Gå til innhold

HJELP! Hva skal jeg kjøpe til GC?


Jekyll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har for ikke så lenge siden fått Gamecube med MKDD og Fire Emblem. Men nå sitter jeg med et dilemma. Hva i SVARTE skal jeg kjøpe nå?

Har lyst på det nye Zelda spillet, men må ha et nytt spill før den tid...

Noen som har noen gode forslag? liker Rpg spill...

5438786[/snapback]

du kan prøve disse:

 

Tales of Symphonia

Paper Mario: The Thousand-Year Door

Baten Kaitos

Skies of Arcadia Legends

 

eventuelt

 

Resident evil 4

Eternal Darknes

Metroid Prime 1 og 2

Pikmin 2

Viewtiful Joe

Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II

Lenke til kommentar

ja good one larzen hahaheheheh :p :p :!:

 

 

Det florerer ikke akkurat av RPGs til GameCube, men den har absolutt noen gode som kan være vert å få med seg. Det er dog hovedsaklig japanske RPGs à la Final Fantasy, og ikke fullt så mange vestlige RPGs som Star Wars: Knights of the Old Republic.

 

Tales of Symphonia er nok min favoritt på GameCube. ToS er igrunnen et temmelig standard JRPG, men på grunn av et veldig actionfylt kamsystem føles spillet samtidig ganske unikt. Dette er det eneste JRPGet jeg har spilt hvor jeg faktisk ikke blir lei av å slåss, rett og slett fordi kampene ikke blir så horribelt lange som i mange andre JRPGs. Historien er som i de fleste andre JRPGs veldig klisjéfylt, men den er også veldig engasjerende. Spillet er cel-shadet, og grafikken er ikke den aller beste sett fra et teknisk standpunkt. Jeg liker uansett grafikken godt, da den er veldig fargerik og behagelig å se på. Musikken i spillet er kanskje noe av det beste ved hele spillet. Musikken kommer fra en veldig kjent japansk komponist kalt Motoi Sakuraba, som blant annet har jobbet med de tidligere Tales-spillene, Golden Sun-spillene, Star Ocean-spillene og mye mer. Tales of Symphonia har kanskje noe av den beste musikken jeg har hørt fra Sakuraba.

 

Det andre jeg vil anbefale er Paper Mario 2. Paper Mario 2 er et utrolig sjarmerende spill, antageligvis det mest sjarmerende spillet jeg har spilt noen sinne. Spillet er bygget slik at hele verdenen og alle karaketerene i den er laget av papir, og Nintendo har fått dette veldig godt til. Resultatet ble veldig unikt og sjarmerende, og det som også er morsomt er at Nintendo har unyttet papir-konseptet for å lage mye morsomt gameplay, og ikke bare for å gi spillet en unik look. For eksempel får Mario etter hvert evnen til å gjøre seg om til et papirfly, noe som gjør at han kan sveve over visse stup o.l. Mye av sjarmen i Paper Mario kommer også fra teksten, som er utrolig godt skrevet. Nintendo klarer på mesterlig måte å få frem personligheten til de forskjellige karakterene i spillet via teksten. Mye av dialogen er også veldig morsom... Hva mer kan jeg si? Paper Mario er bare et herlig avbrekk fra alle de super-tradisjonelle RPGene som oversvømmer markedet. Det eneste jeg ikke liker så godt med spillet er at det er veldig linært, og det er ikke veldig mye interessant å gjøre i spillet annet enn å følge historien fra begynnelse til slutt. Vel, vil du har et unikt og morsomt RPG så tror jeg Paper Mario absolutt er tingen for deg.

 

Skies og Arcadia Legends og Baten Kaitos skal visst også være temmelig gode RPGer til GameCube, men disse har jeg ikke fått spilt så mye selv, så kan ikke egentlig uttale meg om dem.

 

Når det gjelder andre spill til GameCube som ikke er RPGer, så bø du absolutt sjekke ut disse hvis du ikke allerede har gjort det.

 

- Super Smash Bros. Melee (beste multiplayerspill noen sinne)

- Resident Evil 4, RE1 remake og RE0

- Metroid Prime 1 og 2

- F-Zero GX

- Mario Power Tennis

- Super Mario Sunshine

- Eternal Darkness

- Pikmin 1 (og helst) 2

- Zelda: The Wind Waker

 

I tillegg er det jo en del gode multiplattformspill til GameCube som du kan vurdere å sjekke ut. Jeg vil anbefale deg å lese litt anmeldelser (eventuelt se noen video anmeldelser på Gamespot) for å finne ut hva som er mest interessant for deg. :)

Lenke til kommentar

Mangen spel her som eg ikkje har prøvd :cry:

 

Så av rpg spel på gamecube kan eg vel berre anbefale Zelda spela(sjølv om det er adventure), og då bør du prøve å skaffe the legend of zelda: collectors editon som har alle dei andre zelda spela(untatt a link to the past(nr3/snes) som kun kan kjøpe på gba).

 

Resident Evil er sinsjukt bra, men er action/adventure. Og sikkert den beste grafikken som nokon gang kommer til å vere på gc.

 

Vil egentlig påstå at Final Fantasy speltet på GC ikkje er spesielt rpg, siden du egentlig har meir friheit i zelda spela. Men så er jo dette spelet tilrettelagt multiplayer på gba(har testa det og nja, kunne vert bedre). Kan ikkje sei at eg anbefaler dette før du har mykje av det andre til gc.

 

Eternal Darkness er horror spel med rpg element og god(og spesiel) story. Grafiken er ikkje så bra siden det egentlig skulle bli gitt ut på n64, men den er ikkje så voldsomt dårlig.

 

Baten Kaitos og Tales of Symphonia skal visst vere bra, men har ikkje prøvd dei(men Tales of Symphonia er på veg :D )

 

Dessvere har GC ikkje så mangen rpg spel som dei andre konsolen som er synd, GC er faktisk ein god konsol. Den kan klare veldig god grafikk i motsetning til PS2 og har den beste kontrollen.( har foresten GC, Xbox, psone, ps2, snes, n64, gba, gbcolor så eg har litt erfaring)

Endret av DemonHunter
Lenke til kommentar

Det er tre gode RPGs til GC: Paper Mario, Tales of Symphonia og Baten Kaitos.

 

Utenom RPG-sjangeren finner du fantastiske titler som Zelda: The Wind Waker, Metroid Prime 1 & 2, Resident Evil, Resident Evil 4, F-Zero GX, Super Smash Bros. Melee, Eternal Darkness og Metal Gear Solid.

 

Ikke hør på PlayStationkidsa som liker å mobbe maskinen på grunn av litt haltende salg. Flere av denne generasjonens definitivt beste spill er eksklusive til GC, og jeg har spilt mange flere timer på cuben min enn på f.eks. ps2en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...