knuthfk Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Hei. Spiller egentlig veldig lite spill. Mest når det er snakk om at flere samles til en seanse med turnering eller lignende. Men så fikk jeg tak i en samling med 6000 gamle Commodore 64 spill, og da fikk jeg plutselig dilla på å spille disse gamle klassikerne om igjen. Men skulle gjerne hatt en joystick slik at jeg kunne spille disse på TV'n istedet bare for å bruke tastaturet og PCn. Noen forslag til hvilken joystick jeg kan kjøpe? Gjerne en som minner om den gamle zipstick'en eller lignende
Βlur Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Finnes det ikke slike nye joysticker man bare plugger rett i fjernsynet?! Spillene er innebygget i joysticken - som jeg har lest at skal være lik den gamle Commodore 64. Du får søke litt rundt. Google er din venn.
rulleguru Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Finnes det ikke slike nye joysticker man bare plugger rett i fjernsynet?! Spillene er innebygget i joysticken - som jeg har lest at skal være lik den gamle Commodore 64. Du får søke litt rundt. Google er din venn. 5471106[/snapback] http://www.hardwareshop.no/p/53/?PHPSESSID...009efec1faf6059
knuthfk Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 Jeg kjenner godt til den "Direct to TV" - varianten. Har selv en slik, riktignok i NTSC versjon, men synes selve stikka er altfor dårlig. I tillegg er jeg langtfra fornøyd med spillene som er lagt inn. Derfor har den mest blitt stående i skapet. Hvis jeg kan kjøre spillene via pc har jeg jo et enormt antall titler tilgjengelig.. bare jeg finner en joystick jeg kan koble til pc'n..
knuthfk Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 Har vært innom et annet forum hvor jeg kom over denne joysticken men vet ikke om den vil funke, ser andre som sier emulatorer er veldig kresne på å plugge en usb-joystick til. Må selve joysticken også være "gammeldags"?
Xoduz Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Samme joystick (i annen farge, vel å merke) finner du både på Databutikken og Mamoz. Lurer på å kjøpe en selv =)
Xoduz Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 (endret) Jeg kjøpte dette PCI-kortet (hos Datakompaniet) istedet for usb-joystick Det lar meg (blandt annet) koble på mine originale Amiga-joysticker, så nå blir det Kick Off/Sensible Soccer med Zipstick SuperPro for alle penga! Alt jeg trenger nå er et nytt kabinett så jeg får flytta strømforsyninga opp dit den skal være, slik jeg faktisk får plass til pci-koret Strømforsyninga ligger nemlig i bunnen av kabinettet akkurat nå, pga at den gigantiske Zalman CPU-vifta mi stikker en og en halv centimeter utfor hovedkortet Endret 26. januar 2006 av Xoduz
KingAFW Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Samme joystick (i annen farge, vel å merke) finner du både på Databutikken og Mamoz. Lurer på å kjøpe en selv =) 5494716[/snapback] Hvilken emulator bruker du? Har lyst til å kjøpe et par sånne selv, har bare hørt at det kan være knotete å få de til å funke. Har lest at winvice takler en, men sliter med to usb joysticker. Hadde vært bra med en summer games kveld Svarte på feil post, meningen var poste under. Endret 17. februar 2006 av KingAFW
discostu Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Kunne tenkt med snes kontrollen i usb format jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå