhold

Mye for lite fra D-Link


Anbefalte innlegg

Ustabilitet har ingenting med inkompetanse og gjøre. Har man fått den opp og gå på nettet så er den satt opp riktig.

5486870[/snapback]

 

Et access point med router kan vel fungerer selv om det ikke er satt opp korrekt! Det kan godt virke en periode for så å tryne. Samtidig så er det mange som kjøper et access point med router, når de kun trenger et access point. Mange har jo allerede routerfunksjonalitet i sitt bredbåndsmodem, og da blir det feil å sette router på router. Dette er en av mange grunner til at folk har problemer med sine nettverk.

 

D-Link har hatt et par søppleprodukter og dårlig hardwarerevs, men de fleste produktene har vært veldig bra. Med tanke på hvor utrolig mye D-Link selger, så er det ikke så galt. Mange av deres produkter ha også kommet veldig godt ut i tester.

 

Hvis man tar i betraktning hvor mye D-Link selger opp mot Belkin, Netgear, SMC og 3COM, så er det ikke rart man oftere hører om problemer med D-Link. De selger også i bøtter og spann mer enn disse andre produsentene til privatmarkedet. 3COM som var det desidert største nettverksmerke på verdensplan, har nå krympet inn til å bli en av de minste aktørene. Dette på grunn av flere år med virkelig søppleprodukter.

 

Personlig så er favoritten Linksys, men som en mangeårig selger av D-Link produkter - så er jeg litt lei av drittkastningen fra en del "eksperter".

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig så er favoritten Linksys, men som en mangeårig selger av D-Link produkter - så er jeg litt lei av drittkastningen fra en del "eksperter".

5487568[/snapback]

I noen tilfeller trenger en ikke å være ekspert for å se at produktet er dårlig...

5487634[/snapback]

 

 

Nei, men man skal ha et passe bra talent for å "se" at et produkt er dårlig, uten å ha testet det først...

Lenke til kommentar
alle, og da mener jeg alle D-link Routere som jeg har kommet over (hjelper naboer og slikt) er bare problem boxer av en annen dimensjon.. du må daglig resette (ta strømmen) på dem, du får ofte en ping mot en pc i nettverket på over 500ms og etter på at du har resettet den så får du 1-2 ms i responstid... dette er helt vilkårlig om den har nyeste eller første firmware... styr unna routere med billige brikke sett. legg i noen hundre lapper til å kjøp kvalitet.

5485481[/snapback]

 

Enten har du et skremmende lavt kunskapsnivå når det kommer til å sette de opp, ellers så har dere klart å kjøpe alle de få routerne med feil på akkurat rundt deg.

 

Er meddriver av familie data firma, og vi selger dlink over en lav sko. De er stabile, enkle å sette opp og billige.

 

Bruker selv dlink med tråløst nett i huset til foreldra, brødrene og mitt eget. Kjører faktisk flere separate nett i et og samme hus også, med en sentral router ut av huset.

 

Har ca ikke hatt noe problemer med dlink routerne, switcher eller tråløse baser de siste 3 årene vi har solgt de.

 

Men man alltids være veldig uheldig, klarte å få 1 doa cpu, 1 cpu med onboard feil og 1 med ytre skader i samme forsendelse, shit happens.

5485697[/snapback]

 

oppsett?? har ikke rørt oppsettet...boksene kuker rett ut av pakken... vanlig default.

og jeg har prøvd det litt dyrere D-linkene og APene deres.. de funker helt fett men de ligger på godt over 900,- og mer. men Routerene til 600,- er bare møkk.

i det tilfellene jeg har hatt problem med D-link er DI-624+ og DI-524 routere disse er ubruklige.. ustabile som søren... de låser seg aldri men over tid så blir det tregere og tregere virker som de ikkje takler mye trafikk, et enkelt "jank" i strøm adapteret så virker dene fint og normalt i en dag eller sånn for så å slakke akterut. det har vært testet med mange forskjellige trådløse kort og maskiner og jeg kan kun se at det er brikke settet i disse D-linkene som er for dårlige

5485801[/snapback]

 

 

Kan bare bekrefte dette. Har selv en 614+. Den henger seg opp OFTE! Sjelden den kjører 3 dager i strekk uten at jeg må resette den med å ta strømmen. Er så ille at jeg faktisk har montert en bryter på ledningen så jeg slipper å krype hver gang den må resettes.

Lenke til kommentar

Okay.... Jeg har en 624+ fra dlink, og hadde en del problemer i starten. Dette var min første router. I et par uker brukte jeg wpa kryptering, og hadde en del problemer med frakobling o.l. Etter at jeg byttet til wep kryptering har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt. ( bare ett lite tips :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Korfor leste ikke jeg dette før jeg kjøpte =)

 

Nettopp kjøpt denne på datakjeden i tromsø, og når jeg kom hjem fikk jeg kontakt med rutern med en gang, satt opp som var relativt enkelt, kom på nett og delte nett.

 

Men så starta problemet, har meg selv en nintendo wii som trenger trådløs for å komme seg på nett, og rutern funka i starten, men etterhvert så må jeg restarte rutern for at wii skal få nett fra rutern. Så jeg skal prøve å få denne bytta inn .

Lenke til kommentar

Har 2 stk D-link selv. Men det er ikke de billigste en DGL-4100 og en DGL-4300. Og er imponert over hvor mye en kan kjøre samtidig og uansett ha god ping til både spilling og 2 stk IP telefoner. Er ikke bare en gaming router men er super til å automatiskprioritere porter til det du måtte ønske. Og Gb internt nettverk til kablet utstyr. Har vel gått i over 1 år uten reboot. Så stabile er de i vertfall.

 

Har og lest mye negativt om en del av de billige. Så jeg ville nok enten gå for de her eller et annet merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...