Gå til innhold

Min pioneer fra SHG.no


Anbefalte innlegg

Min pioneer fra SHG.no funker ikke, skal jeg anta at det var av skaden under transport, da det er en bulk som går rett inn til brenneren på boksen? Er det slik SHG frakter alle sine produkter. I små esker, men 2 små beskyttende plastbiter?

 

Jeg ser at reklamasjonen ikke gjelder når man åpner esken(svindel), man må kunne sjekke produktet at det funker og ikke er brukt eller hva?

Endret av Stian12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min pioneer fra SHG.no funker ikke, skal jeg anta at det var av skaden under transport, da det er en bulk som går rett inn til brenneren på boksen? Er det slik SHG frakter alle sine produkter. I små esker, men 2 små beskyttende plastbiter?

 

Jeg ser at reklamasjonen ikke gjelder når man åpner esken(svindel), man må kunne sjekke produktet at det funker og ikke er brukt eller hva?

5471303[/snapback]

 

Du har vel standard garanti selv om esken er åpnet? Trodde man kunne bruke et produkt og hvis det ble ødelagt etter eks 10 mnd ville jeg få nytt eller samme reparert på garanti, selv om jeg hadde brukt produktet? Har handlet hos shg, de virker kundevennlige det er ihvertfall min erfaring.

Endret av bojo2
Lenke til kommentar
Min pioneer fra SHG.no funker ikke, skal jeg anta at det var av skaden under transport, da det er en bulk som går rett inn til brenneren på boksen? Er det slik SHG frakter alle sine produkter. I små esker, men 2 små beskyttende plastbiter?

 

Jeg ser at reklamasjonen ikke gjelder når man åpner esken(svindel), man må kunne sjekke produktet at det funker og ikke er brukt eller hva?

5471303[/snapback]

 

Du har vel standard garanti selv om esken er åpnet? Trodde man kunne bruke et produkt og hvis det ble ødelagt etter eks 10 mnd ville jeg få nytt eller samme reparert på garanti, selv om jeg hadde brukt produktet? Har handlet hos shg, de virker kundevennlige det er ihvertfall min erfaring.

5471322[/snapback]

 

 

Ikke vet jeg, men det som er 100% sikkert, at det var første og siste gang jeg handlet hos SHG.no. Vel, jeg handlet vel egentlig hos SHG.dk, da varen er sendt derfra, men bestillingen sendt fra SHG.no

 

De eneste nettbutikkene jeg handler hos, er som regel bare mpx eller komplett, men dessverre, så hadde de ikke denne varen, noe som er sterkt beklagelig,da det nå viser seg at jeg må kjøpe hos en butikk, som sender ut brukte og ødelagte varer. Jeg har lest flere historier her på forumet og andre forumer om SHG.no selger brukte varer etc, men dessverre tvilen komme til gode.

Lenke til kommentar

"Men den gjelder ikke om du åpner selve spilleren."

 

Hva mener du?

 

Spilleren ligger i en åpen plastpose, fordi den tydeligivs er brukt, så hva mener du med åpne pakken? Den er jo allerede åpen?

 

Jeg skrev tidligere på forumet at jeg var redd jeg kom til å få en brukt dvd brenner. Jeg åpner pakken, og OBS, hva gjettet jeg ikke. Jo, pakken er åpnet og brenneren er brukt. Hele SHG konseneret (Svensk, dansk og norsk) er et tragisk bilde.

Endret av Stian12
Lenke til kommentar

Kan noen som har bestillt fra SHG tidligere, bekrefte at når de kjøper en pakke, en vare fra SHG, at den varen kommer i EN lukket eske i frakt boksen, eller i det minste er i en LUKKET pose?

 

Og at varen IKKE kommer i en åpnet skitten/ødelagt pose?

 

Jeg har aldri opplevd ligenene fra komplett eller mpx, men er dette vanlig hos andre?

 

Unnskyld meg også, men skal ikke en dvd brenner komme i en ESKE? Altså, jeg mener ikke fraktesken, men altså en eske hvor det står PIONEER DVR-110D DVD BURNER eller noe slikt?

 

Jeg har aldri før fått en dvd brenner i posten, i en åpen plastpose uten noe boks fra fabrikanten.

Endret av Stian12
Lenke til kommentar

Bulk spillere eller brennere kommer i en pose og den er som regel åpen men med en tape bit over posen .

 

Slik er det iallefall hos de andre større levrandørene nå, men kjøper du retail brenner så kommer de i eske med påskrift.. retail er ofte dyrere enn bulk da det går med mer penger til emballasje(eske), kabler og annet ekstra som software bundle

 

 

rscue

Lenke til kommentar
Kan noen som har bestillt fra SHG tidligere, bekrefte at når de kjøper en pakke, en vare fra SHG, at den varen kommer i EN lukket eske i frakt boksen, eller i det minste er i en LUKKET pose?

 

Og at varen IKKE kommer i en åpnet skitten/ødelagt pose?

 

Jeg har aldri opplevd ligenene fra komplett eller mpx, men er dette vanlig hos andre?

