Gå til innhold

Kjøpe Socket 939 hk + CPU - Ønsker tips!


Anbefalte innlegg

Har selv et ASRock 939Dual-SATA2 hovedkort, og kjøpte det også fordi jeg hadde et 9800pro. Er stort sett fornøyd med hovedkortet. Kjører en Venice 3000+ på 2700MHz (vannkjølt).

 

Sånn jeg ser det er bakdelene med kortet:

- ingen firewire

- kun 3 S-ATA kontakter ( bare en S-SATA II)

- mangler mulighet for vifteregulering

 

Slik at dersom du må kjøpe et firewire kort, viftestyring, S-ATA kontroller så er hovedkortet ikke fult så billig lengre....

 

Men det store plusset er jo at det støtter både PCI-e og AGP, med brukbar ytelse.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv et ASRock 939Dual-SATA2 hovedkort, og kjøpte det også fordi jeg hadde et 9800pro. Er stort sett fornøyd med hovedkortet. Kjører en Venice 3000+ på 2700MHz (vannkjølt).

 

Sånn jeg ser det er bakdelene med kortet:

- ingen firewire

- kun 3 S-ATA kontakter ( bare en S-SATA II)

- mangler mulighet for vifteregulering

 

Slik at dersom du må kjøpe et firewire kort, viftestyring, S-ATA kontroller så er hovedkortet ikke fult så billig lengre....

 

Men det store plusset er jo at det støtter både PCI-e og AGP, med brukbar ytelse.

5488766[/snapback]

 

Takker for svar. Virker som du mener kortet er bra, bortsett fra de punktene du setter opp. Men hvis jeg ikke bruker firewire, og allerede har s-ata kort og viftekontroller (hvis det er snakk om kabinettvifter) er det kansje midt i blinken for meg.

 

Uansett nå har jeg bestilt fra shg, er bare å vente at posten går sin gang :)

Takker for alle råd og tips!

Endret av bojo2
Lenke til kommentar

Vet ikke mer enn at produkterfaringene sier seg fornøyd med den. Så det er sikkert bare til å kjøre på.

 

En ting du burde sjekke ut tho, er om du heller bør velge en Opteron prosessor. De klokker visst ekstremt bra (uten at jeg sier du bør velge det, har ikke undersøkt grundig, bare registrert begeistringen i andre poster). Fort deg å sjekk opp da, i tilfelle du må avbestille ;)

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Vet ikke mer enn at produkterfaringene sier seg fornøyd med den.  Så det er sikkert bare til å kjøre på. 

 

En ting du burde sjekke ut tho, er om du heller bør velge en Opteron prosessor.  De klokker visst ekstremt bra (uten at jeg sier du bør velge det, har ikke undersøkt grundig, bare registrert begeistringen i andre poster).  Fort deg å sjekk opp da, i tilfelle du må avbestille ;)

5488932[/snapback]

 

Ja jeg fikk meg meg opteron hadde 1MB L2 cache mot venice's 512kb.

Og som en sa tidligere her er opteron kaldere (hvor mye vet jeg ikke)

men når jeg leste opteron var beregnet mer på servere og athlon 64 på spill,

slo jeg opteron-tankene i fra meg. Om det var riktig vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med at den er mer eller mindre egnet til spill osv. enn amd64 annet enn at den har større cache (noe som er viktig i server. Selve prosesseringsenheten er det samme som amd64.

 

Men Opteron er rettet mot servermarkedet og dets krav til stabilitet. Dermed har den også større toleranse for overklokking.

 

Mao. en Opteron på samme klokkefrekvens som AMD64, yter litt bedre i spill pga større cache. Hvis man har samme cachestørrelse og samme klokkefrekvens yter de likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...