Gå til innhold

Pogram som krever 1280*1024, på 1280*800 skjerm?


AL84

Anbefalte innlegg

Har et program som trenger 1280*1024 i skjermoppløsningen. Mens på den bærbare jeg har lagt inn programmet er det 1280*800 som er maks. Hvordan kan dette løses? Er det noen måte å få satt opp oppløsningen, så jeg kan navigere rundt med musa?

 

Maskina er en FSc Amilo L1310 med 15,4" m/1280*800.

Den kjører med WinXP home SP2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noe peiling :hmm:

 

Det jeg er ute etter blir jo egentlig en måte å omgå "sperrene" på modi som skjermen ikke kan vise. Så jeg kan få satt opp oppløsningen til 1280x1024. Når jeg installerte måtte jeg koble til en ekstern skjerm og satte oppløsningen på denne til 1280x1024. Da ble det jo også det på den bærbare når jeg klonet skjermene. Da kunne jeg navigere rundt med musa. Er det jeg er ute etter. Er det mulig i Windows XP?

 

Kan jo gjøre dette på min stasjonære med win2k.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Går iallefall med min 6600GO.

Høyre musknapp på desktopen -> egenskaper -> Innstillinger -> Avansert -> Skjerm

 

Der huker du av "Skjul modi som denne skjermen ikke kan vise"

 

Da kan iallefall jeg endre oppløsning under Innstillinger. Bildet blir da større enn skjermen slik at du må scrolle rundt på bildet men...

Lenke til kommentar

Har du ATi (går nok også på nVidia, men har bare erfaring med ATi på akkurat det området) kan du kjøre et såkalt "virtuelt skrivebord" hvor du scroller deg ut over hva som er utenfor skjermen. Du kan f.eks. da kjøre en høyere oppløsning enn skjermen tillater, men den viser aldri mer enn da f.eks. 1280x800. På den måte kjører jeg f.eks. nå 1600x1200 LCD skjermen min på 2048x1536, men den viser kun 1600x1200 piksler på en gang. Ingen skalering, men det benyttes panorering istedenfor.

Lenke til kommentar

Fant ikke noen nye drivere til kortet. Det er et ATI Radeon Express 200M kort(onboard).

 

Men det er jo det som et virtuelt skrivebord gjør jeg er ute etter. Prøvde å søke etter det, men har du et program å anbefale til Windows XP home?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...