Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ngt har satt opp hastigheten


Anbefalte innlegg

Jeg gikk tilfeldigvis og sjekka linja mi for et par dager siden sånn rent tilfeldig og fikk 739, jeg trodde først at det var en eller annen feil, men nå har jeg endelig fått bekrefta både her og fra en mail fra NGT.. Jeg har alltid vært fornøyd med NGT, bortsett fra at de brukte litt lang tid på å få det installert, men det er faktisk noe de har skjerpet på, ihvertfall gikk det vanvittig fort hos naboene, tror det tok to uker fra jeg bestilte for dem til de fikk det.

 

En liten ting til som jeg syns var bra av NGT, og det var at de faktisk oppgraderte en stund FØR de i det hele tatt ga noe beskjed om at de hadde planer om det

 

Og nå som hastigheten har økt, så sier jeg bare: Telenor, dere kommer aldri, aldri til å levere no internett til meg eller mine venner så lenge NGT eksisterer :grin: Jeg er herved å anse som en LOJAL og FORNØYD NGT-kunde :wink:!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Savage på 2002-09-12 03:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-12 08:21, talisar skrev:

Nextgentel har da hele tiden hatt 704 på sitte abonoment? Har hatt det i over 1 år jeg hvertfall, 640+64(for overhead).


Er det nye nå da 704+ nye 64 totalt?


Tidligere har NGT operert med 640 kbit/s som reell hastighet, nå er tallet 704 kbit/s.

 

Som noen har nevnt tidligere i tråden er hasitgheten på linjen økt fra 704 til 864 kbit/s. Så må man trekke fra overhead i tillegg, og da havner de fleste på ~740 kbit/s. Mao enda bedre enn de 704 kbit/s NGT lover.

Lenke til kommentar

Det er jo fint av NGT, men det er jo kun snakk om å øke hastigheten for å motvirke overhead på nedstrømshastigheten hvorfor kan ikke NGT også legge inn for overhead på oppstrømshastigheten, den er jo like mye tilstede, har Delta abb, som er 640 kbit oppstrøms (skulle gi ca 80 KB/sek), men kommer aldri stort over 70, har vært i kontakt med NGT om dette, men snakket for døve ører føler jeg..

Noen andre Delta brukere som kan poste hva de får i oppstrømshastighet?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-11 22:38, zoneman skrev:

Å jeg bare venter å venter å venter på å få linja mi inn på hyblen (charli sommer med studentrabat heeerlige 2048kb) Men det ble seff koplikasjoner karen fra bravida kom å så at det allerede var linje inn fra før (kober) å at joben med å treke ny kober inn ikke var nødvendig å kostbar, å jeg bare trengte spliter å modem, vel ngt må gå gjennom helle den skjekke rutinen de har når du bestiller på nytt så her sitter jeg å venter å forventet leverings dato blir dyttet frem fra uke til uke å dag til dag nesten. vel vel jeg får vel være tolmodig.


Jeg vil ha nåååååååååååååå.


 

 

Skriveleif ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-12 08:21, talisar skrev:

Nextgentel har da hele tiden hatt 704 på sitte abonoment? Har hatt det i over 1 år jeg hvertfall, 640+64(for overhead).


Er det nye nå da 704+ nye 64 totalt?


 

nei, fakstisk er det 704 + 160 totalt...

 

Dvs at linja di egentlig er ei 864kbit/s!

 

Kjør telnet 10.0.0.1 , og skriv "sh int wan0"

Her får du se all info om linja di..

 

du må logge deg på med passord først, og det passordet får du hvis du snakker med ngt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-12 09:34, jlianes skrev:

Definitivt en god hastighetsøkning ja..pleide å få rundt 600 på itavisen, mens jeg nå fikk 740. Men....Itavisen har gått fra å regne 1KB fra 1024 til 1000bit ergo vil scoren uansett være høyere enn før.........



 

Den utregningen hos Itavisen har vært slik leeeenge!

Jeg har charlie fra NGT og får nå 1248 Kbps mot 1184 Kbps tidligere. Altså... en meeeget hyggelig hastighetsøkning! :wink:

 

John Erik

Lenke til kommentar

Quote:


Hva gjør jeg med en netopia (møkka) router?


Start -> run -> telnet 10.0.0.1 -> name: admin, password: noway -> Så velger du Quick view -> Der står det

 

Status-------------

100Mbps Full Duplex

Up: 1248/512 Kbps :grin: hos meg...

 

Slik sjekker du hastigheten din med Netopia.

 

Edit: Glemte "run"

_________________

MSI KT7266Pro2-A, AMD XP2000+, Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 2*80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512

 

[ Denne Melding var redigert av: rLnd på 2002-09-14 11:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...