Gå til innhold

TES: Har litt problemer med morrowind:(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Dette problemet er ganske rart kanskje. Det har med at jeg synest spillet er så vanskelig! Det lengste jeg har kommet i spillet var å prate med han typen helt i begynnelsen av spillet, du skal prate med en fyr i balamora. Etter det så stakk jeg til alle byene jeg kunne og stjelte så mye jeg kunne, men dette er jeg kanskje litt lei av nå.

Jeg forstår heller ikke dette quest systemet, hvordan får man quest? I den helt første byen var det masse quests, måtte bare prate med folk så fikk man fort, men lat oss si den byen du kommer til om du følger veien fra Seya neen (eller hva pokker det heter, første starteplassen vertfall:p) så fannt jeg ingen quests der!

Jeg synest det er så vanskelig å finne quest, vite hvor du skal "queste" osv. I WoW var det jo veldig enkelt alt dette, men i Morrowind finner jeg ut så lite at jeg tror ikke jeg gidder mere om jeg får litt hjelp! :cry:

EDIT: jeg har også laget meg en magiker, kjøpte noen spells, men fannt aldri ut hvordan jeg "kasted" disse spellene på en fiende! (Og ja, det var en fireball eller noe sannt, så det var jeg-skal-drepe-deg magi:p)

Endret av genetex
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Quests

Du får quests ved å snakke med folk. Langt fra alle gir deg quests.

Etter du har laget ferdig characteren din, får du en quest av han fyren. Du skal til Balmora for å treffe Caius Cosades. For å få retninger til Balmora, kan du spørre folka i Seyda Neen. De vil sannsynligvis henvise deg til den lokale Silt Strideren, som er en gigantisk bille på lange ben. Den kan frakte deg direkte til Balmora.

For å se på dine quests, åpner du journalen. Dette gjør du ved å trykke på "J". Hvis du nederst til høyre (tror jeg) i quest log'en trykker på "quests", får du alle loggføringene sortert etter navn på questen. Trykker du på en quest, får du alt som er skrevet og sagt om den questen.

Det er en mainquest du skal følge, den begynner med den du får i begynnelsen (treffe Caius Cosades). Denne blir du hele tiden geleidet videre på; du har alltid noe du skal gjøre.

Magi

Hvis du syntes spillet er vanskelig, så bør du ikke spille med en magiker. Jeg vil anbefale å beynne med en kriger av et eller annet slag. Men for å bruke spells du har kjøpt, så må du først åpne menyen (høyreklikk), så må du i magidelen av menyen velge spellet du vil bruke. Deretter må du (utenfor menyen) trykke på "R" (tror jeg det er) for å få frem hendende dine (i stedet for våpen). Da kan du bruke angreps-knappen for å bruke magi. Hvis det ikke er "R", så må du se i menyen hva det er, det heter "Ready Magic".

Men det er ikke heeelt så enkelt heller - for å kunne bruke magi, må du for det første ha nok Magicka (kalt Mana i mange andre spill), og du må ha høy nok skill. Skal du kaste en schwær fireball, må du være ganske god i Destruction, og skal du gjøre deg helt usynlig, må du ha ganske gode ferdigheter i Illusion.

I menyen der du velger spells, finner du til høyre for hvert spell to tall, f. eks. "30/25". Dette betyr at den koster 30 Magicka å kaste, og at du har 25 % sjanse for å klare å kaste den med dine nåværende ferdigheter. Tror i hvert fall det var noe slikt...

Lykke til!

Endret av MiSP
Skrevet

Når du først kommer deg til Balmora kan du ta deg en tur rundt i byen og se deg om. Denne byen har mange muligheter for oppdrag. Du vil blant annet finne flere Laug/Guild du kan bli medlem av og da får du mange oppdrag. Fighter's Guild er greit å bli medlem av om du er en Fighter, og i løpet av oppdragene der vil du komme i kontakt med andre laug også.

Skrevet
Jeg kjøpte nå en magi som het fireball, men den viser ikke i magic-menyen.. Hvorfor ikke? Pokker nå er jeg frustrert..

5476745[/snapback]

Hmm! :hmm: Merkelig. Jeg vet ikke hva som er galt, jeg... Sikker på at du virkelig kjøpte den?

Skrevet

Helt sikkert, trykkte kjøp knappen, så forsvant noe penger. Når jeg trykker på den magic tingen kommer det opp magiske ringer osv som jeg har :dontgetit:

Skrevet
Helt sikkert, trykkte kjøp knappen, så forsvant noe penger. Når jeg trykker på den magic tingen kommer det opp magiske ringer osv som jeg har :dontgetit:

5476952[/snapback]

...Men ikke antydning til spells? Eller bare fireballen?

Skrevet

Hmmm, du ser nok i inventorien. Det er derfor du bare finner de fysiske magi-tingene. Spellene sitter i hodet på characteren din. Magi har en egen meny. Den skal vel også komme opp når du høyreklikker.

