Gå til innhold

Tips og slikt til min påkommende mod!


Anbefalte innlegg

Umh vel...

 

Dette blir vel forsøk nr.2 :p

 

Skal modde kabbisse mitt, og har en liten liste over "to do" ting og hva som må kjøpes inn. Har og noen spm angående hva som er best f.eks neonlys ect!

 

Har et litt gammelt Chieftech kabinett TG-10

 

Chieftec_tg10w.jpg

Mitt har ikke slike utstikkende føtter.

 

Siden beggesidedørene og "topplokket" kan fjernes, har jeg allerede gjort dette og pusset dem grundig med pussemaskin.

Skal lakkere hele greia rød, noe som blir en litt uvanlig farge som skiller seg ut ifra de vanlige sølv/svart kabinettene.

 

Men til spørsmålene:

 

Jeg skal ha lys inni, men er litt forvirret angående valg av type lys. Om jeg skal ha katode,neonlys,snakelight ect inni!

Vil helst ha en varm rød/gul farge. Har allerede sett meg ut neonlys fra microplex

Neonlys

Har lest litt på noen guider der det står at rød blir til rosa inni pcn, noe som jeg ikke kunne tenkt meg, noen som har erfaringer med det lyset jeg linket til?

Eventuelt hvaslags farge som kunne passet sammen med rødt kabinett?

 

Skal også bestille en window etch, men jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg for hvaslags motiv jeg skal ha! Help me anyone!

 

Casebadge: hva passer best til rødt kabinett? Aluminium eller kobber..? eller noe annet...

 

Det var vel alt jeg hadde å spørre om.. så snart jeg bestemmer meg så blir det worklog :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fattern ringte meg for 30 min siden angående maling! Det var enten en slags blodrød farge, eller mer oransje rød! Siden jeg hest vil ha "ferarri" farge, så valgte jeg blodrød!

Vet ikke helt hva jeg syns om grønt lys inni... blir litt for "christmas" eller "eple" for meg:P Og blått lys passer ikke sammen med rødt kabinett! blir for "glorete"

Skal legge ved noen bilder snart, så dere kan se hva jeg har tenkt!

Skulle nesten laget en worklog! noe som kommer til å skje om ikke så alt for lenge! I dag!

 

Har også et alternativ B som er å lakke det helt perlehvitt, og så ha blått lys inni. men det er bare hvis alt går sjeis!

 

Bilder kommer snart!

Lenke til kommentar

Hvis du har rødt kabinett, så kjøp grønt lys...rødt og grønt er komplementærkontrast, det vil si at de står ovenfor hverandre i Ittens fargesirkel, og ifølge fargetorien skal rødt-grønt fremheve hverandre av den grunn.....

 

Hvis det er Wow-effekten du er ute etter så velg grønt, da kommer din pc til å skille seg ut!!

Lenke til kommentar

Jeg vil foreslå:

 

Front:

Stålplast + diskettstasjonhull = Sant

Stort viftehull!

Casebadges liker jeg ikke, men det er min smak.

 

Farge:

Smak og behag, rødt høres fint ut syntes nå jeg.

Hva med å ha to forskjellige farger på lysene? F.eks. rødt nede og gult oppe for å skape en slags flamme-effekt?

 

Etch:

Bruk fantasien / google og lag din egen etch. Deretter går du løs med dremel.

Lenke til kommentar
Umh vel...

 

Dette blir vel forsøk nr.2 :p

 

Skal modde kabbisse mitt, og har en liten liste over "to do" ting og hva som må kjøpes inn. Har og noen spm angående hva som er best f.eks neonlys ect!

 

Har et litt gammelt Chieftech kabinett TG-10

 

Chieftec_tg10w.jpg

Mitt har ikke slike utstikkende føtter.

 

Siden beggesidedørene og "topplokket" kan fjernes, har jeg allerede gjort dette og pusset dem grundig med pussemaskin.

Skal lakkere hele greia rød, noe som blir en litt uvanlig farge som skiller seg ut ifra de vanlige sølv/svart kabinettene.

 

Men til spørsmålene:

 

Jeg skal ha lys inni, men er litt forvirret angående valg av type lys. Om jeg skal ha katode,neonlys,snakelight ect inni!

Vil helst ha en varm rød/gul farge. Har allerede sett meg ut neonlys fra microplex

Neonlys

Har lest litt på noen guider der det står at rød blir til rosa inni pcn, noe som jeg ikke kunne tenkt meg, noen som har erfaringer med det lyset jeg linket til?

Eventuelt hvaslags farge som kunne passet sammen med rødt kabinett?

 

Skal også bestille en window etch, men jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg for hvaslags motiv jeg skal ha! Help me anyone!

 

Casebadge: hva passer best til rødt kabinett? Aluminium eller kobber..? eller noe annet...

 

Det var vel alt jeg hadde å spørre om.. så snart jeg bestemmer meg så blir det worklog  :w00t:

5470025[/snapback]

jeg har også dette kabinettet, bare at mit står det evercom på :tease: jeg har allerede fått inn en 120mm vifte i topplokket skal sannsyneligvis ha det svart med sølvfarge på den utstikkende biten i front... skal også ha inn et vindo som vist på bildet og en blå vifte

post-87944-1138485059_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...