Gå til innhold

problemer etter installering av driver

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg installerte en driver på den bærbare maskinen min til ett trådløst kort jeg kjøpte nylig. etter installasjonen ville maskinen ha en restart, men etter restarten kommer den ikke opp igjen. alt jeg får er en melding pålydene:

Tittellinje:

services.exe - Fant ikke startpunkt

Meldingen:

_resetstkoflw startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, msvcrt.dll

.....denne meldingen blir etterfulgt av denne meldingen:

Tittellinje:

lsass.exe - Fant ikke startpunkt

Meldingen:

_resetstkoflw startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, msvcrt.dll

ikke vet jeg hva som er galt. vet at begge exe-filene ligger under "C:\i386" og "C:\WINDOWS\system32" på den stasjonære maskinen min, men vet ikke om det går å bare kopiere de over på den bærbare. uansett så er dette umulig (sånn som jeg ser det) å gjøre dette nå, siden jeg ikke får startet den i det hele tatt, hverken i sikkerhetsmodus eller med siste fungerende innstillinger.

Er helt blank og håper det er noen glupinger her inne som har noen idèer....

Er takknemlig for hvert minste svar =)

bedre med ett svar for mye enn ett svar for lite.....så håper på mye respons =)

Takk på forhånd for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor hentet du de driverne fra? Maskinen starter altså ikke? Du kan prøve å boote fra en windows CD.

5446178[/snapback]

driveren fikk jeg med det trådløse nettverkskortet på en cd. maskinen starter, kommer forbi POST og klarer å laste windows. men mellom maskinen laster windows og vinduet for å logge seg på kommer opp, kommer altså disse 2 meldingene. når man har trykket OK på den første, kommer den andre opp. når man har trykket OK på denne igjen, er skjermen bare svart. det eneste tegn på liv er at man kan røre musa rundt omkring på skjermen. det andre man kan gjøre er å bruke svenskeknappen for så å starte maskinen på nytt og gå gjennom akkurat det samme igjen.

som du sikkert forstår så kommer jeg ingen vei! :cry:

Skrevet
Har du en windows CD som booter da?

5446409[/snapback]

har en bootbar XP-cd ja. har kjørt CheckDisc fra den både med å uten parameter /p uten at det har hjulpet. eneste alternativ er kanskje å legge enda et XP oppå det gamle, men er redd for å overskrive filer (eller trenger jeg ikke å bekymre meg over dette?).

har du noen forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...