Gå til innhold

Strek over en bokstav

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg til å lage en enkel og rett strek over en bokstav i for eksempel word eller excel? Tenk dere en A med en strek over seg:

_

A

(for at jeg skulle lage denne måtte jeg bruke 2 linjer. Jeg vil bare bruke EI linje!)

takker for alle svar =)

post-82907-1137054107_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder det alle bokstaver eller kun bestemte tegn? Noen bokstaver med strek over finnes som egne tegn i Unicode. De finner du ved å velge Sett inn -> Symbol.

Du kan også bruke formelredigering til å sette inn alle tegn med strek over. Ulempen med det er at det blir satt inn som et eget objekt og ikke en del av vanlig tekst: Sett inn -> Objekt -> Microsoft Formelredigering.

En tredje mulighet er å bruke tegneverktøyet til å tegne streken hvis den skal gå over for eksempel et helt ord.

Skrevet
Gjelder det alle bokstaver eller kun bestemte tegn? Noen bokstaver med strek over finnes som egne tegn i Unicode. De finner du ved å velge Sett inn -> Symbol.

Du kan også bruke formelredigering til å sette inn alle tegn med strek over. Ulempen med det er at det blir satt inn som et eget objekt og ikke en del av vanlig tekst: Sett inn -> Objekt -> Microsoft Formelredigering.

En tredje mulighet er å bruke tegneverktøyet til å tegne streken hvis den skal gå over for eksempel et helt ord.

5425886[/snapback]

Jeg bruker mulighet nummer 2.....den ser ut til å funke best!

tusen takk for kjempesvar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...