 

Unnskyld meg også, men skal ikke en dvd brenner komme i en ESKE? Altså, jeg mener ikke fraktesken, men altså en eske hvor det står PIONEER DVR-110D DVD BURNER eller noe slikt?

 

Jeg har aldri før fått en dvd brenner i posten, i en åpen plastpose uten noe boks fra fabrikanten.

5471367[/snapback]

Posen pleier å være lukket med en teip-bit. Hvis du ikke tok bilde av greia slik den så ut når du fikk den, så tror jeg du skal ha store problemer med å bevise at den var brukt når du fikk den.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er spilleren?

 

Så lenge du har handlet fra SHG.no, altså en norsk bedrift, så gjelder jo norsk forbrukerkjøpslov, og da har du da reklamsjonsrett uansett om den er åpnet eller ikke.

 

De fleste levrandører har DOA tid på produktene sine, husker ikke DOA tiden på pioneer produkter, men er du innenfor DOA tiden, så bytter bare SHG den gamle inn i en ny fra pioneer. Da vil SHG få dekket dette inn fra pioneer igjen.

 

DOA tiden varierer veldig fra levrandør til levrandør, nokia har f.eks 2 dager doa tid, mens andre kan ha opptil 30 dager.

 

Morten :)

Lenke til kommentar
Kan noen som har bestillt fra SHG tidligere, bekrefte at når de kjøper en pakke, en vare fra SHG, at den varen kommer i EN lukket eske i frakt boksen, eller i det minste er i en LUKKET pose?

 

Og at varen IKKE kommer i en åpnet skitten/ødelagt pose?

 

Jeg har aldri opplevd ligenene fra komplett eller mpx, men er dette vanlig hos andre?

 

Unnskyld meg også, men skal ikke en dvd brenner komme i en ESKE? Altså, jeg mener ikke fraktesken, men altså en eske hvor det står PIONEER DVR-110D DVD BURNER eller noe slikt?

 

Jeg har aldri før fått en dvd brenner i posten, i en åpen plastpose uten noe boks fra fabrikanten.

5471367[/snapback]

 

Fikk mitt lydkort fra shg.no godt og forsvarlig innpakket. Orginaleske fra produsent.

Du har sjekket at du ikke bestilte bulk vare? Bare en tanke jeg kom på nå.

Lenke til kommentar
Kan noen som har bestillt fra SHG tidligere, bekrefte at når de kjøper en pakke, en vare fra SHG, at den varen kommer i EN lukket eske i frakt boksen, eller i det minste er i en LUKKET pose?

 

Og at varen IKKE kommer i en åpnet skitten/ødelagt pose?

 

Jeg har aldri opplevd ligenene fra komplett eller mpx, men er dette vanlig hos andre?

 

Unnskyld meg også, men skal ikke en dvd brenner komme i en ESKE? Altså, jeg mener ikke fraktesken, men altså en eske hvor det står PIONEER DVR-110D DVD BURNER eller noe slikt?

 

Jeg har aldri før fått en dvd brenner i posten, i en åpen plastpose uten noe boks fra fabrikanten.

5471367[/snapback]

 

Fikk mitt lydkort fra shg.no godt og forsvarlig innpakket. Orginaleske fra produsent.

Du har sjekket at du ikke bestilte bulk vare? Bare en tanke jeg kom på nå.

5473175[/snapback]

 

 

Joa, det var bulk, men posen var åpen, det var ikke plastbit som den var lukket med eller noe slikt. Forresten hva er DOA?

 

Det er jo klart at denne er brukt, hvorfor er posen ellers åpen? Første og siste gang jeg handler hos SHG, det er 100% sikkert. Varer som er brukt får jeg kjøpt på lommemarked til lavere pris.

 

Utenpå posen stod det reklamasjonsretten gjelder ikke ved brudd på strekkkoden, altså åpning av pakken. Så, uansett, den gjelder nok ikke. Men jeg tror jeg sier med ferdig med saken, og kommer aldri til å handle i den svindler sjappa lenger. Får holde meg til mpx eller komplett når det gjelder innkjøp.

Endret av Stian12
Lenke til kommentar

Hva med å kontakte SHG istede for å klage her på forumet.

De fleste seriøse firmaer sender deg ny brenner uten noe mer bråk.

De er tross alt mennesker de som jobber hos SHG, feil skjer innimellom...

 

DOA betyr Dead On Arrival

Endret av RC1
Lenke til kommentar

"Utenpå posen stod det reklamasjonsretten gjelder ikke ved brudd på strekkkoden, altså åpning av pakken."

 

Reklamasjons retten gjelder ikke hvis du bryter forseglingen på selve dvd brenneren. selvsagt gjelder reklamasjonsretten hvis du har åpnet plastposen. Reklamasjonsretten er en rett som er som er sterkere enn garanti og som skal beskytte forbrukeren..

 

Men er enig med andre her at du bør ta kontakt med shg før du går på forumet og klager.

 

Rscue

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...