Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
blir det bedre med en P4 på 3.2Ghz og et 6800 eller 7800GS skjermkort

Jeg vet det da,men hvor mye bedre

7075338[/snapback]

 

Scoren blir vel ca. 10 ggr bedre (Noe mindre med 6800GS, noe mer med 7800GS).

:)

PS.

Det går sikkert greit å klokke P4'n til 3.8-4.0Ghz. Da er den på nivå med en A64 (single) @ 2.5-2.6...dvs. helt greit til å spille med.. :!:

Lenke til kommentar
hvordan skjermkort meg AGP som er billig og bedre en det jeg har nå da?

skal ha geforce

7081393[/snapback]

Det meste :p

 

Har du pengene så tar du 7800GS ellers er 7600GS et kurrant valg til ca. 1000,-

Av CPU burdte du bytte ut hk og kjøpe en core 2 duo E6300 eller E6400, men da er vi over på PCIe og da kan du velge et 7950GT eller 7900GS og da kommer du til å merke forskjell så det griner bortover ...

Lenke til kommentar

trenger ikke 2kjerned ecpu.

hvis jeg skulle hatt det så måtte jeg ha nytt hk, gpu og cpu :nei:

da velger jeg heller og kjøpe et nytt og bedre P4 og et nytt Agp, men det dumme er jo at jeg ikke har pci ex :cry:

men tenkt på et Asrock kort som har støtte for C2D, pci ex og Agp :thumbup::cool:

 

 

kom akurat på at jeg må ha ny ram og da for de nyeste kortene har ddr2 og je har ddr1, men med det asrock kortet kan jeg ha ddr1 og ddr2 ram :cool:

Endret av skylinepower
Lenke til kommentar
trenger ikke 2kjerned ecpu.

hvis jeg skulle hatt det så måtte jeg ha nytt hk, gpu og cpu :nei:

da velger jeg heller og kjøpe et nytt og bedre P4 og et nytt Agp, men det dumme er jo at jeg ikke har pci ex :cry:

men tenkt på et Asrock kort som har støtte for C2D, pci ex og Agp :thumbup:  :cool:

 

 

kom akurat på at jeg må ha ny ram og da for de nyeste kortene har ddr2 og je har ddr1, men med det asrock kortet kan jeg ha ddr1 og ddr2 ram :cool:

7082528[/snapback]

 

Det er vel bare tull å kjøpe seg noe ny P4 prosessor, den er gått av moten og utdatert. Skal du ha noe nytt (Intel basert hvertfall) så velg Conroe, mye for penga. E6300 for eksempel. Hvorfor akkurat geforce?

 

Du kan ikke kjøre DDR1 og DDR2 minne, det er enten eller. Det finnes ingen HK som har støtte for begge deler

Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøre DDR1 og DDR2 minne, det er enten eller. Det finnes ingen HK som har støtte for begge deler

7084820[/snapback]

Noen ULMI og Via kort som er basert på intel har det, men det er billig modeller som ikke støtter C2D (Grunnen er at Intel har minne kontroleren i brikkesettet, ikke i CPU som AMD)

Har jo tilfeldighvis et X1900XT 512mb tilovers skylinepower som er 2,5uker gammelt ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøre DDR1 og DDR2 minne, det er enten eller. Det finnes ingen HK som har støtte for begge deler

7084820[/snapback]

Noen ULMI og Via kort som er basert på intel har det, men det er billig modeller som ikke støtter C2D (Grunnen er at Intel har minne kontroleren i brikkesettet, ikke i CPU som AMD)

Har jo tilfeldighvis et X1900XT 512mb tilovers Skyhawk som er 2,5uker gammelt ;)

7084884[/snapback]

 

Yeh, i know.. Prøv å selg det til skylinepower :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kan ikke kjøre DDR1 og DDR2 minne, det er enten eller. Det finnes ingen HK som har støtte for begge deler

7084820[/snapback]

 

Dersom du mener støtte for å bruke både DDR og DDR2 *samtidig* har du rett.

 

Det finnes .. og har vært laget.. en rekke hk for S775 som har både DDR og DDR2 "slots".

Har selv ett slik:

 

Asrock 775Twins-HDTV v.2.0

Bruker nå en Twinmos DDR400 brikke, men har også brukt/testet med Geil DDR2-667.

 

Asus, MSI har også hatt slik hk i produksjon. Grei løsning for de som vil oppgradere litt ad gangen.. :)

 

@Skylinepower:

Har du lite penger du kan bruke, vil du helt klart bli fornøyd med å kjøpe en brukt P4 (men de er ikke lett å få tak i og derfor ikke så billige).

Du vil også kunne få tak i f.eks. ett 6800GS, 6800GT for en relativt grei pris (under 1k). Det vil du helt klart merke både i "benching" og bruk/spill.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...