Gå til innhold

Guide: Utskjæring av speil til casemodding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Plutselig spratt det opp en idè i hodet mitt.

- Hva med en viftegrill laget av speil?

 

Det kunne vært utrolig fint! Har ikke tenkt til å teste det selv, men ville la dere andre få inspirasjon! :)

 

PS! Etter hva jeg har hørt skal man ikke dra diamantskiven over speilet mer enn en gang, hvis man drar den flere ganger ødelegger man visstnok diamantskiven.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg har jobbet på et rammeverksted en gang, og der dyppet vi skjæreren i terpentin før vi skar. Da ruller den mye lettere, og varer mye lenger.

5464187[/snapback]

Det er sant, den holder mye lenger hvis den dyppes i terpentin eller white spirit.. da skjærer den mye lettere også. Lærte dette på skolen for en stund tilbake..

5592331[/snapback]

så er det enda en vesentlig ting som ikke er med. For å gjøre knekkingen av speilet lettere og for større sjanse på et bra resultat skal man snu speilet etter du har skjert det. Snu Skjereren eller bruk en annen gjenstand og gni på baksiden der du har skjert til du ser at sprekken "åper seg". Hvis du har skjert bra kan du faktisk oppleve at glasset løsner bare med å gni så du slipper å knekke:)

Lenke til kommentar
Hei!

Plutselig spratt det opp en idè i hodet mitt.

- Hva med en viftegrill laget av speil?

 

Det kunne vært utrolig fint! Har ikke tenkt til å teste det selv, men ville la dere andre få inspirasjon! :)

 

PS! Etter hva jeg har hørt skal man ikke dra diamantskiven over speilet mer enn en gang, hvis man drar den flere ganger ødelegger man visstnok diamantskiven.

5593703[/snapback]

 

Viftegrill av speil? Hvordan har du tenkt til å knekke ut hullene i midten av grillen? Hvis du har lært om dette så vet du at dette ville vært et utrolig vanskelig og ikke minst tidskrevende "tiltak".

 

men du har rett, akkurat som han/hun over min post, bare dra diamantskjæreren EN gang, ikke flere, da får du både en ødelagt diamantskjærer, og stygt glass/speil.

 

Jøss, skulle ikke tru at jeg hadde lært noe fra Teknisk Byggfag.. men det han jeg jammenmei :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...