Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lager spill i et program som heter Gamemaker 6.0

Gamemaker er et program som lar deg lage avanserte, men også veldig enkle spill. Det lar deg bruke skript hvis du vil det eller så kan du bruke noen ferdige funksjoner som følger med spiller (skript lar deg gjøre mye mer)

Her er hjemme siden: http://www.gamemaker.nl

Her er en side hvor du kan laste det ned:http://www.gamemaker.nl/download.html

 

Mitt største "verk" hittil er Blureen 2. Dette handler om en Blå og Grønn skapnings ferd gjennom verden for å finne "The Sacred Stone" Men dette klarer han ikke alene så han får hjelp av sin bror Yelloack.

 

Spillet inneholder en single player del, En Co-op del, en Battle del og en Timerun del.

 

Det kommer snart en link med dette spill slik at du kan laste det ned. (Håper Shaffrer hjelper meg med det)

 

Er det noen andre her som programerer spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd litt med GameMaker, men det har aldri blitt noen ferdige spill av det. Skulle lage et MacGyver-spill(av alle mulige ting) med en kamerat, men prosjektet døde hen. Men det er utrolig kult hvor lett man faktisk kan lage egne spill :)

Gleder meg til å se spillet ditt, når får du ut link?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde eneren, hehe.

Du skal jo ha for at du har laget et spill som faktisk funker og sånn, men jeg ble vanvittig frustrert av buggingen når du hoppet og trykket bortover samtidig. Håper inderlig ikke det er sånt på toeren :p

Hvis du trenger hjelp til noen funksjoner er det bare å si ifra. Har liggende kode til bl. a. skyting, healthbar, svømming og litt sånt fra MacGyverspillet.

 

Men props for spillet da, artig greie :D

Endret av anners
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...