Gå til innhold

Koble PC til TV. Hvordan stille inn på PC?


gisse81

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal koble PCen min til TVen min, og lurer derfor på hvordan jeg stiller inn på PCen for å kunne se filmer på TVen. Skulle gjerne hatt det inn med teskje, så hvis noen kunne hjulpet meg hadde det vært supert. Skjermkortet mitt er GeForce 6600GT hvis det er til hjelp. Takk takk

 

Ps: lurer også på beste måte å kunne fjernstyre dette på, men TVen er to etasjer fra PCen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan like godt gi opp å ha pcen to etasjer vekk fra tv hvis du skal koble de sammen. Om du finner en kabel som er lang nok vil du alikevel ikke finne det mulig å fjernkontrollere det uten å kjøpe noe ekstra. Det billigste alternativet er nok trådløst tastatur og mus. Hvor mange meter med kabel trenger du fra pc til tv? jeg kjøpte en som var 5m engang. Til composite+ L&R audio. Lange slike kabler kan fort koste noen 100 lapper. Det finnes også trådløs overføring av bildesignal fra pc til tv. Kvalitet og pris på dette vet jeg ikke, men den personen som sa dette til meg mente at bl.a. D-link laget dette.

 

Så fremt ikke du har en ny dyr tv med component innganger er alternativene composite eller Svhs tilkobling. På mitt 6600GT fungerer det kun med composite. Denne kobler jeg inn i kamera inngangen på tv som har en egen fast kanal på tv og det fungerer med engang. Før du finner ut om det finnes kabler som er lange nok eller om du kan fjernstyre dette gidder jeg ikke å begynne å forklare hvordan det fungerer når det er koblet opp for det er et kapittel for seg selv.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...