Gå til innhold

Bildevisning i windows virker ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har windows XP pro. Mine problemer:

-Når jeg klikker på et bilde får jeg ikke opp den forhåndsvisningen til venstre. Bilde.

-Bildeinformasjon som størrelse (i pikseler og "bilde tatt dato") kommer ikke opp. Bilde.

-Når jeg dobbeltklikker kommer ikke "windows bilde- og faksbehandling" opp. Det skjer ingenting...

-Når jeg trykker på "vis som en lysbildefremvisning" under "bildeoppgaver", kommer det en pling-lyd, som om jeg gjør noe ulovlig... Bilde.

Noen som har en liten anelse hva det kan være?

Er så fryktelig tungvint å åpne bilder i internet explorer. Er ikke akkurat egnet til bildevisning. Paint fungerer også dårlig når jeg skal se på de jeg har tatt med 8 megapikseler... (til informasjon: ikke bare 8 mpix-bilder, men alle slags bilder uansett filtype og uansett størrelse...)

Kan ikke huske jeg har instalert noe som skulle knote dette til...

Endret av Knutgrus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

bilde4.PNG

Små miniatyrbilder kommer ikke opp (bare ikon at det er bildefil) om jeg velger visningstype: "miniatyrbilder" eller "filmstripe":

bilde5.PNG

Edit: Er akkurat som om det mangler en kodek til å vise bilder... ...på samme måte som windows ikke har kodek til divx og xvid liksom... (Men det går som sagt an å "redigere" bildene dvs. åpne dem i paint...)

Endret av Knutgrus
Skrevet

Ja, det kan virke sånn. Kanskje du kan fikse det ved å reinstallere Windows. Altså å reparere den. Du starte installasjonen og velger R etter lisensavtalen. Kanskje det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...