Gå til innhold

Stor forskjell på 7800 GT & 7800 GTX ?


exmith2k

Anbefalte innlegg

det kommer i år, etter sommeren engang.

du kan jo starte med en x2 cpu og et 7800gt kort og sli hovedkort, vis du finner ut senere at du ikke får nok fps, kan du jo sette inn et 7800gt til (vis ikke g80 er rett rundt hjørnet da)

5467076[/snapback]

Hvilken X2 prosessor er like bra til spill som athlon 3700+ ?

Tenker fps osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kommer i år, etter sommeren engang.

du kan jo starte med en x2 cpu og et 7800gt kort og sli hovedkort, vis du finner ut senere at du ikke får nok fps, kan du jo sette inn et 7800gt til (vis ikke g80 er rett rundt hjørnet da)

5467076[/snapback]

Hvilken X2 prosessor er like bra til spill som athlon 3700+ ?

Tenker fps osv..

5467108[/snapback]

 

Hvis du tenker på spill som IKKE støtter dual core, så må du opp i x2 4400+ for å få samme ytelse. I morgen så ligger det forhåpentligvis en x2 3800+ på postkontoret til meg dog... :love:

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg et 7800 GT, klokker det så mye jeg klarer.

Så kjøper jeg Amd 64 x2 3800+ å klokker den så mye jeg klarer.

 

Så da blir det noe av det samme så Amd athlon 3700+ ? :p

 

Dere som har x2 prosessor, er det noe raskere i windows osv?

Har nesten aldri hørt noe skrøyt om X2 prosessor, siden det er lite så "støtter" det... :(

Lenke til kommentar
Dere som har x2 prosessor, er det noe raskere i windows osv?

Har nesten aldri hørt noe skrøyt om X2 prosessor, siden det er lite så "støtter" det... :(

5467319[/snapback]

 

Fordelen med dual core er muligheten til å kjøre mange tunge programmer samtidig, uten at det stopper helt opp. Dessuten så har quake 4 støtte for dual core, og x2 3800+ eier fx-57 i det spillet. Så jo flere spill som støtter dual core, jo bedre blir det ;)

Hva mener du med at det er så lite som "støtter" det?

Lenke til kommentar
Dere som har x2 prosessor, er det noe raskere i windows osv?

Har nesten aldri hørt noe skrøyt om X2 prosessor, siden det er lite så "støtter" det... :(

5467319[/snapback]

 

Fordelen med dual core er muligheten til å kjøre mange tunge programmer samtidig, uten at det stopper helt opp. Dessuten så har quake 4 støtte for dual core, og x2 3800+ eier fx-57 i det spillet. Så jo flere spill som støtter dual core, jo bedre blir det ;)

Hva mener du med at det er så lite som "støtter" det?

5467351[/snapback]

Det med "støtter", mente at sånn så spillene i dag som ikke støtter dual core.

Men støtter alle program osv i windows denne funksjonen?

 

 

Leste testen til Amd 64 X2 3800+ her på hw.no

' Ytelsen er finfin, prisen er kurant og prosessoren har doble kjerner. Når den i tillegg kan klokkes så langt som vårt eksemplar, er det ingen vei utenom å anbefale denne prosessoren. Vårt eksemplar klokket faktisk godt forbi Athlon 64 X2 4800+ (2,4 GHz). '

 

Utrolig bra, godt forbi X2 4800+ prosessoren!

Snakker vi avansert overklokking da? Eller normal klokking?

 

Billigste X2 3800+: 2700kr

Billigste X2 4400+: 4300kr

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Her snakker vi god kjøling og en betydelig risiko for at komponenten kan klokkes for høyt. Når det er sagt er det på ingen måte en umulig oppgave.

5467450[/snapback]

:cry:

Jeg har ihvertfall vannkjøling for 4000kr som er på vei.

Men jeg har nesten 0 erfaring med klokking av cpu.

Kjøper jeg prosessoren, kan jeg vell alltid lese meg fram til det og spør noen på overklokking trådene... :innocent:

 

Men så det lønner seg å betale ca 1000kr mer for x2 prosessoren, isteden for den vanlige 3700+ ?

 

Jeg spiller når det er grafikk krevende spill ute å går, ellers så bruker jeg pcen til windows oppgaver osv, f.eks pakker opp dvd zipfiler

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
en betydelig risiko for at komponenten kan klokkes for høyt

5467450[/snapback]

 

Hva i **** mener du med det? :dontgetit: Du skal være flink for å ødelegge prosessoren ved normal overklokking. 2.5 ghz er ingen umulig oppgave, dersom du er heldig med cpuen så klart. God luftkjøling kjøler godt nok til mye overklokking :yes:

Lenke til kommentar
Her snakker vi god kjøling og en betydelig risiko for at komponenten kan klokkes for høyt. Når det er sagt er det på ingen måte en umulig oppgave.

