AndyBroke Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Noen som har et overklokkingsprogram å anbefale? Nå bruker jeg msi corecenter, som fulgte med hovedkortet mitt. Det programmet viser helt feil temp, og er ustabilt. Når jeg bruker det til å overklokke begynner det av og til å hoppe frem og tilbake til masse forskjellige frekvenser, og pcen blir ustabil. I går hoppet det helt opp til 6 Ghz. Det hadde vert greit om Jeg kunne bruke det programmet til å justere cpu viftehastigheten i tillegg.
kjaks Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Hvilket hovedkort har du da? Du kan f.eks bruke ClockGen til å justere frekvensen på CPU/FSB, samt PCI/PCI-e og AGP. Du kan også justere multiplier om ønskelig. Viftehastigheten kan du ikke justere. Bla nedover listen på bunnen og velg den versjonen som støtter ditt hovedkort: http://www.cpuid.com/clockgen.php Veldig enkelt og fint prog.
kjaks Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Ellers er jo SysTool et veldig fint program 5482211[/snapback] Enig der! Masse innstillinger for finjusteringer av RAM timings, samt små benchmarks inkludert. Fungerer fint på A64 pc'en min, men er litt buggy på pentium-m laptoppen min, men det kommer sikkert av et heller lite utbredt brikkesett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå