Gå til innhold

Tips til skjermkort i 1500kr klassen

Asbjørn²

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt gode gamle GF 4800SE druknet da vannkjølinga mi lakk, jeg sitter nå på et elendig 9200SE-kort. Føler det er på tide å få meg et nytt kort.

Er på jakt etter et bra AGP kort i 1500kr klassen som har bra potensiale for overklokking med vannkjøling.

Har sett litt på x800GT til 1300kr, men finner det bare med PCI-E grensesnitt.

Har dere noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar, nå står valget mellom:

X800GT 256 MB

og

X800GTO 256MB

Jeg har en bil å forsørge, så budsjettet er litt begrenset, derfor vil jeg helst gå for GT-versjonen.

Det eneste som skiller disse kortene såvidt jeg kan se er antall pipelines, GT har 8 og GTO har 12 pipelines.

Siden det er samme GPU, så vil jeg tro det er mulig å aktivere noen ekstra pipelines på GT-kortet, noen som har prøvd dette?

Skrevet

Aktivering av ekstra pipelines gikk kun på noen av de første GT-kortene, så det kan du med stor sannsynlighet glemme.

Om kjøp av GTO er verdt pengene i forhold til GT kommer vel stort sett an på hvor mye du bruker maskinen til spilling, men sånn generellt sett ville jeg sagt at det er vel verdt de ekstra hundrelappene hvis du har råd til det.

Skrevet
Takk for svar, nå står valget mellom:

X800GT 256 MB

og

X800GTO 256MB

Jeg har en bil å forsørge, så budsjettet er litt begrenset, derfor vil jeg helst gå for GT-versjonen.

Det eneste som skiller disse kortene såvidt jeg kan se er antall pipelines, GT har 8 og GTO har 12 pipelines.

Siden det er samme GPU, så vil jeg tro det er mulig å aktivere noen ekstra pipelines på GT-kortet, noen som har prøvd dette?

5433155[/snapback]

Synes jeg leste noe om at pipelines kunne aktiveres på GTO kortet...?

Men mulig det var PCI-E utgaven (GTO2?)

Om de kan aktiveres så har du muligens en sprekk i budsjettet, men kortet vil da også være i en annen klasse...er vel også endel å gå på når det gjelder klokking på GTO...

Just correct me if i'm wrong, AA slave signing off ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...