Gå til innhold

php kode som henter nettside..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det mulig å legge inn en kode i et phpscript slik at det ser ut som om det er feks en IE eller FF nettleser som går inn på siden til siden jeg henter med scriptet?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Beklager at jeg forklarte litt dårlig.. Hvertfall:

Jeg har tenkt å hente en nett side med file_get_contents(adresse). Og de fleste nettsider registrerer hvilken nettleser du bruker, hvordan kan jeg gjøre til at det ser ut for serveren som at det er en nettleser (feks IE elr FF) som går inn på siden og ikke et PHP script..

Skrevet

Tror kanskje han mente at: han har sikkert lagd en side for FF og IE. Så hvis fex en IE browser kommer inn på sida han så blir browseren flytta til sida som er beregna på IE. Eller hva?

Skrevet (endret)

Nei.. Slik at jeg henter opp en side ved hjelp av php, og at serveren indentifiserer scriptet som henter siden som en nettleser (IE, FF osv) isteden for noe annet...

EDIT: Jeg får til å hente siden, men lurer på hvordan jeg gjør til at scriptet identifiserer seg som en nettleser..

Endret av 0lav
Skrevet

Hm.. Fikk det ikke til helt, mulig jeg gjør noe feil...:

ini_set("user_agent","Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nb-NO; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5 ");'

Prøvde den uten at det funket..

Skrevet (endret)

hm.. Prøvde den på phpinfo fila, og den ga ikke ut noe på $HTTP ting..

Endret av 0lav
Skrevet

Det er jo det som ligger i phpinfo(), hadde den liggende og testa på den isteden for å bruke $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']...

Skrevet

Ehe.. Sry, seff funker det.. Liten programmeringstabbe av meg:P Satte ini_set etter at file_get_contenst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...