Gå til innhold

Ufortjente Ukjente Band


Solidsturla

Anbefalte innlegg

-stor quote-

 

Ingen av de bandene er så veldig ukjente :) Har hørt om alle, og noen av dem er ganske så store.

 

 

Du har rett, vet ikke helt hva folk ser på som ufortjent her, men synes iallfall at bigbang, mew og kasabian burde få MYE mer hype... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det bør være en slags grense på hvor ukjente bandene skal være? Antall plater solgt, antall lyttere på last.fm eller noe lignende? Jeg har hørt om 50-60% av det som blir anbefalt her, og jeg nekter å tro at jeg kan mer enn andre som er litt over gjennomsnittlig interessert i musikk.

 

Uansett, jeg kan vel anbefale noe også. Må ha mindre enn 10 000 lyttere på last.fm. Setter sjanger i parentes - husk at jeg er elendig på å si hvilke(n) sjanger(e) et band spiller, så du kan egentlig forestille deg at det er spørsmålstegn bak alt av det.

 

De aller fleste bandene som har gitt ut ei plate på Paradigms, spesielt:

The Angelic Process (ambient/drone/shoegaze/doom)

Kailash ("avant-garde" black metal)

Snowdrift (vanskelig å beskrive selv om det er blant de mest "vanlige" som er utgitt der, men pop/rock med øyeblikk som kan minne om ambient, drone, post-rock, men til tross for dette også koselige hytteturer o.l. ... Med en kvinnelig vokalist som er mye på en gang. Som sagt, litt vanskelig å beskrive.)

Decrepit Spectre (black metal med noe gothic/death metal-elementer og klarere produksjon enn det som er vanlig i sjangeren)

Plants (folk/ambient som til tider er litt poppete - og til tider ikke poppete i det hele tatt ...)

Fog in the Shell (post-rock/metal med som regel mørk stemning og nedstemt vokal)

 

Fortsetter kanskje senere.

 

Edit: Glemte link til Paradigms' side. Det er ett spor fra alle utgivelsene deres der i tillegg til at det selvfølgelig er der du kjøper disse albumene. http://www.paradigms-recordings.com/main.html

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
irriterer meg at ett mesterverk som Atom Heart Mother av Pink Floyd kommer i skyggen av Wish You Were Here og Another Brick In The Wall pt.2 :( De mest kjente Pink Floyd sangene er for all del super de også, men det er mye bra som folk flest ikke har hørt om der.

Yeah. At Atom Heart Mother er pretensiøst som mange anmeldare kaller det, er bullshit. Inkompetente noobs.

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Motorpsycho

 

Ok, i norsk sammenheng er de vel ikke så ukjente. Men at et prima band av et såpass råbra kaliber som Motorpsycho ikke er mer kjent der ute er en synd og en skam. Hadde de kun fått litt annerkjennelse kunne de lett ha toppet A-ha og andre store norske band's berømmelse i utlandet, mener jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...