Gå til innhold

Hvilke tanker gjør du deg om jordklodens Fremtid?


Anbefalte innlegg

Dette vil bli langt mindre problematisk enn vi tror. Krig og ødeleggelse i tillegg til religion vil forsvinne over tid kanskje i forbindelse med terraforming og kolonalisering av andre planeter. Overbefolkning vil da ikke lenger være et problem og menneskers levealder vil mangedobles pga teknologiske framskritt.

 

Forurensing og miljøproblemer vil vitenskapen håndtere før det tar rotta på oss. Vi vil kunne utnytte energi på en enormt mye mer effektiv måte og fossile brensel mm. vil bli en saga blott.

5441317[/snapback]

Enig. Er egentlig også optimist sånn sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange saker som tilsier at det snart kommer en katastrofe av globale proposjoner.

 

Bare noe så enkelt som menneskeartens tid på jorden tilsier at vi snart dør ut. Statistiskt sett har arter på jorden en gjennomsnittelig levetid; arten Tyranusaurus Rex eksisterte i så lang tid; Kjempedovendyret eksisterte i så lang tid.

Legg sammen og ta gjennomsnittet så er mennesket på overtid i sitt eksistenstidsrom. Dette er en temmelig enkel og ufullstendig dommedagsprofeti, men det stemmer. Akkurat nå finner jeg hverken tall eller kilder, jeg skal se på det etterhvert.

 

En annen sak er supervulkaner. Supervulkaner har potensialet for å utrydde store deler av menneskeheten, og det er blitt indentifisert ca 40 supervulkaner rundt på kloden, blant annet ligger det en i Yellowstone. Yellowstone har hatt tre superutbrudd med 600-700 tusen års mellomrom de siste 2,1 million år. Det siste kom for 640 tusen år siden, så det indikerer at det kanskje kommer et nytt snart.

statistikk tilsier at det er utbrudd hvert 50.000 år fra en gitt supervulkan, det er nå 75.000 år siden siste utbrudd (Toba, Indonesia).

(det er en teori som sier at Tuba utbruddet hadde meget stor påvirkning på menneskets evolusjon: Toba catastrophe theory)

 

En astreoide av world-destroier klassen er også long overdue...

5457426[/snapback]

 

Ble nesten litt skremt nå :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg tror også vi får en undergang som følge av miljømessige årsaker. Vannstanden vil stige, vi vil få flom, høyere temperaturer, klimaskiftninger som er verdensomspennende, økte orkaner, tornadoer etc.

 

Det blir opp til hver enkelt å forberede seg på denne krisen. Jeg legger mine egne forberedelser i alle fall og har derfor ingenting å bekymre meg for :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...