Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister wlan kontakt mellom HP lap og D-link 624+


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en HP laptop med:

Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

 

Dette fungerer dårlig på wlan med D-Link DI-624+.

 

Ikke noe problemer ved normal surfing, men ved spilling og skyping mister jeg stadig kontakten.

 

Dette skjer ikke med min gamle haug av en stasjonær PC med D-link USB adapter.

 

Leste ett sted at dette var ett kjent problem og at nyeste firmwaren til 624'en skulle løse dette. Det hjalp ikke hos meg.

 

Har ikke på noe kryptering, kun MAC filtrering.

ADSL fra Telenor med Topcom Modem/ruter (satt opp i bridge modus).

 

 

Andre tips om hva som kan hjelpe med eksisterende utstyr?

Eller burde jeg handle nytt trådløst aksesspunkt, i så fall hva?

 

Mvh

Ger

 

 

RED: Burde legge til at den trådløse nettverkstilkoblingen alltid viser bra signalstyrke, varierer mellom 22-54 Mbps, men er rimelig konstant.

Endret av Ger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at det ikke er andre trådløsstasjoner i nærheten som går på samme kanal. dette kan forstyrre signalet ditt.

Ved vanlig surfer så merker du ikke stort hvis det er tap i et par ping. mens med mere krevende aplikasjoner så kan 1 til 2 ping være kritisk.

 

For og sjekke om det er annet nettverik i nærhetne som kan forstyrre, så kan du fks bruke programet netstumbler. da får du en fin oversikt over trådløsne nettverk og deres kanaler. så går du bare inn og skifter kanal til en som ikke er i bruk. fks er 1 og 6 i bruk så kan du benytte 11.

Lenke til kommentar

Takker for forslag!

 

Ser at det nettopp er kommet ny driver til 2200BG adapteret så jeg prøver med denne nå. Elllers er alle drivere og firmware siste release.

 

Jeg har hørt om problemer med strømforsyningen på 624+, men tviler på at dette er problemet mitt. Utstyret har fungert glimrende mot min stasjonære i noen måneder. Ingen drop-outs whatsoever under tilsvarende bruk. Det er først med min Laptop med 2200 BG adapteret at jeg får problemer.

 

Skal prøver Netstumbler.

 

Mvh

Ger

Lenke til kommentar

Jeg slet voldsomt med D-link DI-624+ og 2915ABG. Sendte inn router, fikk en ny sak, DI-524 som var defekt. Sendte inn denne og fikk atter en DI-524. Denne funker nå meget bra. Men prøvde å skjule SSID, og da hang ikke 2915ABG helt med i svingene. Bare som et tips.

Lenke til kommentar

Ser ut som det fungerer som det skal nå.

Driveroppdatering på Intel 2200 BG adapteret til 9.0.3.9 gjorde susen.

Testet max i hele går uten problemer, hastigheten lå hele tiden mellom 48 - 54 Mbps.

 

Leste en hel masse om tilsvarende problemer med Intel adapteret på utenlandske forum. Det gjorde seg gjeldene på alle typer AP; Linksys, 3Com, Belkin, Netgear, D-Link.

 

Anbefaler å laste med nyeste driver. Jeg lastet ned fra HP, da fikk jeg kun driveren. Fra Intel måtte jeg laste ned hele pakken med Intel® PRO/Wireless Network Connection på 80MB. Det ville jeg helst slippe.

Lenke til kommentar
Sjekk strømforsyningen din. Dlink sendte ut feil strømforsyninger på ett parti. Bør være på 3A. Hadde samme feil, byttet strømforsyning. Alt OK!

5463360[/snapback]

 

Jeg sliter med at det detter ut og inn. Så på strømfosyning kun 2,5 ampere. Er dette en garantisak som er kjent for d-link/forhandlere?

 

Finnes det noe på D-link sine sider om dette?

 

Med hilsen

 

Trond

Lenke til kommentar

Dersom det detter ut med kabel også, kan det være strømforsyningen. Sjekk dette først, så kan du ringe D-Link.

 

Er det kun WLAN som detter ut, skyldes det noe annet.

 

 

Kan forresten bekrefte at WLANet mitt fremdeles er dønn stabilt etter at jeg installerte de nyeste driverne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...