Gå til innhold

Flere excel vinduer?

mad_arab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal redigere noen excel dokumenter, og sliter med å klare å jobbe på en fornuftig måte. Det er fordi Excel insisterer på å åpne alle dokumentene inne i selve Excel vinduet (liknende tabs inne i opera vinduet). Går det an å få dem til åpnes i separate vinduer? Bruker Office 2003.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I Excel2000 så gjøres det på følgende måte:

-> Verktøy

-> Alternativer

-> Velge fane/fliken "Vis"

-> Krysse av for "Vinduer i oppgavelinjen"

Du burde finne noe lignende i din Excel.

EDIT:

:cool: kjeklulf var raskere...

Endret av Pingla
Skrevet

Gjorde dette nå, men det gjør bare at jeg har begge dokumentene synlige på startmenyen (oppgavelinje eller hva det heter?) Jeg kan fremdeles ikke jobbe med dem side ved side ihvert sitt uavhengige windows-vindu.

Skrevet

Har prøvd de forskjellige alternativene der, men jeg er like langt. Jeg får nemlig ikke dokumentene ut av det store excel vinduet, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Jeg ønsker å ha de to dokumentene som to IE-vinduer, i motsetning til to opera vinduer inni et større opera-vindu, hvis det er noe klarere. Ikke så lett å forklare det her...

Skrevet

Dersom eg har forstått deg riktig, og dei andre har forstått deg feil skal du ganske enkelt berre starte Excel to ganger.

Altså gå på Start menyen -> Microsoft Office --> Microsoft Excel (Eller der du starer Excel fra) to ganger etter kvarandre for å få to uavhengige vinduer...

Skrevet

Var ikke verre enn det nei... hehe

Grunnen til at jeg knotet så for å få det til var at jeg er ganske sikker på at jeg har hatt det slik før at hver gang jeg åpnet et dokument så kom det opp for seg selv, slik som nå. Derfor tenkte jeg rett og slett ikke på å gjøre det på denne måten. Men da er jo problemet løst. Hvis noen vet om det går an å gjøre dette til default for åpning av nye dokumenter, si i fra likevel.

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...