Skrevet
Hmmm, du ser nok i inventorien. Det er derfor du bare finner de fysiske magi-tingene. Spellene sitter i hodet på characteren din. Magi har en egen meny. Den skal vel også komme opp når du høyreklikker.

5478324[/snapback]

Ah, såklart - de magiske ringene ser du i begge menyene. Jeg sa jo i det første innlegget mitt at det var en magidel av menyen også.

Skrevet

Den skal være der når du høyreklikker. Merkelige saker.

Nederst til venstre på skjermen er det to små bokser. I den ene vises det våpne du har, og i det andre magien som er valgt. Er det noe i den boksen til høyre?

I såfall, hvis det er noe i den boksen til høyre kan du bruke magien ved å trykke 'r'.

Skrevet
Jamen jeg finner ikke den der magi-delen alikavel jeg :mad:

Må jeg slå den på i options eller noe?

5478796[/snapback]

Åpne menyen og klikk på magicka-bar'en din (ikke den i menyen, men den i selve spillet). Det skal åpne den.

Skrevet

For meg så virker du som en ganske uerfaren hardcore RPG-spiller. WoW er et enkelt spill, og har egentlig veldig lite av RP-delen i seg, vil jeg påstå. Noe av det du FOR ALL DEL må gjøre om du ikke fatter, så er det å lese manualen til spillet, les igjen om du ikke skjønner, og deretter post her. Husker første gang jeg så Morrowind, da syntes jeg det var helt jalla, men det var fordi kompisen min ikke skjønte bæret, jeg hadde ikke tid til å prøve. Skaffa meg det etter en stund, og var trollbundet fra første stund.

Fighter>Thief>Mage [*VIKTIG*]

Velkommen til et forhåpentligvis fengende spill. :thumbs:

Skrevet

Også er det no andre greier...magicka regenerer ikke, men til Morrowind er det kommet utallige mods. Jeg har en mod der jeg har mulighet til å kjøpe en amulett med 2hp 1mp pr sec...jaja, er litt overpower, men iallfall, årn deg en bra amulett, kjøp restore mana (husker ikke om det er en spell eller ikke), skaff penger til enchanting, stikk til en enchanter og putt restore magicka med constant effect på amuletten eller klesplagget e.l. Balanserer magibruken betydelig.

Skrevet

Hehe, takk for tipsene, men akkurat nå er jeg en tyv :p

Eneste "magi" skillen jeg har er vell illusion, som jeg ikke har brukt noe endå :p

Så jeg lurer på hvordan jeg bruker pickpocket og sneak, siden jeg skal stjele en nøkkel til en katt i tyve organisasjonen :tease:

Det eneste som er litt irriterende med morrowind nå er vell kanskje at det er så mange quester å holde styr på :dontgetit:

Skrevet
Så jeg lurer på hvordan jeg bruker pickpocket og sneak, siden jeg skal stjele en nøkkel til en katt i tyve organisasjonen :tease:

5481441[/snapback]

Hold inne Ctrl (tror jeg det var), og se etter et ikon som dukker opp nederst til venstre (tror jeg). Da sniker du. Men hvis du ikke har høy nok level, klarer du ikke å snike, og blir lett oppdaget. Husk alltid å lagre før du stjeler noe.

Pickpocket er det vanskeligste du kan gjøre i hele spillet. Du sniker deg bort til noen og trykker på "use"-knappen for å se hva de har på seg. Jo høyere security-level, jo mer kan du se. Jo høyere sneak-level, jo lettere (eller mindre vanskeligere) er det å få tak i itemen du vil ha. Hvis du ikke ser itemen du vil ha, så gå ut av menyen og prøv igjen. Men vær obs på at dette er meget vanskelig til og med hvis du har sneak og secutiry i lvl 100.

Det eneste som er litt irriterende med morrowind nå er vell kanskje at det er så mange quester å holde styr på :dontgetit:

5481441[/snapback]

Du får ikke stort mer quests enn du ber om. :)

Skrevet (endret)

Heh, sant det:p

Men nå ville jeg prøve battlemage, og jeg får fortsatt ikke til det der j***** magi greiene. Er det en bug eller noe? Hvordan skal jeg liksom bruke en magi? Jeg prøvde det der med å trykke på "mana" baren osv. Men ingenting funket...

EDIT: Nå fannt jeg ut hvordan jeg brukte magi!:D Jeg måtte trykke inn høyre museknapp, å trukke på en firkantet kloss ved siden av våpen klossen, så kom magi menyen opp, og nå kommer den opp hver gang jeg trykker på høyre museknapp. Litt unødvendig å ikke gjøre slik den kommer automatisk (uten av jeg må trykke på boxen blablabla) fra starten av, men de hadde vell sine grunner ;)

Vellvell, min ubre battlemage skal eie dere alle :whistle:

Endret av genetex
Skrevet

Ah, så problemet var at magimenyen var minimiza? Hehe tenkte på det, men jeg trodde du ville legge merke til det, så jeg gadd ikke å foreslå det. :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...