5467450[/snapback]

:cry:

Jeg har ihvertfall vannkjøling for 4000kr som er på vei.

Men jeg har nesten 0 erfaring med klokking av cpu.

Kjøper jeg prosessoren, kan jeg vell alltid lese meg fram til det og spør noen på overklokking trådene... :innocent:

 

Men så det lønner seg å betale ca 1000kr mer for x2 prosessoren, isteden for den vanlige 3700+ ?

 

Jeg spiller når det er grafikk krevende spill ute å går, ellers så bruker jeg pcen til windows oppgaver osv, f.eks pakker opp dvd zipfiler

5467498[/snapback]

Selv har jeg enkeltkjerne prosessor og har ment at det er det beste for spill inntil nylig. I 2006 tror jeg bestemt at spill kommer til å gradvis bevege seg fra å levere best ytelse på enkeltkjerne til å gjøre det på dobbeltkjerne. Dette fordi spill nå blir optimalisert for dobbeltkjerne noe som ikke var tilfellet for få måneder siden.

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg gått for en X2 prosessor fra AMD, med mindre du skal skifte prosessor innen 6 mnd. Dagens spill går best på enkeltkjerne ettersom de er optimalisert for det, men det er ikke usannsynlig at det kommer patcher som gjør at dagens spill virker bedre på dobbelt enn enkelt.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Hva i **** mener du med det? :dontgetit: Du skal være flink for å ødelegge prosessoren ved normal overklokking. 2.5 ghz er ingen umulig oppgave, dersom du er heldig med cpuen så klart. God luftkjøling kjøler godt nok til mye overklokking :yes:

5467534[/snapback]

Med det mener jeg at overklokkingen ikke lykkes. Mao. man må klokke ned prosessoren for at den skal virke igjen. Jeg ser at det var en dårlig formulering som kunne missforstås. Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
en betydelig risiko for at komponenten kan klokkes for høyt

5467450[/snapback]

 

Hva i **** mener du med det? :dontgetit: Du skal være flink for å ødelegge prosessoren ved normal overklokking. 2.5 ghz er ingen umulig oppgave, dersom du er heldig med cpuen så klart. God luftkjøling kjøler godt nok til mye overklokking :yes:

5467534[/snapback]

hehe :D

Men har klokking av cpu noe å si hvor gode ram brikkene mine er ?

 

Om jeg kjøper 2 GB ram, f.eks Geil 2.0GB (2x1.0GB) ( kr 1600 ), kan rammet bli en flaskehals da?

Lenke til kommentar
Her snakker vi god kjøling og en betydelig risiko for at komponenten kan klokkes for høyt. Når det er sagt er det på ingen måte en umulig oppgave.

5467450[/snapback]

:cry:

Jeg har ihvertfall vannkjøling for 4000kr som er på vei.

Men jeg har nesten 0 erfaring med klokking av cpu.

Kjøper jeg prosessoren, kan jeg vell alltid lese meg fram til det og spør noen på overklokking trådene... :innocent:

 

Men så det lønner seg å betale ca 1000kr mer for x2 prosessoren, isteden for den vanlige 3700+ ?

 

Jeg spiller når det er grafikk krevende spill ute å går, ellers så bruker jeg pcen til windows oppgaver osv, f.eks pakker opp dvd zipfiler

5467498[/snapback]

Selv har jeg enkeltkjerne prosessor og har ment at det er det beste for spill inntil nylig. I 2006 tror jeg bestemt at spill kommer til å gradvis bevege seg fra å levere best ytelse på enkeltkjerne til å gjøre det på dobbeltkjerne. Dette fordi spill nå blir optimalisert for dobbeltkjerne noe som ikke var tilfellet for få måneder siden.

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg gått for en X2 prosessor fra AMD, med mindre du skal skifte prosessor innen 6 mnd. Dagens spill går best på enkeltkjerne ettersom de er optimalisert for det, men det er ikke usannsynlig at det kommer patcher som gjør at dagens spill virker bedre på dobbelt enn enkelt.

5467554[/snapback]

 

Takker for godt svar :thumbup:

 

Da blir det velll en X2 3800+ om 1 uke og noe, også et 7800 GT kort :p

 

Asus K8N Deluxe blir det også, et godt kort ut i fra tester osv, og hva folk her på forumet sier. Også tenkt på MSI Diamond kortet.

 

Spørsmålet er nå hvilke Ram brikker...

Lenke til kommentar
Vet ikke nok om PSUen din til å svare, men generelt bør alt fra 400W og oppover holde... men er det ræva kvalitet er det bedre med 350W.

 

Det er så sinnsykt mange faktorer som spiller inn (ampere fordeling, tenp. påvirkning, ampere målt under hvilken temp etc. etyc)

5467874[/snapback]

PSUen min skal nå holde den ifølge butikken, dem anbefalte den på det varmeste, og sa den holdt en god stund fram i tid når jeg kjøpte den. Dem nevnte også at den var stabil.

Får prøve å se :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...