Gunn@r Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Hvordan får jeg til å lage en enkel og rett strek over en bokstav i for eksempel word eller excel? Tenk dere en A med en strek over seg: _ A (for at jeg skulle lage denne måtte jeg bruke 2 linjer. Jeg vil bare bruke EI linje!) takker for alle svar =)
kjeklulf Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Gjelder det alle bokstaver eller kun bestemte tegn? Noen bokstaver med strek over finnes som egne tegn i Unicode. De finner du ved å velge Sett inn -> Symbol. Du kan også bruke formelredigering til å sette inn alle tegn med strek over. Ulempen med det er at det blir satt inn som et eget objekt og ikke en del av vanlig tekst: Sett inn -> Objekt -> Microsoft Formelredigering. En tredje mulighet er å bruke tegneverktøyet til å tegne streken hvis den skal gå over for eksempel et helt ord.
Gunn@r Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Skrevet 12. januar 2006 Gjelder det alle bokstaver eller kun bestemte tegn? Noen bokstaver med strek over finnes som egne tegn i Unicode. De finner du ved å velge Sett inn -> Symbol. Du kan også bruke formelredigering til å sette inn alle tegn med strek over. Ulempen med det er at det blir satt inn som et eget objekt og ikke en del av vanlig tekst: Sett inn -> Objekt -> Microsoft Formelredigering. En tredje mulighet er å bruke tegneverktøyet til å tegne streken hvis den skal gå over for eksempel et helt ord. 5425886[/snapback] Jeg bruker mulighet nummer 2.....den ser ut til å funke best! tusen takk for kjempesvar =)
Mr.Elendig Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Skall du skrive masse formler o.l. så vill eg anbefale LaTeX eller LyX (ein WYSIWYM editor basert på LaTeX) Endret 12. januar 2006 av Mr.Elendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå